Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mooiste vrouwelijke DJ (Foto's!!!!)?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lol, ken een tent waar weleens een feest georganiseerd word.. door vaste dj's.. die doen dat in wel meer tenten, de 1e x is het overal een groot succes, 2e x zijn er geen mensen ;)
    ligt dus zkr wel aan de dj's
    en of ze met het publiek spelen.

je moet je onderscheiden van andere dj's
    wat heb jij wat andere niet hebben?

daar gaat het om.

Comment

• Originally posted by DjMcPat
      [Maarja als je er eenmal staat is de kans klein dat ze je wegsturen (denk ik)
      Je wil niet weten hoeveel ik er al achter de booth heb weggestuurd.....

Comment

• Originally posted by Stephanie!
        Originally posted by DjMcPat
        [Maarja als je er eenmal staat is de kans klein dat ze je wegsturen (denk ik)
        Je wil niet weten hoeveel ik er al achter de booth heb weggestuurd.....
        Zou je redenen willen noemen misschien? Ben eigenlijk wel beneieuwd en ik leer ervan :)

(Forum is traag)

Comment

• Die vraag kan ik ook wel beantwoorden. Ik heb er zelf namelijk ook heel wat weggestuurd.

Dat komt namelijk omdat de meesteaspirant DJ's niet begrijpen wat het DJ vak inhoudt. Vroegah was dat een stuk minder, omdat techniek in de jaren 80 veel minder belangrijk was. Tegenwoordig denken veel mensen dat als ze maar goed kunnen mixen, ze automatisch goeie DJ's zijn. Dat is dus niet zo.

Een DJ moet publiek VERMAKEN. Als DJ is jouw eerste taak om de dansvloer vol te krijgen, vol te houden, en de mensen een goeie avond te bezorgen. Het kan de meeste mensen GEEN FLIKKER schelen of je wel of niet kan mixen. Je moet gewoon dikke platen draaien.

De DJ's die weggestuurd worden zijn DJ's die dat niet begrijpen. Ze draaien een vloer leeg, amuseren de mensen niet, draaien kutplaten, en staan te egotrippen op hun mixen, terwijl de mensen de gedraaide muziek kut vinden. Je weet pas dat je een echte DJ bent als je die dansvloer weet vol te houden. Als je dat niet kan, is het carrierre over, en kan je beter een andere hobby gaan zoeken.

Comment

• Originally posted by djkrat
            Die vraag kan ik ook wel beantwoorden. Ik heb er zelf namelijk ook heel wat weggestuurd.

Dat komt namelijk omdat de meesteaspirant DJ's niet begrijpen wat het DJ vak inhoudt. Vroegah was dat een stuk minder, omdat techniek in de jaren 80 veel minder belangrijk was. Tegenwoordig denken veel mensen dat als ze maar goed kunnen mixen, ze automatisch goeie DJ's zijn. Dat is dus niet zo.

Een DJ moet publiek VERMAKEN. Als DJ is jouw eerste taak om de dansvloer vol te krijgen, vol te houden, en de mensen een goeie avond te bezorgen. Het kan de meeste mensen GEEN FLIKKER schelen of je wel of niet kan mixen. Je moet gewoon dikke platen draaien.

De DJ's die weggestuurd worden zijn DJ's die dat niet begrijpen. Ze draaien een vloer leeg, amuseren de mensen niet, draaien kutplaten, en staan te egotrippen op hun mixen, terwijl de mensen de gedraaide muziek k*t vinden. Je weet pas dat je een echte DJ bent als je die dansvloer weet vol te houden. Als je dat niet kan, is het carrierre over, en kan je beter een andere hobby gaan zoeken.
            Kijk dat antwoord hoor ik graag. Ik kan namelijk (nog) niet echt mixen.
            Maar ik weet bijvoorbeeld wel wat een beetje hip is. en ik ga op mijn smaak af ook, vaak zit ik dan wel goed.
            Ik ben nog bezig met "wat maakt mij anders dan andere" maar dat komt nog.

Ik zou graag gelegenheid krijgen om ergens te draaien.

Maar oke stiekem had ik deze rede ook verwacht, zijn er nog andere redenen?

Comment

• Er zijn niet echt andere redenen. Soms worden mensen ook weggestuurd omdat ze vervelend of arrogant zijn, of stelen, of teveel drank en drug gebruiken (komt redelijk vaak voor). Maar als het echt om draaien gaat, dan is dit eigenlijk de enige reden: het gewoon niet kunnen. Heel veel aspirant DJ's vallen door de mand.

Draaiplekken krijgen is niet zo moeilijk. Dat geef ik in een stuk hierboven al aan. Als je genoeg muziek bezit, en allround bent, dan kan je al gaan rondvragen. Het plaatstelijke jongerencentrum is de plek om te beginnen met draaien. Gewoon langsgaan, even kletsen, en kijken of je een proefavondje kan draaien. Desnoods vragen of je je eigen avond mag organiseren.
              Het kan ook zijn dat je een tijdje gewone vrijwilliger moet zijn, voordat je kan gaan draaien. Doe dat ook gewoon, en beman die kassa, en haal die glazen, en tap die biertjes. Het binnenhalen van je eerste draaiplek is heel belangrijk. Dat is je uitgangspunt. Als je daarvoor wat moet doen, dan moet je dat gewoon doen. Daarbij: een beetje horeca-ervaring is nooit weg. Als DJ werk je immers in de horeca. Barmensen vinden je tof als je ook een biertje kan tappen. :)

Comment

Zou je redenen willen noemen misschien? Ben eigenlijk wel beneieuwd en ik leer ervan :)
                Zoals al gezegd wordt, de meest voorkomende rede is de vloer leegdraaien en dat kan allerlei oorzaken hebben; slechte techniek, slechte platenkeus, enkel trippen op je eigen mixen en kunsten (slechte platenkeus dus eigenlijk) of consequent te hard draaien. En die laatste komt veel te vaak voor......

En dan zou je kunnen zeggen dat bovenstaande allemaal komt door te weinig ervaring en dat je dus nieuwe "talenten" een kans moet geven....
                Maar je snapt zelf ook wel dat iemand een kans geven nooit ten koste mag gaan van de avond!

Technisch netjes draaien kan je thuis makkelijk leren, netjes mixen, doorstarten en op je niveau letten. Platenkeus leer je alleen maar door mee te gaan of te kijken bij andere ervaren deejays. Pas als jij in gedachte mee kan gaan met zijn of haar platenkeus (want die is nooit willekeurig) kan je geschikt zijn om in die zaak te draaien. En dan nog moet je het publiek kunnen aanvoelen......en dat kan je of kan je niet.

Goed hulpmiddel trouwens nog voor dat laatste (als je het een beetje hebt en verder wilt ontwikkelen).....KIJKEN wat er op de vloer en erom heen gebeurt, bewegen mensen, neurieen ze mee, beweegt er een voet op het ritme.

Comment

Ja muziek en ritme moet je in je hebben.
                  Ja en nee. Het meeste kan je nog echt gewoon leren........om tot de absolute top te behoren (muzikaal gezien dan) zul je zeker ook veel "talent" moeten hebben maar IEDEREEN met een normaal verstand kan met een beetje oefening muziek leren maken , draaien , spelen of wat dan ook.

Comment

• Kortom dan heb je het gewoon in je.. alleen was je daar nog niet achter.. Een gevoel voor ritme kan je niet kweken.. dat moet je hebben.. ik ken iemand die kan niet echt geweldig ritme houden enzo.. zal ie waarschijnlijk ook niet kunnen..

Als je naast em staat en 1234 telt.. dan pakt hij t daarna wel over, maar het zit gewoon niet in em..

Iig, Gevoel voor ritme / muziek wordt je mee geboren, EN mee opgevoed.. als je de 1e 17 jaar van je leven geen muziek hebt geluisterd is de kans groot dat je geen gevoel voor muziek hebt.. ok dat is ook niet helemaal waar, maar dan heb je waarschijnlijk een compleet Eigen gevoel voor muziek, waar anderen geen hout van snappen.

Kortom, Myzrael, ik ben het niet met je eens ;)

Comment

• Ik lees ergens in dit topic het moraal van dit verhaal... Je draait niet voor andere DJ´s/geïnteresseerden maar je draait voor de mensen op de dansvloer.

Begin trouwens niet direct met leren mixen, ga eerst maar eens lekker doorstarten. Mixen komt vanzelf. :) Doorstarten is soms nog moeilijker als mixen.

Zorg dat je goede platen hebt met veel verschillende stijlen, want met 1 of 2 stijlen kom je er niet.

Comment

• Originally posted by Tomgro
                        Begin trouwens niet direct met leren mixen, ga eerst maar eens lekker doorstarten. Mixen komt vanzelf. :) Doorstarten is soms nog moeilijker als mixen.
                        WIJSHEID!!!
                        Goed strak doorstarten is idd vaak moeilijker dan een simpele mix maken!

Comment

• Originally posted by Stephanie!
                          Goed strak doorstarten is idd vaak moeilijker dan een simpele mix maken!
                          Was ook meer een excuusje voor mezelf omdat ik doorstarten best wel goed kan in tegenstelling tot strak mixen. ;) :oops:

Mixen lukt me steeds beter.. Alleen ik heb nogal crappy cd-spelers (Skytec meuk), en die werken nou niet echt mee.

Comment

• wat bedoelen jullie met strak doorstarten? :roll:

Comment

• Originally posted by Tomazos
                              wat bedoelen jullie met strak doorstarten? :roll:
                              Op een logisch moment in een plaat (bijv. het einde of het bijna-einde) de volgende erin gooien. Dat moet je kunnen..

Comment

• oh zo, begreep het even niet :roll:

Comment

Working...
                                X