Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Je kan je statieven verder uitklappen en je mushroom aan de achterste ligger hangen om je truss een klein beetje in balans te brengen want je hele brug lijkt nu voorover te hangen.
Op de bovenste paar foto's zijn het mijn Martin Mania scx600 scans (die normaal in de brug hangen), maar daar heb ik er ook nog mijn Robe spot 250 xt heads bij hangen.
Jammer dat het 2 verschillende movingheads zijn. Als het de zelfde zijn kun je wat creatiever zijn met je shows en sluiten ze ook mooier op elkaar aan. Maak je hier niet te druk over ziet zeer zeker niet iedereen.
Dit geld natuurlijk ook voor de led parren. Gewone parren en led zijn wel te combineren zeker als je er met de plaatsing rekening mee houd.
Wel zou ik als ik jou was zou ik verder de zeiltjes wat strakker zetten den volgende x.
Als laatste. Knoop NOOIT! zomaar 2 verschillende trussen aan elkaar. Zeker niet als ze niet passen. Je hebt grote kans dat door het buigen (wat dan vooral op de koppeling is) je truss gewoon door breekt op de koppeling. Deze scheuren dan gewoon af! Je hebt dan een behoorlijke domper op je feest. Ook een aardig kosten postje gok ik zo.
Verder niets mis mee. Gewoon lekker door gaan met die hap.
Jammer dat het 2 verschillende movingheads zijn. Als het de zelfde zijn kun je wat creatiever zijn met je shows en sluiten ze ook mooier op elkaar aan. Maak je hier niet te druk over ziet zeer zeker niet iedereen.
Ben ik het helemaal mee eens, ik had dit feest samen met iemand anders en de kleine (staande) movingheads zijn van hem. Ik had zelf ook liever vier dezelfde gehad.
Geld natuurlijk ook voor de led parren. Gewone parren en led zijn wel te combineren zeker als je er met de plaatsing rekening mee houd.
Ook hier ben ik het mee eens, de normale parren zijn ook niet van mij. Door het op deze manier te hangen hoopte ik het nog het beste eruit te laten zien.
Als laatste. Knoop NOOIT! zomaar 2 verschillende trussen aan elkaar. Zeker niet als ze niet passen. Je hebt grote kans dat door het buigen (wat dan vooral op de koppeling is) je truss gewoon door breekt op de koppeling. Deze scheuren dan gewoon af! Je hebt dan een behoorlijke domper op je feest. Ook een aardig kosten postje gok ik zo.
Ik ken de gevaren, maar had een keer vooraf een eitje van mij in zijn truss ge probeert en toen leek die te passen. Toen we met dit feest op locatie kwamen kregen we al te horen dat we een uur minder hadden om op te bouwen en zijn meteen vlug alles gaan hangen. Toen alles ging zagen we pas dat hij door hing, dus hebben toen op de foute connectie punten nog een hoop safety's gemaakt in de hoop dat het zou houden.
En, ja je hebt helemaal gelijk. Het kosten plaatje zou om te janken zijn geweest.
1 of 2 extra statieven om het door hangende stuk te ondersteunen was ook nog een mogelijkheid geweest.
Niet dat het dan wel goed was maar was je risico al een enorm stuk minder geweest. Maar in iedergeval is het gelukkig goed gegaan en heb je weer geleerd voor een volgende x.
1 of 2 extra statieven om het door hangende stuk te ondersteunen was ook nog een mogelijkheid geweest.
hmm.. dat was een hele goeie geweest, we hadden ze nog bij ons ook. Bedankt voor de tip, die kan ik volgende keer gebruiken! (niet dat ik dit nog ooit zo wil hebben :P)
Als je meer dan 2 statieven onder een truss gaat steken, krijg je wel een heel interessante krachtenberekening als niet alle statieven exact even hoog staan...
Een interessant punt om rekening mee te houden als je er wat meer gewicht aan hangt.
Klopt helemaal maar als je alleen de doorknik punten ondersteund is er al minder aan de hand. Het was natuurlijk niet mijn idee om daar ok echt de truss mee omhoog te draaien maar meer ter ondersteuning. Dit is natuurlijk niet alleen het geval met statieven maar ook met takels.
Comment