Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mooiste vrouwelijke DJ (Foto's!!!!)?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Maar het mixen op zich is niet het belangrijkste.
    Als je een goeie babbel hebt kom je ook al een heel eind, ik ken genoeg dj's die totaal niet kunne mixen, maar zij hebben een rappe babbel en hebben verstand van muziek.
    Vooral dat laatste vind ik belangrijk.

Het mixen oefen ik natuurlijk ook, want na iedere plaat een heel verhaal af te gaan steke werkt niet. Maar die rappe babbel is wel makkelijk als je mix mislukt kan je hem nog ff uitduwwen en ff wat roepen of zeggen. werkt ook vaak goed :lol:

Comment

tip: als je wat meer van muziek te weten wilt komen en over wat populair is, is het handig als regelmatig naar de radio luistert, en je hoort lekker snel wat er op de markt is aan muziek.

Comment

En kijk regelmatig even naar "Maak 't of kraak 't" op de site van 538. Hebben vaak nieuwe releases ruim voordat de rest van de programma's ze oppikken.

Comment

En daar zitten vaak nog goede tussen ook ;)

EDIT:

En ff hulde aan de site van Slam!FM: De Playlist :lol: weet je een nummer niet.. hij staat op de site, met exacte tijd.. (zit wel een bug in af en toe.. maar die is niet zo heel erg.. hij voegt alleen soms elke seconde t nummer toe.. waardoor je een hele lijst krijgt met hetzelfde nummer ;)

Comment

Maar vaak klopt de titel ook niet, of staat ie er helemaal niet tussen. Toch is het idee goed :wink:

Comment

Originally posted by T-Nuzz
              Maar vaak klopt de titel ook niet, of staat ie er helemaal niet tussen. Toch is het idee goed :wink:
              Dat zou wel verklaren waarom k soms nummers niet kan vinden :lol: :lol:

Comment

er word hier meer malen gezegd dat een dj niet hoeft te kunnen mixen,
                ben ik het niet 'helemaal' mee eens,

ik merk vaak genoeg, als er een dj staat.. en hij gooit 1 nummer uit en dan 1 nummer erin, zonde rook maar 1 mix beatje, dat het publiek zoiets heb van: wtf is dit?:S

ze reageren veel lekkerder als je bijv de tekst van nummer 1 door laat gaan,
                en er dan doorheen gaat mixen met de beat van nummer 2,
                (met de pioneer 800(mk2) is dit makkelijk door de automatische loop funtie)

wanneer jij het tijd vind voor het 2e nummer haal je de loop eraf en mix je op je eigen styl nummer 1 eruit.

heb bijvoorbeeld een vette mix overgang ontdekt van de huidige top 40..
                eerst: bob sinclar - love generation, en op gegeven moment het 1e stukje van het nummer(wat een bass is): World hold on(van bob sinclar) laten loopen, en dan door love generation heen (wel met de juiste bpm)

dat soort dingen.
                een 11/12jaar jochie zonder mix ervaring en met 10 cd's krijgt een discotheek echt niet tot een groot feest hoor.

Dj moet ook entertainen, niet bang zijn om de microfoon te gebruiken.
                miss is 1e keer eng, als je het 1x gedaan heb op die avond is het daarna VEEL makkelijker.
                eigenaar ziet ook liever iemand die het publiek bezig houd en 'entertaint'

en contacten leggen is het BELANGRIJKSTE!!. mensen die kunnen zorgen dat je ergens komt te draaien.
                ik word 24 mei 17. en ik heb het voor mijn leeftijd goed voor elkaar.

Comment

Originally posted by T-Nuzz
                  Daar heb je geen bpm-counter voor nodig, horloge voldoet ook prima. Gewoon het aantal beats tellen dat er in 1 minuut past (dûh Wink )
                  lol, als je een dj ziet die 1 min lang naar ze horloge staat te kijken, dan is 1/3 van je nummer al afgespeeld terwijl je meestal op de helft of 3/4 het nummer al wilt afkappe:P (heb ik dan)
                  lol :roll:

Comment

Wel even in de context plaatsen vriend:

Tip die ik hier onlangs tegenkwam voor vinyl is het aantal bpm bij 0% op de hoes schrijven. Daar heb je geen bpm-counter voor nodig, horloge voldoet ook prima. Gewoon het aantal beats tellen dat er in 1 minuut past (dûh )
                    Niet tijdens de mix dus!

Comment

• Originally posted by Tomazos
                      er word hier meer malen gezegd dat een DJ niet hoeft te kunnen mixen,
                      ben ik het niet 'helemaal' mee eens,

ik merk vaak genoeg, als er een DJ staat.. en hij gooit 1 nummer uit en dan 1 nummer erin, zonde rook maar 1 mix beatje, dat het publiek zoiets heb van: wtf is dit?:S

ze reageren veel lekkerder als je bijv de tekst van nummer 1 door laat gaan,
                      en er dan doorheen gaat mixen met de beat van nummer 2,
                      (met de pioneer 800(mk2) is dit makkelijk door de automatische loop funtie)

wanneer jij het tijd vind voor het 2e nummer haal je de loop eraf en mix je op je eigen styl nummer 1 eruit.

heb bijvoorbeeld een vette mix overgang ontdekt van de huidige top 40..
                      eerst: bob sinclar - love generation, en op gegeven moment het 1e stukje van het nummer(wat een bass is): World hold on(van bob sinclar) laten loopen, en dan door love generation heen (wel met de juiste bpm)

dat soort dingen.
                      een 11/12jaar jochie zonder mix ervaring en met 10 cd's krijgt een discotheek echt niet tot een groot feest hoor.

DJ moet ook entertainen, niet bang zijn om de microfoon te gebruiken.
                      miss is 1e keer eng, als je het 1x gedaan heb op die avond is het daarna VEEL makkelijker.
                      eigenaar ziet ook liever iemand die het publiek bezig houd en 'entertaint'

en contacten leggen is het BELANGRIJKSTE!!. mensen die kunnen zorgen dat je ergens komt te draaien.
                      ik word 24 mei 17. en ik heb het voor mijn leeftijd goed voor elkaar.
                      De basis van beatmixen moet je zeker wel weten.
                      Het is handig om te weten wanneer je de volgende plaat moet instarten.

Je leert iedere dag weer, en soms dingen weer opnieuw :$

Zo had ik het gisteren met iemand over de opbouw van een nummer.

Dat je een nummer in blokken van steeds 4 maten kan delen (4x4)
                      Als je wilt mixen dus je volgende nummer instarten na een groep.

Man! Het wordt al makkelijker alsje dat weet ;)

Niet bang zijn voor een microfoon is zeker belangrijk. Ik gebruiik het ook om de improviseren als een cd over gaat slaan. Dit had ik een keer bij dat nummer van Jody Bernal (Was een verzoekje)
                      die ging over slaan en ik zei dat de cd speler zo reageerde op Jody en startte een andere in. Iedereen lachen en klaar!

Ik ben 20 en heb het ook niet slecht gedaan. niet veel verdiend maar ik heb ook niet veel verloren en heb al ruim 40 optredens gedaan.

Comment

• Ik heb nog een tipje

Zorg dat je een marketingplannetje hebt om jezelf makkelijker te verkopen.

Comment

• Heb zojuist effe die 4x4 regel in praktijk gebracht 8)

Dat was een leuk uurtje, Man er gaat een wereld voor je open ;)

Comment

• Beetje laat...... :?

Comment

• Originally posted by T-Nuzz
                              Beetje laat...... :?
                              Nee hoor :lol:

Comment

• idd,
                                soms zijn er welles gassies die dan willen "mee draaien" nah heb ik geen probleem mee...

dan leg je ze dat uit(beat tellen).. 1,2,3,4 of soms 1,2,3,4,5,6,7,8
                                ik kan het 100 x uitleggen en mee tellen, maar z ehoren het gewoon niet, nah dan ken je net zogoed stoppe:P

Comment

Working...
                                X