Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bedrijfje starten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wat ook zuur is, is dat je de tijd te ver vooruit bent. Zo kocht ik 20 jaar geleden een Olympus 6.5mm fish eye objectief met een beeldhoek van 180 graden rondom. (ter info: er zijn ook die alleen horizontaal 180 graden beedlhoek hebben) Dit was een cirkelbeeld objectief als die in een kluitje in de grond lag en omhoog richte, dan kon je rondom de horizon op de foto zien. Ik gebruikte dat ding met een Olympus OM-1n camera in de industrieële fotografie. Je kon heel spectaculaire beelden mee maken. Maar niemand wilde de foto's kopen. Te gek, te raar, te vreemd, te gewaagd vooral.

Nu wordt je doodgegooid met fish eye objectieven al dan niet 180 graden cirkelbeeld en de foto's zie je steeds vaker opduiken. Maar nu, 20 jaar later, moet je juist gewaagd doen en vooral hebben wat een ander niet heeft. Dan ben je "in". Toen was het bijna taboe.

De camera en het objectief hebben me toen rond de 4500 gulden gekost. Met de inflatie erbij gerekend in deze tijd kan je nu dus rustig van 4500 euro uitgaan. Ik heb nog geen 10% terug verdiend. later het ding verkocht voor misschien 30% van de nieuwprijs omdat niemand zo'n ding wou hebben. (ingeruild meende ik)

Dit is dus ook iets wat je in de muziek/dj wereld kan gebeuren. Balen als je er niet van afhankelijk bent, maar een ramp als je je brood ermee moet verdienen. En ook dit voorbeeld is iets waar je bij stil moet staan, wat je moet incalculeren. En wat je niet in de hand hebt.

Comment

Is het ook nog slim om een aantal cursussen te volgen of iets dergelijks?

Comment

Wat voor cursussen heb je in gedachten? Cursus pottenbakken heb je niet zoveel aan in ieder geval. ;)

Comment

Kamer van Koophandel organiseert startersdagen, hier krijg je laagdrempelige informatie (voor jou leeftijd / kennis misschien wat aan de pittige kant) waar op je moet letten.

Begin eens met relaties te leggen met bijvoorbeeld een (klein) boekhoudkantoortje, overleg wat jij bij moet gaan houden en wat hij voor je gaat doen, bereik wat klanten zodat je weet dat je diensten ook worden afgenomen.

Ik ben nu weer alles aan het voorkauwen, daar had je niet om gevraagd meneer de ondernemert :D

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Wat voor cursussen heb je in gedachten? Cursus pottenbakken heb je niet zoveel aan in ieder geval. ;)
            Nou misschien wel bepaalde cursussen die een must zijn in de licht/geluid wereld, bijvoorbeeld rigging? of andere "diploma's" die wel handig zijn als je in dat wereldje stapt.

Originally posted by Citybeatz View Post
            Kamer van Koophandel organiseert startersdagen, hier krijg je laagdrempelige informatie (voor jou leeftijd / kennis misschien wat aan de pittige kant) waar op je moet letten.

Begin eens met relaties te leggen met bijvoorbeeld een (klein) boekhoudkantoortje, overleg wat jij bij moet gaan houden en wat hij voor je gaat doen, bereik wat klanten zodat je weet dat je diensten ook worden afgenomen.

Ik ben nu weer alles aan het voorkauwen, daar had je niet om gevraagd meneer de ondernemert :D
            Had ik hier om gevraagd dan?
            Last edited by Rick; Tuesday-16-11-2010, 10:40. Reason: Account op twee dagen inactief

Comment

Had ik hier om gevraagd dan?
              Pardon?

Dat lijkt mij voldoende voor een paar dagen nadenken over wat je zojuist gezegd hebt. Mensen proberen jou te helpen met het aanbieden van informatie en het lijkt mij dat je daar wel enigszins dankbaar voor mag zijn. Met deze instelling en het neermeppen van de bronnen die jou willen voorzien van informatie ga je het niet redden.

Zonde dat er op deze manier moet worden omgegaan met mensen die jou willen helpen. Je krijgt informatie aangeboden waar je mee verder kunt in je onderzoek en dan ga je de mensen die je helpen op deze manier afzeiken..

Comment

Ik ben het volledig met Rick eens, dit is niet netjes.

Maar back on topic: denk ook aan jouw pensioen voor later.
                Als zelfstandig ondernemer, moet je hier zelf voor zorgen.

Comment

Inmiddels is er per PM reeds een conversatie geweest en is het een en ander besproken over deze kwestie.

Comment

Ik denk dat de heren moderators een geintje verkeerd verkeerd geinterpreteerd hebben. Maar goed dat kan gebeuren.

Ook weer ontopic:

Ik denk dat een cursus bedrijfsboekhouden niet verkeerd is. Alles valt en staat met de financiele boekhouding. En volgens mij leer je hier ook formele bieven opstellen. Dat is handig bij contracten en als er eens een keer bonje met een klant komt, want vroeg of laat gaat dat eens gebeuren. Er zijn altijd mensen die denken dat ze met een hufterig gedrag dikke kortingen of zelfs gratis kunnen worden bediend. Maar ook het juist schrijven van een rekening is niet alleen duidelijk, maar staat ook professioneel.

*
                    Kiek eens juh, hier heffe jou de rekuhning waar jou om fraagt heffe. zuh ast kast seen hef ik dat laaste uurke niet metrekendt, jou binne toch een van mien beste klanten weest wel? Ut loopt wel eens vaker uut het ut feenst, dat hoort der nou een keer bij. Nou juh, as jou mie nou eefkes binnen 14 dagun betale dan is dat oek weer klaar.

Nou eu, de groeten heh, ik seen die wel weer eens
                    *

Als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat er verder aan cursussen zijn op dat vakgebied weet ik niet. Ze zullen er ongetwijveld zijn en je pikt er altijd wat van op. Met andere woorden als het betaalbaar is, waarom zou je het niet doen? Je hebt op welk vakgebied dan maar ook nooit te veel kennis in huis.

Comment

Originally posted by JPSholland View Post
                      Ik denk dat de heren moderators een geintje verkeerd verkeerd geinterpreteerd hebben. Maar goed dat kan gebeuren.
                      Inderdaad, ik geef toe dat het misschien niet geheel gepast was (daarvoor ook mijn excuses) maar het was meer bedoeld als grapje.
                      Ik heb het hier met rick over gehad en wat mij betreft is hier het laatste woord over gesproken.

Ik wil jullie allemaal bedanken, want ik ben zo een stuk verder gekomen qua informatie en nu weet ik ook waar ik aan toe ben.
                      Ik wil zoiezo eerst bij een licht/geluid bedrijf gaan werken (op mn 18e)
                      En mn eigen drive-in showtje voorlopig als hobby houden en ondertussen wel te gaan uitbreiden.
                      Tevens heb ik ook met de kvk gesproken en ook informatie ingewint.
                      (veel van deze informatie hadden jullie me al gegeven)

Wat mij betreft kan het topic dicht.

Comment

Er is nog één ding waar je rekening mee moet houden als je voor 100% voor jezelf gaat werken en dat is dat als je geen werk binnenkrijgt je ook geen WW krijgt...dus daar moet je je o.a. voor verzekeren...

Comment

Working...
                        X