Originally posted by Paradise
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Post hier je Gig Logs
Collapse
X
-
-
Originally posted by BCDrivein View Post
Pluspuntje is wel dat je er nieuwe programma's in hebt zitten, maar het kan netter. Probeer nu eens één of slechts twee kleuren tegelijk te laten branden en probeer bij de volgende scene de kleuren op een speelse manier af te wisselen. Denk bijvoorbeeld aan een led-tube-achtige chase waarbij de segmenten elkaar langzaam opvolgen qua kleur.
Gebruik geen tiental kleuren door elkaar die constant aanstaan, dat komt erg druk over.
Probeer dit ook met je scans te doen. Hou in een chase het liefst dezelfde gobo, 2 á 3 kleuren om te chasen en probeer langzame bewegingen te maken voor je scans als dat mogelijk is. Langzame bewegingen met kleuren en eventueel een shutter die op de maat van de muziek (tap) gaat ziet er erg strak uit.
Comment
-
Originally posted by --Djdave-- View Post
Ik weet inmiddels ook dat je echt talloze creatieve sequences kunt maken in Freestyler, dus ga er voor zitten en maak er wat van. Je kunt enorm veel kleuren en sequences maken, doe daar iets creatiefs mee. Bij dat nummer van Beyoncé is het geknipper wel op z'n toppunt, de kleuren blijven elkaar afwisselen op een erg snel tempo.
Comment
-
Ik vind het nogal druk....
Mijn eigen favoriete chase bij ledparren:
1. groen-rood-geel-blauw
2. blauw-groen-rood-geel
3. geel-blauw-groen-rood
4. rood-geel-blauw-groen
Toch beter dan alle parren 1 kleur (dat staat zo simpel vind ik) en toch ziet het er best wel netjes uit....
EDIT:
zie net dat ik op een oude post reageer, maar toch hier mijn mening omdat ik er van uit ga dat je chases nog ong. hetzelfde zullen zijn (voor zover ik kan zien in je nieuwe filmpje...)
Comment
-
-
Originally posted by Beckers Entertainment View PostWaarom trouwens geen rookmachine?
Mocht je die hier niet gebruiken of heb je die niet?
Zeker bij LED verlichting laat rook het effect wat meer naar voren komen.
Comment
-
Originally posted by Rick View PostOpzich een goed idee, maar zorg er dan wel bij dat je de chases goed beschrijft, wat ze doen, wat voor apparatuur er voor is gebruikt, enz.
-Open het programmeer scherm (zorg dat je cue scherm uitstaat)
-Stel van iedere ledparren een kleur in, bijvoorbeeld Rood-geel-geel-geel
-Druk op de +
- Stel van iedere ledpar opnieuw de kleur in, bijvoorbeeld Geel-rood-geel-geel (stel de laatste 2 ook weer opnieuw op geel om problemen te voorkomen)
-Sla de stap opnieuw op.
-Stel van iedere ledpar opnieuw de kleuren in, bijvoorbeeld Geel-Geel-rood-geel. Doe dit dus met iedere ledpar, als hij al op geel staat en je voert het niet opnieuw in kan het zo zijn dat hij hem niet meeneemt in je programma en dan kunnen er problemen ontstaan (als je bijvoorbeeld de richting naar random veranderd)
-Sla de stap op.
-Stel de laatste stap in (geel-geel-geel-rood), zelfde verhaal als bij de andere 3.
-Druk niet op +, sla het programma op.
Mochten er verdere exacte vragen zijn over hoe Freestyler te gebruiken, we hebben er al een topic over (waar bovenstaande als het goed is ook is uitgeschreven). Je programma's delen heeft weinig zin:
-Iedereen gebruikt wel weer andere fixtures
-Je maakt een programma afhankelijk van het feest (toespraak, disco, band, ect)
-Uiteindelijk zul je het zelf gewoon moeten kunnen..
Verder staat er op Youtube ook een hoop...
Mochten er mensen zijn die willen dat ik een Chase maak voor ze, mail me even.
Ik heb het wel vaker voor andere mensen gedaan, vermeld wel even welke stappen je wilt en welke fixture je hebt (met een link naar een verkoopsite met de product informatie)
Comment
Comment