Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vermogen met parren op een groep

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vermogen met parren op een groep

Goedenavond allen,

Nu ik op het forum de zoek functie wat gebruikt heb ben ik toch duidelijk tot de conclusie gekomen dat je op 1 16a groep 3600 watt kan aansluiten.

Nu wil ik 12, 300 watt parren aansluiten op dimmers. Nu als ik al 300watt x 12 doe kom ik uit op 3600 watt. Dat is dus al het maximum van die groep. Nu verbruiken die dimmers, dmx controller, led parren en led-doek die ik er ook nog bij wil zetten ook watts. Dit kan dus niet op 1 groep? Of zie ik nu iets over het hoofd?

De parren verbruiken alleen het volledige vermogen als ze allemaal 100% aan staan. Als je ze dus gedimd aan zet of laat knipperen moet dat wel goed komen.

Comment

Er zijn momenten dat ze 100% moeten aanstaan. En de full on knop wil ik toch ook wel gebruiken.

Comment

Kan sowieso niet op 1 groep 16 x 220 =3520...

Comment

Wij leven hier in zeeland met 230v. Maar misschien jullie niet? :)

Comment

Je kunt het altijd proberen he. Officieel gaat het niet, maar ik prop regelmatig 8 x 300 watt parren, 2 scans a 250 watt, dimmers, sturing en de complete geluidsinstallatie op 1 groep... gaat bijna altijd goed.

Comment

Okej, ik ga het voor de zekerheid met 2 groepen doen. Ik wil niet dat het donker wordt die avond.

Comment

Als je die mogelijkheid hebt, zeker doen!

Comment

Ok, bedankt voor de informatie!

Comment

16A * 230V = 3680W

12x 300W = 3600W

Hou je 80W over voor je ledparren, dimmers, sterrendoek en sturing.

Dat ga je niet redden.

Comment

Die 80 extra Watt is ook maar relatief gezien. ;) Er moet maar een vreemde piek komen en dan heb je de kans dat je groepje er uit knalt. Het beste is om per groep rond de 3000W te gaan zitten, dan heb je altijd een stukje reserve.

Comment

en als ja dan in een zaaltje zit waar je de elektriciteit niet kunt controleren en er nog iets extra opzit heb je miserie

Comment

Ik zou er gewoon geen risico in nemen. Wat je al zegt je wil natuurlijk niet mee maken dat je s'avonds opeens in het donker staat. Gewoon 2 groepen voor nemen. Wij houden ook altijd 3000 watt aan op 1 groep. Je kunt beter een groep meer nemen en wat overnemen dan dat je net een 100 watt tekort komt.

Dus geen risico nemen en gewoon splitsen die handel.

Comment

Ik heb gelukkig 2 groepen tot mijn beschikking gehad.

Comment

Working...
                            X