Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honden zender maken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Honden zender maken

Hallo allemaal,

Ik moet voor school een project maken en nou maak ik met nog iemand een systeem voor de hond.;)

Het plan is dat de hond een band draagt met een zender en er in je huis een ontvanger staat die aangeeft wanneer de hond bijvoorbeeld 20 meter van de ontvanger verwijders is. Weet iemand of hier al een systeem, bouwpakket of componenten voor zijn?

Ik weet dat het niks met licht-geluid etc. te maken heeft maar off-forum is daar toch voor?;)

Groeten Julian

Deze dingen zijn al op de markt ja, even Google en je vindt het wel. Je ziet ze vaak terug in auto's, als je auto gestolen word kan je precies zien waar hij zich bevindt. Dit systeem zie je ook terug bij de ipod, iphone en ipad. Je hangt je ipod, iphone aan je hond en op de pc is terug te zien waar hij is. Ik denk dat Velleman hier wel een pakketje voor heeft. Als het klaar is ben ik wel benieuwt hoe je het heb gemaakt!

Comment

@Dj-Walter
      Volgens mij heb jij het over een tracker. Die zijn behoorlijk prijzig volgens mij. Ik denk dat je beter een zendertje en een ontvanger kan kopen, een relais er tussen, en als de ontvanger geen signaal meer krijgt van de zender (je gaat dus weg) schakelt het relais over en gaat het alarm af.

Comment

Ik weet dat het niks met licht-geluid etc. te maken heeft maar off-forum is daar toch voor?
        Off-forum is voor de wat meer algemene dingen die niet direct te relateren zijn aan kennis of de webshop, maar het is wel de bedoeling om hier enigszins in de buurt van te blijven. Net als de drive-in show foto's, dat heeft ook met licht/geluid/djgear etc. te maken.

Als je nou een soort beveiligingssysteem voor dj-gear of verhuur gaat opzetten vind ik het geen probleem, maar om het nou over honden te hebben op het forum, dat is niet helemaal de bedoeling. ;)

Comment

Als voorbeeld heb ik voor een hond gekozen maar het kan ook inderdaad voor andere dingen gebruimt worden. Als het af is zal ik foto's posten!

Comment

Ik heb gezocht op velleman maar weet niet waar ik moet zoeken?? Heeft iemand misschine een link van zo'n zender paketje?

Comment

Misschien een idee om je vraag eens te stellen op het elektronica forum Circuits online, daar kunnen ze je vast wel verder helpen.

Anders even op de 6 letterige site beginnend met een C kijken. Zal de naam hier maar niet noemen aangezien ze ook een beetje licht en geluid verkopen..

Comment

Als ik de prijzen van bekijk is het geen enkele concurent van Bax :mrgreen: en kan de naam ook rustig worden genoemt lijkt me.... ondanks er een censuur op staat.
                Last edited by Rick; Monday-07-03-2011, 19:46. Reason: weg

Comment

"concurrent" is toch een concurrent van bax... ik ga ook geen namen noemen daarom maar "concurrent." want hun verkopen ook licht geluid spullen... hoewel meer de troep... maar toch een concurrent.

Comment

Wat ik nu ga noemen is geen 'concurrent' van Bax aangezien dit een heel andere doelgroep is waarvood dit apparaatje is bedoeld. Er bestaat zo'n apparaatje voor kinderen ter bescherming dat ze niet te ver uit de buurt van de ouders komen. Deze heet de Guardi en is te vinden via www.deguardi.nl. Wellicht kun je hier nog wat meer 'research' verrichten. Succes.

Comment

Originally posted by JPSholland View Post
                      ondanks er een censuur op staat.
                      Waarom zou die censuur er op staan denk je..?

Comment

Ik kwam een product tegen en moest gelijk aan jou denken.

Kost ongeveer 4 euro, en zelfs gratis verzending.

Comment

Hehe mijn reactie van www.deguardi.nl is volgens mij hetzelfde apparaatje maar dan voor € 24,95. Snel verdient!

Comment

Originally posted by Christian View Post
                            Hehe mijn reactie van www.deguardi.nl is volgens mij hetzelfde apparaatje maar dan voor € 24,95. Snel verdient!
                            Haha, oplichters. Kan je nagaan wat voor een troep mensen soms verkopen, aangezien die Chineze zooi toch nooit goed werkt. (Nouja, de Chineze producten van Bax wel hoor Rick)

Comment

Och, spulletjes van DealExtreme zijn best leuk hoor. Zeker als je ziet wat je er voor betaalt.

Heb hier webcammetje staan dat er vandaan komt, kan ook stand-alone werken en geeft beter beeld dan menig Trust of Logitech webcammetje in zijn klasse. :D

Comment

Working...
                              X