Announcement

Collapse
No announcement yet.

Met vilt bedekte speaker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Met vilt bedekte speaker

Is het mogelijk dat je het vilt van een speaker er af haalt. En er dan warnex verf op doet? Of brengt dit alleen maar ellende??

Als je veel tijd hebt en enorm tegen eentonig werk kunt is het goed te doen.

Wij hebben het ook een keer gedaan. Wat je moet doen is eerst heel het vilt eraf schrapen / trekken / schuren. Daarna alle lijm en overige troep eraf peuteren. Alles weer strak zetten / plamuren. Weer schuren. Grondlaag. Daarna je warnex en tadaa klaar.

Maar geloof me het is een verschrikkelijk werkje. Zeker als het vilt en de lijm niet mee willen werken.

Comment

Ziet het de buitenkant er dan een beetje leuk uit, of vreselijk??

Comment

Is het dan handig dat ik wel handvaten/drivers/filters enz. er eerst uit haal?

Comment

Als je het goed doet dan ga je eigenlijk dus weer met een nieuwe blanco speaker aan de gang. Maar je moet ze dus echt goed schoonmaken en daarna beginnen met plamuren van schade's en putjes om alles strak te krijgen.

Als je gaat warnexen heb ik een tip voor je neem een groffe roller. Dat werkt het makkelijkst en het best. Zoon watte achtige roller met van die plukjes die je normaal voor je muren gebruikt werkt het best.

Hoe fijner hoe minder mooi vind ik persoonlijk. Hoe groffer hoe meer warnex / spetterlak effect je krijgt.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
            Als je het goed doet dan ga je eigenlijk dus weer met een nieuwe blanco speaker aan de gang. Maar je moet ze dus echt goed schoonmaken en daarna beginnen met plamuren van schade's en putjes om alles strak te krijgen.

Als je gaat warnexen heb ik een tip voor je neem een groffe roller. Dat werkt het makkelijkst en het best. Zoon watte achtige roller met van die plukjes die je normaal voor je muren gebruikt werkt het best.

Hoe fijner hoe minder mooi vind ik persoonlijk. Hoe groffer hoe meer warnex / spetterlak effect je krijgt.
            Nog een vraagje! Hoeveel cm2 kan je ongeveer doen met 1L warnex?
            Last edited by JanPetersen; Sunday-04-12-2011, 18:38.

Comment

Bij warnex heb je het over kg per pot niet lieters. Wij deden 1 sub van 70cm x 80cm x 100cm met ongeveer 1 kg. Móet ik wel zeggen dat we deze 2x gedaan hebben. Dan bleef er maar weinig over.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                Bij warnex heb je het over kg per pot niet lieters.
                Kwam ik net ook al achter!

Ik heb net de drivers/handvaten/tophat/stoothoeken enz. eruit gehaald. Ik ga morgen middag beginnen met het vilt!!

Comment

Wat ik al aangaf. Maak ze echt goed schoon zorg dat echt alle lijm resten weg zijn. Dan ook opletten dat het plamuur en en grondlak iedere keer goed droog is. Ook met de grondlak even controleren of deze niet agressief reageert op je warnex.

Tipje je grondlaag kan ook gewoon zwarte verf zijn. Het heeft eigenlijk alleen als functie dat het hout niet te snel het vocht uit de warnex trekt. Anders gaat de warnex brokkelen

Comment

Warnex bestelt! Verf ga ik morgen halen bij de Nijhof! Heel erg bedankt Ronenniesow!

Comment

Working...
                    X