Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj meubel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj meubel

Hoi,

Ik wil binnenkort een DJ meubel gaan maken (aDJ DJ-mts 4 met voorschotten).

Zo wil ik me DJ meubel gaan maken:

Aan de zijkanten komen ook nog schotten van 1m hoog en 42 cm lang

Hebben jullie hier enige tips op? Er gaat gewoon hout gebruikt worden, geen flightcase hout, we gaan het zwart verven en om de buitenkant komen profielen te zitten. De 2 hoeken zitten vast de zijkanten, daarin komen 3 van deze aan elke kant, tussen de middelste en de 2 hoeken komen van die uitelkaar haalbare scharnieren (weet iemand hoe die heten)? Hier komen er 2 van op elke kant.

Dus zo komt het eruit te zien:
    Zijschot - hoekscharnier - Hoekschot - uitelkaar haalbare scharnier - Hoofdschot - uitelkaar haalbare scharnier - Hoekschot - hoekscharnier - Zijschot

Wat versta jij onder 'gewoon hout'??

Comment

Moet ik nog even kijken, we gaan binnenkort watzowel stevig maar ook licht is.

Comment

Persoonlijk zou ik WEL voor HPL (flightcasehout) gaan (in ieder geval het middelste deel)... want:
        - Zeer stevig
        - Redelijk krasvrij
        - niet dat lelijke hoogglans wat je bij een bouwmarkt haalt waar je elk krasje op ziet
        - Bestickering blijft er fantastisch op zitten... bij normaal hout wil dit nog wel eens loslaten door het profiel en vochtigheid van het hout
        - Past precies in bijpassend aluminium (flightcase) profiel.

Kost misschien ietsje meer, maar dan heb je er ook weinig/geen onderhoud aan en je kan direct aan de slag ipv zagen, schuren, verven... wachten, nog een keer schuren, verve, nog meer wachten, schuren, aflakken, wachten, etc....

Comment

We zullen nog wel kijken, echter gaan we geen glanzed hout halen bij de bouwmarkt, het zal mat hout zijn dat me een spuitbus of met een kwast zwart verven, met een antikras laag erover heen. Weet iemand trouwens waar ze platte profielen verkopen? Kan ze niet vinden in Bax-Shop (of ik ben scheel)

Was net hier aan het kijken, hier bieden ze flightcase hout voor een redelijke prijs aan vind ik.
          Klik
          Last edited by DynaSpan; Friday-17-02-2012, 22:06.

Comment

Als eerst, jij heel erg bedankt! Op die zelfbouwcase site verkopen ze precies dat handgreep dat ik zoek! Dus nogmaals bedankt hiervoor!

Dan nu over jouw vraag. 6,5 mm is wel erg dun. Ik zou eerder voor 9mm gaan. Dit is een stuk steviger. Ik weet dat ze op casebuilder.com ook flightcase hout verkopen, en ze compleet op maat maken!

Comment

Het zijn maar simpele voorschotjes, het moet geen flightcase worden.

Comment

Ook dan zou ik voor iets dikker hout gaan, aangezien het wel een grote plaat is. Als hij wat kleiner is zou het wel kunnen.

Comment

Ik zie niet zoon probleem in 6,9mm hout. Sterker nog als wij voor onze mk2 versie gaan word het ook zeker niet meer dik hout. Wel hout met een hpl laag. Dit is gewoon weg veeeel sterker en minder kras gevoelig.

Ook wij hebben het princiepe van 2x een half scharnier van een binnen deur om onze zij panelen eraan te maken. Dan kun je ze net als je een deur aan een kozijn hangt gewoon heel simpel en snel in elkaar hangen.

Verder hebben we U profiel gebruikt en een blok profiel wat precies in elkaar past om zo de werkbladen aan de binnen kant te bevestigen met de voor en zeikant. Hierdoor word het een nog sterker geheel ( ik kan er zelfs op gaan staan op een 1,2 m overspanning. )

Dit werkblad zou ik wel wat dikker houden. ( 18 mm multiplex of zo maar zeker geen mdf ) Hierdoor heb je een oerdegelijk werkblad waar je zoon beetje alles gewoon op kunt zetten. Dit gaat dan dus ook niet door hangen.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                    ( 18 mm multiplex of zo maar zeker geen mdf )
                    waarom geen mdf?
                    ik zelf vind het ideaal materiaal om mee te werken

Comment

Originally posted by DynaSpan View Post
                      geen glanzed hout halen bij de bouwmarkt, het zal mat hout zijn dat me een spuitbus of met een kwast zwart verven, met een antikras laag erover heen.
                      Nog nooit glanzend hout gezien... wel is vrijwel alle verf in de standaard bouwmarkt glanzend van aard

Comment

Is minder stijf. Buigt dus eerder.
                        Randen schafen / slijten sneller af.

Vocht is helemaal een drama. ( gek genoeg zet ik en andere altijd glazen op een plateau. )

Daarom maken wij alles gewoon met berken multiplex. Is 1 van de beste. Wel wat duurder maar dan ben je ook meteen klaar.

Wij zien mdf meer als een verwaant papier , karton wat op elkaar geperst is.

Comment

MDF is goed om thuis een valse wand, kastje enz mee te maken maar niet om iets te maken wat steeds op verplaatsing moet, dat gaat vlug brokken maken, zoals ronnie al zei is MDF geperst karton en slorpt ook water op, dus opletten met vocht.

Comment

Volgens mij snapt ronennieshow me verkeerd, dit meubel worden alleen voorschotjes, erachter komt een ADJ MTS-4/6 te staan

Comment

Wij hebben bij ons meubel ook aan de voorschotjes een flightcase gemaakt.

Aan de middelste hebben we een flightcase vast zitten ( ja het schot kan er gewoon afgepakt worden ) De platen ernaast hebben wel een werkbankje. Geloof me dat is geweldig. Zet er je laptop, licht controller microoos of hoofdtelefoon wat dan ook op. Ligt sneller vol dan je denkt. Je hebt stiekem meer zooi bij dan je denkt.

Zal wel na de carnaval een keer wat foto's posten hoe wij het gemaakt hebben. Werkt echt super. Alleen hebben we weer wat dingen net wat beter overdacht voor een versie mk2

Comment

Working...
                              X