.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mooiste vrouwelijke DJ (Foto's!!!!)?
Collapse
X
-
Originally posted by T-NuzzLegale downloads zijn nog steeds alleen voor THUISgebruik....
Heb ik het verkeerd heb zeg je het maar...
Comment
-
Originally posted by jeroen-2005ik probeer ook niet stoer te doen ofzow, maar het kost me gewoon veel te veel geld om echte cd's te kopen, dus ik begin met downloaden, en als ik geld verdien ga ik gewoon langzaam maar zeker over op legaal.
Comment
-
Originally posted by djtnoxOriginally posted by T-NuzzLegale downloads zijn nog steeds alleen voor THUISgebruik....
Heb ik het verkeerd heb zeg je het maar...
Comment
-
Lees net in een ander topic dat je cd's en of platen ook niet zomaar overal mag draaien. Dan moeten er ook rechten worden afgedragen.
Dus in beginsel klopt het als een bus dat alle geluidsdragers voor thuisgebruik zijn mits er rechten worden afgedragen voor het publiekelijk te horen brengen van deze geluidsdragers.
Is dat mooi taalgebruik of niet!!!
Comment
-
Het rechtenverhaal is een oerwoud van regels van allemaal zichzelf in het leven geroepen organisaties die op een of andere manier rechten innen. De ene voor de componist (BUMA), de ander weer voor de artiest en de uitgever (SENA). En daarnaast heb je nog een leger van organisaties die zich hiermee bezig houden (Stichting thuiskopie, brein, NVPI etc.).
Het wordt er dus voor de professionals niet makkelijker op om legaal je vak uit te oefenen. En als het nou eens ergens duidelijk vermeld zou worden wat je in welk geval aan wie zou moeten betalen.....
Maar ja, ik mag dinsdag weer fijn met de NVPI om de tafel.....eens kijken hoeveel die nou weer willen hebben :cry:
Comment
-
De NVPI bekijkt het anders, die vinden dat wij geld verdienen door het werk van anderen te tonen en vinden dus dat we daarover een soort van "vergoeding" moeten betalen.
Maar ja, De DVJ_Roadshow is een promotionele show voor Pioneer apparatuur en er wordt dus buiten de onkosten en salarissen geen winst gemaakt. Sterker nog, de show gaat ver beneden de marktprijs weg dankzij royale sponseringen! En ja....de zaalhouder verdient er ook niet extra veel op. Door videoclips gaat het publiek echt niet meer drinken! Het is meer een manier om publiek binnen te krijgen. MAar de omzet in de horeca wordt echt niet verdient met toegangsprijzen heffen!
Maar ja....hier zijn dze bij de NVPI nog niet op ingesteld. Tot nu toe vertoonden alleen clipzenders videoclips en die verdienen goed aan de reclame inkomsten.
Verhaal met een staartje dus......hou jullie op de hoogte en zal er een nieuw topic voor openen.
Comment
Comment