Announcement

Collapse
No announcement yet.

een eigen website maken??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• een eigen website maken??

wil graag een eigen website maken. het liefst eentje waarbij nog wel wat mogelijk is. zoals youtube filmpjes plaatsen gadets. ect. tekst. bewegende plaatjes. achtergrond muziek (van mij zelf). en kijken naar een mogelijkheid om mij muziek aantebieden. verder eentje zonder reclame. ik zal eens kijken of mij dat lukken gaat anders maar eens een partij in de armen nemen die het profesioneel aanpakt.;)

Mag ik je wel één welgemeende tip geven?
    Check je spelling wel erg goed... ;)

Check Joomla! maar eens, een mooi CMS waarmee je heel veel kanten uit kunt.
    Succes! ;)

Comment

Ik zou Microsoft frontpage gaan proberen, een leuke html template zoeken, en een goedkoop host pakketje met domein voor te beginnen :)

Comment

Goedkoop maar goed host pakketje nemen, kost je per jaar mischien 30 tot 40 euro.
        Gratis host neem je best niet, ze zijn traag en je hebt er reclame.
        Achtergrond muziek op een site is heel irritant, ik verlaat de site dan meteen ook al kan je de muziek zelf afzetten.
        Mischien is het niet slecht om iemand onder de arm te nemen, want je spelling is een ramp, en maak er geen rotzooi van want ik zie het al voor me, achtergrond muziek, bewegende plaatjes en nog wat toeters en bellen wat een site kan missen.

HOU HET SIMPEL.

Comment

Originally posted by Mol View Post

HOU HET SIMPEL.

En hiermee is meteen het beste advies gegeven.

Comment

Om een of andere reden willen veel mensen in de licht / geluid branche ZELF hun website bouwen. Ik vermoed dat dit vooral om financiële redenen is?

Wat Mol al aangaf neem alstublieft een betaalde (.nl) host, en ga niet prutsen met gratis sites, die reclame op je pagina zetten of iets dergelijks want dat schrikt klanten echt af.

Je zou inderdaad een cms pakket kunnen proberen, of zelf iets gaan programmeren.
            Ook bij een cms pakket heb je toch wel de nodige kennis en tijd nodig om alles precies aan jouw wensen aan te passen.
            Ik heb al op diverse manier sites gemaakt, html/php, joomla, wordpress etc. En iedere manier heeft zijn eigen voor en nadelen. Als je slechts een eenvoudige site hebt is iets nieuws creëren vaak nog makkelijker.

Bedenk voor je zelf wat jij naar de potentiële klant wilt uitstralen, en baseer hierop je lay-out. Richt jij je vooral op kinderfeestjes? doe dan iets kleurrijks. Wil je echter ook bedrijfsfeesten binnen halen, zorg dan dat alles er netjes uitziet. Zoek hierin een goede tussen weg die bij je past.

Zorg dat er voldoende informatie op staat over wat jij te bieden hebt, maar houdt het hierbij wel simpel. Als ik een feest wil en ik zoek een drive-inn dan boeit het 98% van de mensen niets of jij een cdj2000 hebt of een iPod, en hoeveel koptelefoons / kabels je mee neemt. Die mensen willen gewoon leuke muziek, en een nette show. Ben dus spaarzaam met het plaatsen van apparatuurlijsten. oftwel HOU HET SIMPEL.

Ben verder ook gewoon eerlijk, dus kom niet aan met wij gebruiken enkel A-merken en dat er dan op je foto's voornamelijk berhinger / skytec te zien is. Zorg natuurlijk wel voor een beetje pakkend verhaal ondersteund met wat goede foto's

Comment

Ik gebruik zelf Wix.com, Daarmee kun je gratis flash site's maken! :D
              Check die van mij: www.VidozMusic.tk ;)

Comment

Martijntje, misschien mag ik hem even overkijken op spelling want die eeste paar zinnen lopen niet helemaal geweldig, misschien een idee?

En als intro zou ik toch een ander soort stukje tekst schrijven, iets over jezelf?

En zo proffesioneel mogelijk houden. :)

Maar ziet er goed uit :)

Comment

Jammer weer van die reclame onderaan de site, maar dat heb je met gratis software.
                  En een flash site kan je niet bekijken op een smartphone toch?

Comment

Originally posted by Mol View Post
                    En een flash site kan je niet bekijken op een smartphone toch?
                    Ligt aan het apparaat zelf. Op mijn android telefoon kan ik moeiteloos Flash kijken, op mijn iPad niet.

Comment

Over Joomla gesproken. Ik heb mijn eigen website www.musicandlight4you.nl gemaakt ermee. Echter is dit de 2.3 versie uit mijn hoofd. Het probleem is dat ze een nieuwere versie gemaakt hebben en mijne in april volgend jaar volgens mijn niet meer ondersteund wordt. Dus dan kan ik er weinig mee. En het updaten lukt voor geen meter. Niets klopt meer aan de website helaas.

Bij de nieuwere versie kan je een lange tijd vooruit, alleen ik ben bang dat ze toch weer een nieuwere versie gaan verzinnen, die ook niet meer ondersteund wordt. Dus ik zou zeggen, neem geen Joomla. Ik wil er echt graag vanaf namelijk..

Comment

@ Mol

Het is inderdaad jammer dat er onderaan reclame zit, maar voor een klein bedrag kun je je site reclamevrij maken.
                        En je kunt ook een mobiele versie van je site maken via Wix.com ;)

Comment

Wordpress is ook een relatief eenvoudig systeem, en als het makkelijk moet kun je eens naar CMS made simple kijken. Beide zijn gratis, er zijn vele gratis templates beschikbaar, en met plugins (voornamelijk Wordpress) kun je het zo uitgebreid maken als je wilt.

Het probleem met dat soort systemen is echter dat je behoorlijk wat verstand van PHP moeten hebben om die echt helemaal naar jouw wens vorm te geven. Aangezien ik dat (nog) niet heb houd ik het lekker bij HTML.

Comment

Ik ben denk ik net een stapje verder, mijn domein is al actief (mail loopt er voorlopig over) en ben nu bezig met de bouw zelf en wat kleine tests.

Ik betaal €29,- inclusief BTW per jaar voor een .nl domein (1GB webspace, dataverkeer Fair Use Policy).
                            De website wordt vrij eenvoudig omdat ik een freelancer ben die vooral zichzelf verhuurt, het is dus eigenlijk een online portfolio/cv/whatever you call it.

Ik heb zelf de nodige kennis van het programmeren alleen ben ik niet zo'n grafisch type, dit heb ik dan ook uitbesteed aan een bevriende ontwerper. Hij maakt een complete layout (sliced/based) en ik maak de website daar om heen.

Als je niet de kennis hebt om het zelf te maken, zou ik het ook uitbesteden wat er voor zorgt dat het professioneel oogt.

Comment

Ik zou ook graag een website maken voor mijn drive-in én verhuursetjes.
                              hebben jullie nog verdere tips over het maken/hoe enzo?

Is dit überhaupt wel slim om te doen, als je nog niet bij kvk ingeschreven staat?
                              Last edited by DjRRRenetjuh; Thursday-20-10-2011, 02:00.

Comment

Working...
                              X