Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voldoende vermogen voor zaal + lichtplan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De martin SCX-500´s schijnen inderdaad vanaf het podium in het publiek dus valt dan ook nog wel mee met de licht sterkte zoals Rick zegt. De organisatie heeft zelf gevraagd om een sneeuwmachine, dat leek hun wel een leuk idee dus dan maar erbij hangen.
    De twee F80 antari´s is wel wat weinig ja. Wat betreft de parren: inprincipe hangen er 3 barren alleen worden er 4 parren aangestuurd met een switchpack, effect blijft natuurlijk gewoon hetzelfde.
    De explorer heads heb ik in moeten huren (jammer genoeg niet in mijn bezit), al de overige apparatuur is van mezelf.

Comment

Waarom heb je gekozen voor twee washes? En wat gaat er met de truss gebeuren? Wordt die boven het publiek gevlogen of boven de dj-bar?

Comment

De truss wordt gevlogen boven het publiek, d.mv. van strobjes en takels en natuurlijk wordt er gebruik gemaakt van de benodigde safety`s.
        De keuze voor de washes kan ik niet onderbouwen, verhuur bedrijf heeft mij dit aangeraden reden???
        Zou jij 4 basics nemen dan?

Comment

Wanneer je boven het publiek gaat werken in die grote tent, heb je veel meer effect wanneer je gebruik maakt van 4 spots in plaats van washes. De twee washes zullen alleen een beetje een kleurenwaas over het publiek laten gaan. Zeker omdat blijkbaar het budget beperkt is, kun je dan beter gaan voor iets meer effect.

Comment

Wanneer je ook nog dingen gaat uitlicht (zoals bijvoorbeeld kroonluchters of een muur) zou ik voor washes kiezen, omdat je een bredere bundel hebt. Doe je dit niet zou ik ongetwijfeld voor basics kiezen.

Comment

Aangezien er qua apparatuur redelijk bezuinigd wordt naar mijn idee, ga ik er vanuit dat er geen zaken als kroonluchters o.i.d. komen te hangen.

Daarnaast zou ik er niet voor kiezen om er dan de hele avond een headje op te laten schijnen, dit kan ook met niet-bewegend licht.

Comment

Oke bedankt, dan neem ik 4 spots i.p.v. 2 spots en 2 washes.
                Nu hebben jullie het over een beperkt budget en bezuiniging op apparatuur, maar wat zouden jullie nog als aanvulling gebruiken op de huidige lijst met apparatuur dan?

Comment

Meer conventionele verlichting voor in de truss die boven het publiek hangt. Verder zou het licht op het podium ook wat uitgebreid mogen worden.

Comment

Heb nog wel wat verlichting thuis liggen zoals, strobo 500W, double derby, radiator, mushroom, wildmoon.
                    Zou jij dit er nog bijhangen Rick?

Comment

Ik zie liever een strakke show met weinig verlichting, dan een hoop spullen wat een rotzooi'tje wordt. Wanneer je nog wat extra's wil zou ik ook nog wat parren erbij huren.

Comment

Ik ben het eens met Roderickk, zeker met een tent met dit formaat lekker al die effectjes thuislaten.

Comment

Dat vond ik dus zelf ook al, vandaar de keuze voor de verlichting zoals het omschreven is in het lijstje.

Comment

Working...
                          X