Announcement

Collapse
No announcement yet.

Draaien op evenement

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hoe zit dat dan met arbo regels? Wanneer mag een 15 jarige wel en wanneer niet werken? Ik weet dat hier ook regels voor zijn kwa uren en werktijden.

Dus zou dit toch maar eens goed chekken bij een instantie.

Comment

Op financieel gebied zou het dus volgensmij mogen (ergens navragen kan natuurlijk nooit kwaad).

Over de werktijden, zie deze site:

15 jaar:

Werktijden (normaal):

- Maximaal 12 uur per week.
      - Per schooldag niet meer dan 2 uur.
      - Op zaterdag niet meer dan 8 uur.
      - Niet na 19.00 uur ‘s avonds en niet voor 07.00 uur ’s morgens.

Tijdens vakantie:

- Maximaal 40 uur per week.
      - Niet meer dan 8 uur per dag.
      - Maximaal 6 weken, waarvan maximaal 4 weken achter elkaar.
      - Niet na 19.00 uur ‘s avonds en niet voor 07.00 uur 's morgens (Bij het bezorgen van een ochtendkrant mag om 06.00 uur worden begonnen).

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        @ roderrick ik geloof er helemaal niets van dat ik 1000 euro per maand mag bijverdienen. Dat briefje waar jij het over hebt is al geen officeel iets. Waarom zou ik dan me eigen nog inschrijven bij kvk? Hoe móet de belastingdienst dit dan controleren. Maar goed als jij met je ik schrijf zelf wel even een briefje en het komt wel goed wil doorgaan mag jezelf weten. Ik ben een paar lid van de club naheffing geweest en die bedragen waren niet lollig dus als je het niet erg vind hobby ik niet meer met o ik schrijf wel iets van een briefje. Wij werken voortaan alles netjes af met offertes en facturen.
        Pardon, ik ben gewoon een ingeschreven bedrijf...

Als bedrijven een verklaring nodig hebben voor hun uitgifte kan bcdrivein toch gewoon een bewijs op papier zetten? Zo vreemd is dat allemaal niet, je mag best wat geld verdienen aan je hobby.

Comment

voor zover ik weet mag je €2000,- (ongeveer) verdienen per jaar zonder dat je daar belasting over hoeft te betalen, het tenkoste gaat van je studiefinanciering, zorgtoeslag of huurtoeslag. alles daar boven ga je inkomsten belasting over betalen en wordt het mee gerekend.

ik kon het zo ff niet vinden omdat ik niet op me eigen laptop zit:p , maar je moet maar eens op resultaat uit overige werkzaamheden zoeken op de belastingdienst site of google.. is genoeg over te vinden in ieder geval!

Comment

Originally posted by rick1993 View Post
            Je mag ook BTW schrijven zonder een bedrijf. Dit kun je dan in Box 3 als inkomen uit overige werkzaamheden opgeven (tot een bepaald maximum).

Maar.. Tot de TS 16 is mag hij nog onbeperkt geld verdienen. Dus het lijkt mij dat hij dit nog gewoon 'legaal zwart' mag doen tot zijn 16e verjaardag en dat hij dan het beste een eenmanszaak kan oprichten.
            BTW mag alleen worden "gerekend" door bedrijven met een BTW nummer. De inkomsten die je hebt (dus wat Roderick zegt, bonnetje opsturen ter verantwoording ZONDER btw) geef je op in Box 3.

Comment

Een verklaring op papier zetten dat het bedrijf weet waar het is gebleven snap ik nog maar wil niet zeggen dat het dan al meteen legaal is. Verder zit de ts volgens mij ook nog met het probleem van werktijden. Maargoed volgens mij is er hier nog niet 1 van ons een echte jurist of adviseur. Als ik ts zou zijn zou ik gewoon een exper vragen hoe het zit in plaats van het vertrouwen op een stel die zeggen '' als ik met niet vergis '' en '' volgens mij '' ( waaronder ook ik ;) )

Dus als er muziek gedraaid moet worden. Advies over nieuwe installatie of repartatie enz. Tadaa daar heb ik nogal eens verstand van. Belastingen en werktijden hoe dat PRECIES zit bel gewoon een exper of de belastingdienst zelf die weten er veel meer van wat wel en niet mag en wat de gevolgen zijn dan wij allemaal samen ( waaronder ook weer ik )

Comment

Working...
              X