Announcement

Collapse
No announcement yet.

special effects

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als je toch 3 ventielen samen hebt, kun je ze ook gebruiken om een 3-bits hoogteregeling te doen...
    Na ieder ventiel zet je een andere vernauwing in de darm...

Comment

2 bits dan?
      dus je zou de 2 ventielen via 2 verschillende darmen naar 1 spuitkop sturen?
      dan moet ik wel een overdrukventiel voorzien op het einde van de aansluitingen om de pomp niet te over belasten als alle koppen dicht zijn

Comment

Uiteraard moet je een overdrukventiel voorzien, anders draai je je pomp kapot! Eventueel een sturing die de pomp uitschakelt na X tijd geen actie, en een buffering met een drukvat.
        Inderdaad: 2 ventielen via verschillende darmen naar 1 spuitkop. Er bestaan ook lineaire ventielen, maar die prijs is waarschijnlijk wat te hoog voor dit project...

Comment

als 1 kop naar de bak wordt kan worden gebracht, dan heb ik altijd 1 uitgang per ventiel, en zal ik de pomp zwaar belasten, maar niet overbelasten dacht ik, de timer kan ik in de plc programmeren, dus dat zal geen probleem vormen.

Lineare ventielen zijn idd wat duur, maar ik denk ook dat die te traag zijn voor een fontein te maken.

Comment

Working...
          X