gaat over video-rechten.. ;) is ook al zo'n gedoe..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mooiste vrouwelijke DJ (Foto's!!!!)?
Collapse
X
-
http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl//forum/topic.asp?TOPIC_ID=1878&SearchTerms=illegale,cd's
http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl//forum/topic.asp?TOPIC_ID=1916&SearchTerms=illegale,cd's
Staat genoeg info over het buma- stemra gebeuren.
Heb zelf eens gebeld naar buma dinges. Nou dat word je ook niet veel wijzer van. :evil:
Comment
-
ik, beginnende platendraaier(zo´n 7 maanden), ik draai met vinyl, heb een gare mixer(http://www.partystuff.be/images/promix20.jpg(hij was goedkoop :) )).
Met de mixer kan ik in principe niks behalve het ´crossfaden´ :roll: .
nu is mijn probleem dat ik, voor mijn gevoel, te lang doe om ze ´gelijk´ te krijgen(beatmixen ofzo :roll: ).
Ik doe er ongeveer een half nummer over om ze gelijk te krijgen, en dan moet ik nog een moment vinden om ze ´soepeltjes´ over elkaar heen kan laten gaan(snapt iedereen het nog? :) ).
Ik gebruik geen bpm-meter, computer, etc. ik doe alles op het gevoel(met de oren dus).
Nu mijn vraag die ik misschien zelf al ga beantwoorden: doe ik iets fout, of is dit gewoon een principe van veel oefenen?
En hoe lang doen jullie daarover?
alvast bedankt...
Comment
-
is voor iedereen verschillend denk ik, ligt maar net aan wat je voor het draaien hebt gedaan, als je bijvoorbeeld 8 jaar dirigent van een orkest bent geweest (ik geef een voorbeeld :P :P) , dan heb je veel kans dat je het binnen een 10tal uren onder de knie hebt, maar zeg zelf, hoeveel dirigenten gaan het DJ vak in ;)
Het gaat gewoon allemaal om je gevoel voor muziek.
Comment
-
Hij bedoelde hoelang je erover doet om een plaat te beatmixen, dus om het bpm gelijk te krijgen.
Dat hangt per plaat af, de ene plaat zal makkelijker te mixen zijn dan de andere, een kale drumbeat is natuurlijk makkelijker dan een plaat met veel tempowisselingen etc... :wink:
Comment
-
Draai met cd's dus da's wel een voordeel ten opzichte van platen. Makkelijker met cue-en. Tip die ik hier onlangs tegenkwam voor vinyl is het aantal bpm bij 0% op de hoes schrijven. Daar heb je geen bpm-counter voor nodig, horloge voldoet ook prima. Gewoon het aantal beats tellen dat er in 1 minuut past (dûh :wink: )
Naarmate je langer bezig bent als dj, merk je meteen hoeveel je ongeveer moet pitchen. Een paar procent of max 2 procent?. In het begin duurt het inderdaad lang omdat je dat gevoel mist. Na een tijd kun je op gevoel de pitchslide vast een zet geven, cue-en en laten lopen. Vervolgens maat houden door met platter te spelen en pitch bijstellen. Loopt plaat B sneller dan A? ff afremmen en pitch iets terug. Nog te snel? Weer even afremmen en bijpitchen. Te langzaam? Zetje geven en bijpitchen, etc.
Zoals ik al zei, gewoon een kwestie van oefenen. Succes!
Comment
-
Zo dat is weer even geleden dat ik in dit topic ben geweest!
Iedereen bedankt voor de tips! Ik heb hier heel veel aan!
Ik ben nu bijna een jaar bezig. ik hebnatuurlijk veel muziek inmiddels.
Maar het is zo fucking moeilijk om een (leuke) draaiplek te vinden.
Ik vind het nog steeds leuk zoals het nu gaat, daar gaat het om!
ik zou ook graag eens meegaan met een allround dj die al iets verder is als ik. Als ik wat dingetjes rond heb ga ik daar naar zoeken.
Ik ben dus opzoek naar een dj die interesse heeft in een stagiare 8)
Omgeving van Delft. ga maar naar mijn site http://dj-mcpat.supertip.nl
Ik doe het puur voor de hobbie. Zelf heb ik een baantje in de horeca die mn week aardig vult. Ik had daarvoor een keertje gedraaid in een buurthuis op een kinderdisco ( 8) ). en dat was leuk..kids zijn erg kritisch(en eerlijk, maar ik laat me niet gek maken haha). Dit kon ik doorzetten iedere 2de vrijdag van de maand. maar toen kreeg ik werk op vrijdag. en dat gaat toch echt voor.
nonnecties zijn inderdaad belangrijk, ook in de horeca trouwens.
Ik ken iemand uit mijn buurt DJLuuk.nl en hij gaat mij ook waarschuwen als hij eens een buurthuis klus heeft.
Ik zie het zo: LAs ik straks aan de slag kan ik een café als medewerker..kunnen ze me ook vragen om te draaien.
Comment
Comment