Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier foto's/video's van je lichtset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De laser stond inderdaad rond de 3 meter boven het publiek en helemaal achterin de zaal achteraan op het podium en dit is ongeveer 5meter ver. Ook stak ik steuntjes onder de laser zodat de stralen meer in de lucht gingen dan in het publiek. Enkel de animaties die een heel groot oppervlakte hadden gingen het publiek in dus volgens mij is de kans op oogbeschadeging enorm gering. Ik zal heel de tijd aan het paneel als die in werking was en er was een noodstop aangesloten dus volgens mij heb ik met alle risico's rekening gehouden. Het is niet de eerste keer hoor dat ik een laser gebruik op een evenement :)
    wat zijn jullie reacties nu eigenlijk op de laser en de show zelf?

Dries

Comment

Je kunt met zo'n laser veel mooiere rustigere figuren creëren, maak zoveel mogelijk gebruik van wat rustige effecten zoals golven, tunnels etc. Dan wordt het ook echt een toevoeging aan je show.

Comment

Mijn lichtset:

1x Movinghead,
        2x Led parren (56),
        1x Mushroom,
        1x Debry,
        1x Antari f-80z,
        1x Strobescoop,

Lichtcontrollers:
        1x Jb Systems sm1612,
        1x lampen switch,

Filmpje en foto's:
        Foto's:
        Foto's:
        Film:

Comment

Met het materiaal dat je nu hebt staat het er relatief netjes bij, maar je show is nogal 'rommelig' omdat je niet symmetrisch kan werken en je lichtbrug erg klein is. Probeer wat meer met basisverlichting te doen en minder met lichteffecten. Leg daarom eerst je aandacht op je licht, met je geluid/gear zit het wel in orde. Het licht is namelijk 75% van het aanzicht van je show, dat moet er dus strak uitzien. ;)

Comment

Ja, daar heb je gelijk in. Dit keer was het bij iemand thuis, en heel erg krap, en ik zet normaal maar 1,5 mtr op. Sinds pas zet ik mijn volledige Drive in op, en gebruik ik natuurlijk de 3 meter brug. Ik krijg eind deze week mijn par set tot mijn beschikking, dus er komt basis verlichting bij! Ik vind zelf ook dat het soms een beetje druk is kwa lichteffecten. En meestal zit ik met de tijd. Moet meestal binnen 1 uur opstaan, en de kabels hangen dan wel in de rondte. En ik heb via iemand een handig systeem om de kabels snel en makkelijk (en netjes) op te hangen. Via kabel binders, spyribjes (ofzo) en kabel goten (zitten vast aan mijn truss). Mijn movinghead word momenteel bij mijn dj booth neer gezet, anders komt het effect niet echt naar voren. En ik wil mijn led parren (en de normale parren) in stellen in mijn dmx controller, alleen ik snap er nog niet veel van, dus dat ziet er momenteel heel erg druk uit. Maar ik probeer dit altijd wel te voorkomen, alleen het lukt niet altijd.

Comment

Moet meestal binnen 1 uur opstaan, en de kabels hangen dan wel in de rondte.
              Goed overleggen met je opdrachtgever. Wij nemen altijd 1,5 uur om op te bouwen en zijn vaak een kwartier te vroeg op locatie. Dan heb je even de tijd om op te bouwen en kun je eventuele tegenslagen nog mooi opvangen. Meestal staan wij op een uurtje wel overeind. Kwestie van structuur aanbrengen in je opbouw, wie doet wat. Dan kun je het vlotste werken.

Comment

Ik heb ooit wel eens in 20 minuten een drive-in show op staan bouwen, dat was een race tegen de klok: om 9 uur zou namelijk de bruid en bruidegom aankomen, en toen moest er natuurlijk muziek zijn. Komen wij daar door omstandigheden om 20.40 aan. Oeps... Uiteindelijk echt nog veel fooi gehad (mede door een overschot aan alcohol), plus een hoop visitekaartjes uit kunnen delen aan onder andere de uitbater;)

Comment

Tja, Ik deel meestal wel visitekaartjes uit, maar meestal zitten we wel in tijd nooit, maar 12 december hebben we overlegt dat we er wat vroeger mogen zijn, dus meer tijd.
                  Maar het word dalijk wel moeilijker als ik mijn par set heb opgehaald, moet het helemaal instaleren enzovoort.. Maar daar gaan we zeker de tijd voor nemen;')

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
                    Tja, Ik deel meestal wel visitekaartjes uit, maar meestal zitten we wel in tijd nooit, maar 12 december hebben we overlegt dat we er wat vroeger mogen zijn, dus meer tijd.
                    Maar het word dalijk wel moeilijker als ik mijn par set heb opgehaald, moet het helemaal instaleren enzovoort.. Maar daar gaan we zeker de tijd voor nemen;')
                    Ik weet niet hoe jij hem op bouwt maar is een kwestie van:
                    statief plaatsen, t-4 erbovenop eventueel xrl'tje erin voor dmx sturing en klaar is kees.

Comment

@ dave,

Ik heb ook andere dmx beturings lampen, en van te vorgen gaat de t-4 niet in dmx, maar via alone, en moet dan paar programma's programmeren..

Comment

Ik heb een deel van mijn nieuwe lichtset op gezet.

- 2x HQ Power Space 250
                        - 1x Mushroom Koollight
                        - 1x American DJ dura truss systeem

Wat niet op de foto staat:
                        - 1x Dmx T-4 bar Par 56
                        - 1x Showtec microspot movinghead led
                        - 1x jb systems sm-1612

Foto's
                        Klikdeklak

29 april weer een echt feest, dus zal dan een foto van heel de opstelling maken. Nog tips? Ideeën?
                        Last edited by Dj-scratch; Sunday-14-03-2010, 11:21. Reason: Een aantal dingen toevoegen.

Comment

Op dat kleine trussje komt ook nog een T4 en een movinghead bij?

Comment

Op de foto staat 1,5 meter truss. En ergens op zolder staat nog 1,5 meter. Maar omdat ik veel vragen kreeg om foto's van de scanners en de lichtbrug te maken, deed ik het maar even zo.

Comment

Heeft iemand nog tips?

Comment

Wat voor tips wil je nu precies hebben dan? Je hebt slechts de helft van wat je normaalgesproken meeneemt opgezet, wordt lastig om daar een goed oordeel over te geven.

Comment

Working...
                                X