Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frequentie aanpassen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frequentie aanpassen

Hallo,

Ik heb van de week begrepen van iemand dat volgend jaar of het jaar daarna de frequentie van microfoons gaan veranderen. Mijn vraag: Waarom is dit? Is dit aan te passen? Is hier een programmatje voor(om het aan te passen? Of is deze een in ontwikkeling?

Wat ik heb:
    2x sennheiser freeport handheld

Want het lijkt me raar dat HEEL Nederland nu een andere microfoon moet kopen, alleen voor de frequentie.

Alvast bedankt!

Dat er iets gaat gebeuren met de frequenties, dat is al een tijdje bekend. Dit komt omdat de 'gratis' vrije microfoonfrequenties anders gaan worden ingedeeld en onder de hamer gaan voor bedrijven.

Wat er gaat gebeuren en hoe men verder moet, is nog niet helemaal bekend. Dat is dus afwachten. Vermoedelijk komt er wel iets als een speciale regeling om je microfoons om te laten bouwen o.i.d.

Comment

Oke, dus er nog geen oplossing bekend? Want ik dacht: er zal wel een computerprogramma zijn waar je je microfoon aankoppelt (met een daarvoor bestemd kabeltje) en dat je daarna
      Met dat programma de frequentie verandert.

Comment

Oke, dus er nog geen oplossing bekend? Want ik dacht: er zal wel een computerprogramma zijn waar je je microfoon aankoppelt (met een daarvoor bestemd kabeltje) en dat je daarna
        Met dat programma de frequentie verandert.

Comment

Shure heeft hier het Axient systeem voor, waarmee je je complete draadloze microfoon-set kunt aanpassen en beheren via je PC of laptop. Het is een soort frequentiemanagementsysteem, maar heeft ook veel andere mogelijkheden.

Meer informatie vind je op de speciale website van Shure: http://www.axient.net/

Comment

Werkt dit ook op sennheiser? En dan voor namelijk voor de freeport serie.

En ik zie dat ik prongelijk mijn vorige post dubbel heb gepost.

Comment

Het Axient systeem is ontwikkeld door Shure en is een compleet systeem (dus ook met aparte zenders, aparte verdelers, aparte antenne-distributeurs, aparte microofons...). Je kunt het dus niet met andere systemen combineren.

Comment

Bij Sennheisersets kan dit alleen hardwarematig gedaan worden door Sennheiser. Bij de Freeports kun je voor dat geld beter een nieuwe set halen.

Comment

En zonder een compleet herontwerp van de zenders kun je de frequentie slechts miniem veranderen. Mochten de toekomstige frequenties op een totaal andere band liggen dan de huidige frequenties dan is het ombouwen van deze zenders onmogelijk te doen door iemand zonder voldoende HF- en elektronicakennis.

Comment

kunt mij dit in jip en janneke taal uitleggen?

Comment

Kortom: Als er wat onnozele pieten in de regering besluiten om de frequentieverdelingen compleet om te gooien dan zijn je huidige draadloze systemen zo goed als waardeloos. (Of je moet ze illegaal gaan gebruiken)

Comment

Yes, of je kan straks tv kijken op je display van je microfoon ontvanger. Of wie weet krijg je er muziek op? :)

Comment

Houd rekening met het feit dat je ze mischien weg kunt gooien.. Want behalve voor de duurdere series kost een ombouw net zo veel/meer als een nieuwe

Comment

Is hierover al meer bekend?

Comment

Working...
                            X