Announcement

Collapse
No announcement yet.

Armin van Buuren opnieuw beste dj

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Armin van Buuren opnieuw beste dj

Hooi,

Te koop aangeboden:

1 Maand Oude Dateq XTC 3 Kanaals (Technics Sized) Mixer
    Ik denk nog geen 10x meegedraait voor thuisgebruik, is in splinternieuwe staat, en dat is ook wel te zien aan de mixer. Voor meer informatie:

De mixer krijg je in orginele doos, met boekjes, schroefjes voor het inbouwen. De mixer is in abslotute nieuwstaat! Geen krakende faders, krassen oid. Reden van verkoop, aanschaf DJM600. Omdat ik korte faders toch net iets fijner vind draaien :).
    Voor meer informatie: Pm, Mail, MSN.

teddy995@hotmail.com

Vraagprijs: €600,-

Foto: (Voor meer foto's van mijn mixer, mail!)

De mixer is af te halen in Schijndel, of evt. verzekerd opsturen is ook mogelijk, verzendkosten zijn voor de koper.

Greetz Mr-T

Wat houd dat ZGAN eigenlijk in??

Comment

Originally posted by drive-in apollo DJ Wessel
      Wat houd dat ZGAN eigenlijk in??
      ZGAN = Zo Goed Als Nieuw :wink:

Comment

jongen ga weer naar school :lol: 8)

Comment

Originally posted by marcello
          jongen ga weer naar school :lol: 8)
          Is het fout dan?

Comment

Hij had het vast tegen mij...

@ kees: Dankje ;)

Comment

Verkocht! Close Please :)!

Comment

De Nederlandse Armin van Buuren werd vannacht opnieuw uitgeroepen tot beste dj ter wereld, door de lezers van het Britse tijdschrift DJ Magazine. De trance-dj stond vorig jaar ook al op één. Tiësto, die de prijs in 2002, 2003 en 2004 in de wacht sleepte, werd tweede.

Het gaat goed met Armin van Buuren. De dj en producer uit Koudekerk aan de Rijn is bezig aan een zegetocht, nationaal en internationaal. In maart dit jaar veroverde hij in Miami twee International Dance Music Awards (beste Europese dj, en beste radioprogramma). In april gaf hij een negen uur durend optreden in een uitverkochte Jaarbeurs in Utrecht. En afgelopen januari won hij de Popprijs 2007. „Hij is de ambassadeur van trancemuziek, het belangrijkste culturele exportproduct van Nederland”, aldus het juryrapport.

Armin van Buuren (25 december 1976) groeide op in Koudekerk aan de Rijn. Zijn vader is huisarts en zijn moeder freelance journalist. „Een muzikale ouwehoerfamilie”, volgens broer Eller (27), die na een opleiding aan de rockacademie gitarist werd in de urbanmetalband Bagga Bownz. Thuis stond er altijd muziek aan. Er kwamen vaak vrienden over de vloer, die tot diep in de nacht bleven hangen. Dan lagen Armin en Eller in bed te luisteren naar de muziek die net iets te hard stond.

Van Buuren was een serieuze jongen. Toen hij tien jaar oud was, won zijn moeder een computer. Urenlang zat de kleine computernerd eigen programma’s te schrijven. Zijn oom leerde zijn neefje experimenteren met muziek op de computer.

Twee jaar later ging hij naar het Stedelijk Gymnasium in Leiden. Daar was hij een onopvallende leerling die hard werkte, vertelt Peter van Rooden, die hem van de derde tot en met de zesde klas scheikunde gaf. Broer Eller: „Dat hij goede cijfers haalde kwam vooral door zijn doorzettingsvermogen.”

Al op het gymnasium was Van Buuren veel met muziek bezig, herinnert Van Rooden zich. Hij hielp mee om schoolfeesten te organiseren, waar hij als dj de hits van dat moment draaide. Met het geld van een krantenwijk kocht hij nieuwe platen.

„Als mijn broer naar school fietste – drie kwartier heen, drie kwartier terug – had hij meestal zijn walkman op”, aldus Eller. Dan luisterde hij naar de mixen van Ben Liebrand die hij van de radio had opgenomen. Liebrand had het programma In the Mix op Radio 3. Daarin mixte hij de nieuwste geïmporteerde discoplaten aan elkaar. Voor Van Buuren was het een earopener: dit wil ik ook gaan doen. Hij werd lid van de fanclub van Liebrand en bezocht zijn muziekstudio. Daar liet Van Buuren Blue Fear horen, een eigen nummer dat hij alleen met een sampler had gemaakt. Liebrand herkende zijn talent meteen.

Vanaf dat moment ging Van Buuren in de studio van Liebrand aan de slag. Hij leerde er veel, maar zag nog geen toekomst voor zichzelf in de muziek. In 1994 ging hij in Leiden rechten studeren. „Armin is niet iemand die risico’s neemt”, zegt Eller. Als zijn muzikale carrière niet van de grond zou komen dan kon hij altijd nog advocaat worden.”

Maar met de muzikale carrière ging het steeds beter. Vooral op productioneel vlak had hij succes. Blue Fear werd een hit in Groot-Brittannië. Van Buurens geheim als producer is volgens Liebrand dat hij de rijkheid en subtiliteit van bepaalde geluiden herkent. Hij weet bovendien hoe hij die geluiden moet maken.

Dit vond ook collega en vriend Tiësto, die als dj al wat langer bezig was en net was doorgebroken bij het grote publiek. Tiësto prees de jonge producer bij zijn manager David Lewis. Dat was 1999. Lewis heeft vanaf het begin geprobeerd om Van Buuren tot een bekende dj te maken.

Om dit te bereiken moest Van Buuren eerst beter leren draaien. „Ik begon met een aantal residencies voor Armin in Nederland, zoals in Club O in Den Haag”, zegt Lewis. „Toen heb ik hem neergezet als opwarmer voor Tiësto en Ferry Corsten. Zij werden steeds populairder in het buitenland. Zo heb ik de hele carrière van Armin gepland. Hij heeft nog nooit zelf een optreden geboekt. Ik bepaal waar hij draait. Daarbij let ik op zaken als: hoeveel publiek is er? Hoe laat moet hij draaien? Welke dj staat er voor hem? De gage is niet belangrijk, alleen wat goed is voor zijn carrière.” Niettemin krijgt Van Buuren gemiddeld 20.000 euro voor een optreden.

Lewis boog zich over zijn imago: „Armin is geen stoere jongen. Hij heeft een gelukkige uitstraling. Je moet dus geen coole, arrogante foto’s van hem maken, met een leren jas aan. Dat past meer bij iemand als Junkie XL. Hij ziet er uit als een ideale schoonzoon, dat moet je benadrukken.” Het imago van de gewone, goedlachse jongen draagt bij aan het verkoopsucces van Van Buuren.

Anno 2008 telt het bedrijf rond Van Buuren en zijn zakenpartners 22 personeelsleden, een keur aan artiesten, eigen evenementen en labels. Dit zorgt voor een overvolle agenda en een moordend ritme. Van Buuren slaapt in vier dagen soms op evenzoveel continenten. Vroeger had hij elke dag een optreden, maar dat is nu teruggegaan naar zo’n vier keer in de week. Zijn radioshow A State of Trance maakt hij regelmatig in het vliegtuig, op weg naar een volgend optreden.

De vraag rijst hoe lang Armin het volhoudt aan de wereldtop. „Een van mijn belangrijkste taken is om te zorgen dat Armin met beide beentjes op de grond blijft staan”, zegt Lewis. „Als hij net voor 15.000 man heeft gedraaid, ben ik degene die na afloop tegen hem zegt: ‘dit was niet goed, dat was niet goed’. Zijn vriendin Erika speelt daarin ook een belangrijke rol in. Als hij terugkomt van een tour, zegt zij gerust: ‘Hé pik, ga eens aardappels schillen’. Dat is belangrijk, want het is moeilijk om niet arrogant te worden als je constant wordt opgehemeld. Gelukkig heeft Armin geen aanleg voor arrogantie. Dat moet je er gelijk uit rammen.”

Bron: http://www.nrc.nl/kunst/article20431...nieuw_beste_dj

Comment

Daar was al een topic over. Graag daar verder en de volgende keer eerst even de zoekmachine gebruiken voordat je een topic opent.

Comment

Working...
                  X