Originally posted by SLGV
View Post
waar ik op het middelbaar zat worden maar 2 keer per jaar een set bijgehuurd, 1 keer voor het schoolfeest en 1 keer voor chrysostemos (en dat zelfs niet altijd). voor de occasionele mini fuiven of muziek op de speelplaats beschikten we over 2 (en later 4) actieve speakers (2x das, 2x rcf art) die inderdaad niet genoeg zijn voor fuiven, maar wel voor wat er op school gevraagd werd.
Was ook niet enkel in die school maar in de volledige scholengroep.
In de basisschool hier in het dorp heb ik vorig jaar ook een kleine vaste installatie onder het afdak geïnstalleerd voor muziek tijdens speeltijd.
Op de chiro hebben wij ook zelf een geluidset (JB systems vx 200 en 4 TSX) helemaal niet hoogstaand, maar ruim voldoende voor nieuwjaar in het heem, startdag, kleine tonnen,... en voor echte fuiven bezorg ik meestal.
Als het echt een dik feest moet worden gaan ze ook geen dj vragen die voor het eerst draait, want dan is dat te belangrijk.
Voor fuiven is het ook zelden dat de dj alles voorziet (want anders zou ik nog steeds draaien ipv gestopt te zijn wegens te veel verhuuropdrachten), de set die hij nu zou kunnen aanschaffen gaat ook nooit voldoende zijn om een fatsoenlijke parochiezaal van geluid te voorzien.
Daar zit nu net het hele verschil tussen drive - in, dj en verhuurbedrijf.
Kort door de bocht: enkel de drive in doet beide; de verhuurder voorziet geen dj en de dj voorziet geen materiaal. (behalve zijn eigen cd-speler/ ander afspeelmateriaal als hij deze gewoon is of als hij vindt dat de geleverde cd-speler niet voldoet = de hamer).
Dat staat zelfs af te leiden op je eigen site waar je het onderscheid maakt tussen drive in en losse verhuur.
Om in de andere beroepen te blijven: Als je gaat bouwen verwacht je ook niet dat je metselaar een bouwgrond meeneemt (=dj)
als je een bouwgrond gaat kopen verwacht je ook niet dat de notaris/verkoper zijn werkschoenen aantrekt en komt metsen (= verhuurder)
Koop je een (al dan niet sleutel op de deur) huis, dan heb je de grond en het metselwerk in een pakket (= drive in)
Comment