Announcement

Collapse
No announcement yet.

onveilige methodes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• onveilige methodes

toen ik net op het forum aan het zoeken was merkte ik op dat er geen topic was over de fouten/ onveilige situaties die je ooit al hebt tegengekomen op de baan.

het gaat hierover om fouten/ onveilige methodes van andere firma's en personen dan jezelf.

ik zal beginnen:

onlangs kwam ik op een modeshow waar men boven de modellen op een plexiglas projecteerde, alles goed en wel was het niet dat deze plexiplaat met 2 dunne natuurvezeltouwtjes was opgehangen, ik zou die plaat niet graag op mijn hoofd krijgen

oohh, zo'n topic jaja, oke dan weet ik er ook wel een:

Laast bij mij op school tijdens een schoolfeest was een drive in show terplekke. Alles leuk en mooi aangekleed enz. Maar toen ik even een kijkje ging nemen zag ik iets wat ik nooooiiit had gedaan. ze hadden een trussbrug van ong. 5/6 meter met 8 parren en 4 scanners. maar die statieven die stonden bijna ingekapt. misschien stonden ze maar ong. 80 á 95 cm uit elkaar!!! LEVENSGEVAARLIJK. Ik bedoel maar als je een statief van nou ongeveer (alles erop en eraan) 50 tot 70 kilo op het publiek komt dan zit je wel effe diep in de puree

Comment

hoort een technicus die zijn speakers (2 towers van martin audio) aan elkaar verbind met gewoon een uitelkaargerukte speakon. de kast lag vanaf de achterkant open omdat hij zograag wou verbinden zonder speakon. en dat hij dat doet terwijl de versterker aanstaat!

Comment

tttssss. wtf dat is pas echt ja, hoe zeg je zoiets??

Comment

Originally posted by BDB lasershows View Post
          tttssss. wtf dat is pas echt ja, hoe zeg je zoiets??
          Dom?

Comment

ja, zoiets DOM STOM what ever

Comment

Om eventjes wat posten uit andere topic's hier neer zetten.

*
              Disclaimertje vooraf:

Deze line-array is het goede voorbeeld van hoe het niet moet, en wel om de volgende redenen:

1. De luidsprekers zijn niet voorzien van een intern frame en de componenten binnenin zijn niet gesafed.
              2. De luidsprekers zijn niet voorzien van de correcte vliegstrips en bevestigingsmateriaal
              3. De truss-adapter is niet bedoeld voor dit soort trekbelasting (en al helemaal niet de 'veiligheids'pin, hoe ironisch die term ook klinkt in deze situatie.
              4. Het stukje truss mag niet op deze manier worden belast.
              5. Door het overhellende gewicht wordt de statiefbuis volledig krom getrokken.
              6. Door het overhellende gewicht en de hoogte is het eenvoudiger voor het statief om over te hellen.
              7. ... denk maar mee en vul maar aan.

Laat dit een les zijn voor eventuele ideeën die je in de loop der tijd mocht krijgen, om je luidsprekers op een 'creatieve' manier te positioneren. Begin er alsjeblieft niet aan, zeker niet met budget-luidsprekers. Professionele line-array luidsprekers zijn voorzien van het juiste bevestigingsmateriaal en zijn voorzien van een metalen frame binnenin waar tevens de interne componenten aan vastzitten (al dan niet met safeties). Hiernaast heb je ook geen winst van je geluidsdruk, omdat er geen enkele koppeling is bij onderstaande foto's.

Om een lang verhaal kort samen te vatten:
              Kids, don't try this at home!

*
              Truss bevestigen HOE MOET HET DUS NIET!
              De truss is zo op de speaker gelegd en met een span-bandje vastgezet
              Deze truss of speakers kunnen er zo afschuiven!

Dit zijn dus dingen die Absoluut niet kunnen!

Comment

Ja, die foto's hadden we al kunnen bekijken. maar die speaker ttsss. eigenlijk ziet het er wel gaaf uit. maar ik denk dat het statief om gaat vallen

Comment

dan koop je beter een jbl vertec systeem:p

Comment

ja, oke maar dat is ook wel flink aan de prijs met zo'n speciaal statief

Comment

Zo had ik een site met meer van deze dingen. Mag ik die posten?

Comment

Die heeft hier al vaker gestaan, maar die link wat afkomstig van een andere web-shop dus dat moch toen niet.

Comment

ja, linken of namen van concurrenten plaatsen heb ik veel ervaring meee, daar weet Rick wel wat van haha

Comment

haha :) Zeker dat niet doen met die line array... Om het iets veiliger te maken hang het aan een truss met 2 statieven, maar alsnog heel gevaarlijk de bevestiging.

Comment

Om het iets veiliger te maken hang het aan een truss met 2 statieven
                              Geloof me, dat maakt het echt niet veel veiliger hoor.

Comment

Working...
                              X