Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bedrijfje starten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Minimale afname van 10.000 euro is geen uitzondering;) Voor niets gaat de zon op.

Sommige shops maken wel verschil tussen particulieren en bedrijven, dat kan je tot zo'n 10% schelen. Op bepaalde b-merken (en heel soms wat A merken)

Comment

plus een eigen bedrijfje kan btw terug vragen! dit scheelt in de meeste gevallen toch 19% btw

Comment

bax had vroeger ook zulke bedrijfs regelingen, maar zijn hier geloof ik mee gestopt?

Comment

B2B bieden we nog gewoon aan hoor. Zijn echter wel een paar voorwaarden aan verbonden maar hebben ook voordelen zoals een vaste accountmanager en dat je op rekening kan kopen. Weet van een paar mensen hier op het forum dat zij hier aan meedoen ;)

Je moet alleen wel al minimaal 5 keer besteld hebben, voor meer dan 2500 euro besteld hebben, een KvK uittreksel van niet ouder dan 6 maanden kunnen overleggen en minimale orders maken van 100 euro ex. BTW. Hieronder komen er 10 euro administratiekosten bij.

Comment

Originally posted by Jelle Classens View Post
            plus een eigen bedrijfje kan btw terug vragen! dit scheelt in de meeste gevallen toch 19% btw
            Leuk maar je moet het ook vragen, dus uiteindelijk mag je toch na de rekensom: ontvangen btw-betaalde btw gaan betalen;).

Comment

Originally posted by roderickk View Post
              Leuk maar je moet het ook vragen, dus uiteindelijk mag je toch na de rekensom: ontvangen btw-betaalde btw gaan betalen;).
              Wat simpeler gezegd, als je zonder BTW wil kopen moet je het ook afdragen. Bij een normale situatie waar je winst maakt is dat juist niet wenselijk.

Comment

Ach het staat zo vaak in de krant, illegale bedrijven zijn misdaad.
                Maar ja, ze hebben het gewoon te moeilijk gemaakt voor de doorsnede Nederlander. Als alles nou een beetje makkelijker was, waren er al lang minder 'illegale bedrijven' geweest. Maar helaas, je krijgt nog steeds zo'n zuurpruim aan de andere kant van de lijn als je belt naar de KVK.

Comment

dan bel jij blijkbaar toch met een hele andere kvk als ik dan. ik heb echt nooit moeite met die mensen en krijg altijd super antwoorden bij ze (iets waar vele andere instanties veel van zouden kunnen leren...)

en het houden van een bedrijf is absoluut niet moeilijk. je moet alleen zelf de overzicht er in houden. het wordt alleen steeds moeilijker om "illegale" dingen te doen... en dat is iets wat ik alleen maar kan toejuichen...

Comment

Mij hebben ze ook altijd netjes geholpen inderdaad.
                    En je kan ook gewoon een afspraak maken om daar langs te komen om alles door te spreken.
                    Je moet absoluut niet denken dat je jouw bedrijfje achter de laptop vanuit thuis kan runnen.

Comment

Hmm daar zit ook wat in over die btw regel. Wist niet dat het zo zat want van een vriend van mij die ook draait heeft zijn vader een bedrijfje. Hij kan zijn apparatuur dus zonder btw krijgen. Maar omdat hij voor zichzelf draait hoeft hij dus ook niks af te staan.

Comment

Originally posted by Jelle Classens View Post
                        Hmm daar zit ook wat in over die btw regel. Wist niet dat het zo zat want van een vriend van mij die ook draait heeft zijn vader een bedrijfje. Hij kan zijn apparatuur dus zonder btw krijgen. Maar omdat hij voor zichzelf draait hoeft hij dus ook niks af te staan.
                        hoe bedoel je die laatste zin?

Comment

Papa koopt spulletjes op naam van zijn bedrijf, zoon geeft papa centjes muz van BTW.

En zoonlief gaat zwart draaien en papa brengt hem waarschijnlijk ook nog.

Comment

Originally posted by Citybeatz View Post
                            Papa koopt spulletjes op naam van zijn bedrijf, zoon geeft papa centjes muz van BTW.

En zoonlief gaat zwart draaien en papa brengt hem waarschijnlijk ook nog.
                            dat dacht ik ook, maar die zin is een beetje raar omschreven vandaar dat ik het nog vroeg ;-)

Comment

nee hij draait niet zwart;)
                              Maar hij draait gewoon voor de hobby thuis in zijn hok.
                              Als het voor eigen gebruik is hoef je dus ook niks af te dragen.

Comment

Maar als het voor thuis is mag je het eigenlijk ook niet zonder BTW kopen..

Comment

Working...
                                X