Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive-in show 21 april

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Drive-in show 21 april

21 april heb ik een wat grotere drive-in, dit is een afscheidsfeest van een zaaltje van een muziekvereniging (deze gaat tegen de vlakte)
    Hierbij wil ik groots uitpakken, dat mensen zeggen: "WOW!"

Ik heb zelf die dag veel ingehuurd en al wat ideen op papier gezet.

Ik wil zoiezo een 7 meter trussbrug neerzetten (dit omdat die precies de breedtte van de ruimte is)
    Deze trussbrug word gevuld met:

-Als backdrop, leddoek en zwart doek voor de laatste meter (leddoek te kort)
    - 2x fourbarren par 56, 300 watt p.p.
    - triple derby
    - 1500 watt strobe
    - 2x showtec phantom 250 spot movinghead

Dit vind ik zelf een mooie trussbrug maar ik mis echter wat.
    Wat zouden jullie hier nog bij doen.
    Zelf had ik in gedachte om er op de bovenste buis mn 6 ledparretjes over de lengte verdeeld te doen.

Wat er in totaliteit meegaat:
    - 7 meter trussbrug (wellicht iets langer)
    - 3 meter trussbooth
    - 2x american dj st132 wind-ups
    - leddoek
    - 2x fourbarren
    - 2x showtec phantom 250 spot + sunlite 2002
    - rookmachiene
    - 4x dap x18b "
    - 2x dap x12t + amprack
    - 1x showtec showmaster 24
    - 6x Showtec led par 56
    - 1x triple derby
    - 1x 1500 watt strobe
    - 2x pioneer cdj850
    - 1x pioneer djm800
    - 1x yamaha MG124CX

Dit alles moet op maximaal 3 groepen, wellicht nog minder omdat er niks bekend is van de stroomvoorziening moeten we dus gokken ofdat we goedzitten.
    Zouden jullie het zo laten of nog wat toevoegen?

Je kan hier uiteraard tot in het oneindige mee gaan, maar wat is het budget dat je er nog wil aanhangen?
    Waar ik persoonlijk al voor zou kijken is een setje zwaardere statieven om de boel omhoog te draaien.
    De ST-132 hebben een maximale belasting van 85 kg en als ik zie wat je er allemaal gaat aanhangen zal je hier toch al snel in de buurt komen.
    Als de truss boven de dj booth komt, zou ik eerder kijken naar een mooi setje scanners (4 of 6 stuks).
    Moving heads hebben dan niet echt een meerwaarde meer omdat je het bereik gaat beperken.
    Ook zou ik de showmaster laten vallen (indien mogelijk) en alles sturen via sunlite.
    Op deze manier kan je veel strakkere shows neerzetten dan dat je met 2 controllers zou werken.
    De derby zou ik laten vallen omdat ik persoonlijk niet ben voor al dat audio gestuurd wapperlicht. En als je hem gebruikt, laat hem dan aub niet heel de avond aan staan zoals er velen doen ;-)

Comment

Ik moet het die dag helaas doen met de st-132's maar als het goed is moeten de statieven dit aankunnen, dit ga ik nog even doorberekenen.
      Het trussbrugje komt pal achter mij te staan, en de bedoeling is om de koppen aan de uiteindes te hangen of net binnen de statieven.

Wat betreft aansturing, de parren losse lichteffecten en dat soort spul heb ik het liefst op de lichttafel, dit omdat je dan sneller in kan vallen.
      De koppen draaien op sunlite en dat vind ik verder ook prima.
      Het verhuurbedrijf waar ik die dag mn spullen vandaan heb heeft ook 4x martin mania scx-600, dit lijkt mij ook heel mooi maar volgens mij zijn deze al verhuurd.

Wat betreft die triple derby, bij lang niet alle nummers is deze geschikt.
      Als ik hem gebruik is het maar heel kort en bij een bepaald nummer.
      Wellicht dat ik hem er ook wel uitlaat.

In iedergeval bedankt voor je reactie ...
      Maar scannertjes gaan hem niet worden ook i.v.m. budget...

Comment

Sorry dat ik het je moet zeggen mar een echt ''WOW'' effect ga je niet krijgen me een beetje truss 6 led parren 2 movingheads een strobo en een derbi.

Helaas zijn mensen steeds meer verwent en verwachten ze dus ook steeds meer. Ze zijn dus minder snel verbaasd.

Als je echt een show met een ''WOW'' effect wil zal je helaas ook een rekening krijgen met een ''WOW'' effect. Dus of meer uit de portomonee trekken of sponser regelen.

Wat wel erg snel een aandacht trekkend effect is zijn schermen erin. Wij werken geregeld met schermen. Dit kunnen 19 inch zijn maar ook 50 inch plasma of beamer schermen. Hierop laten we dan eigenlijk bijna alles zien wat je kan verzinnen. Van videoclips bij de muziek tot foto's van vroeger van de lokatie of een live camera input. Daarnaast kunnen we zelfs met animatie's en visuals werken van de lokatie zelf ( bijvoorbeeld een aangepast logo ). Hier nog even een sms balk onder zodat mensen zelf ook een beetje onderdeel van het scherm kunnen worden en klaar.

Dit geeft wel vrij snel een effect van heey gaaf. Dat komt omdat het nog niet op elke hoek van de straat gedaan word. Een setje parren en 2 movingheads daarin tegen is zeer standaard. Wij nemen al naar het kleinste feestje een setje kls 801 mee van eurolite en 2x een winner. Word het wat groter of moet het wat specialer dan is het al snel een caree met een 6 of 8 movingheads eraan en een truss ligger bij de dj op statief met daar 4x een setje scans, laser en 2 led blinder / strobo's. Dan nog wat opvullen met setjes kls 801 en even backdrop hangen en gaan. Zelfs dan is het wel van heey leuk dit ziet er netjes uit maar het echt ''WOW'' effect valt dan nog wel mee.

Ik denk daarom dus ook niet dat je een wow effect gaat krijgen. Het zal er zeker netjes uit zien maar spectaculair is anders.

Ik kan je nu wel 10 dingen voor gaan stellen maar als ik hoor dat het budget nu al niet beschikbaar is denk ik dat ik je dan alleen maar lekker maak met dingen die niet betaald kunnen gaan worden.

Comment

@ronnie

Ja daar heb je helemaal gelijk in.
          Ik denk ook dat ik het zo laat of wellicht nog wat ga doen met de ledparren.
          Ik heb ook eerst zitten denken aan een carre'tje.
          Maar door meerdere factoren zoals het lage plafond heb ik dit niet gedaan.

Had ook nog zitten denken om misschien de 2 movingheads op de booth te zetten en 2 phantom 250 washes in de truss te hangen maar weet niet of dit ook leuk is...

Comment

Een paar ingredienten voor het wow effect:

1. Zowiezo een uitgebreide lichtshow met een goede operator (dus niet wapper wapper flits flits. maar strakke shutter / color chases etc. Laat ook eens dingen uit en wissel af

2. Laser, maar dan wel een flinke RGB laser (liefst met ilda), ook niet konstant aan maar tijdens "hoogte punten" een paar beams of waaiers.
            Zon goedkoop ding van een paar mW kan je beter weg laten.

3. Veel Magix-FX producten (wissel af: confetti, co2, vuur)

4. Bewegende trussen of ledschermen :cool: (maar dat zal niet gaan vermoed ik)

Comment

Ik denk ook niet dat dave het WOW effect van ronennieshow wilt, maar voor wat minder grote drive-in shows, zullen dit soort dingen wel een meer wow effect geven. Zelf zou ik nog wel kijken voor een laser, en zoals al gezegd misschien nog een co2 effect, ziet er ook gaaf uit!

Comment

Vuur + een laag plafond = ellende. Dit zou ik dus niet gaan doen. Straks is er brand, en dan heb je echt een "WOW" effect

Comment

Wat slgv voor stelt is allemaal wel leuk en aardig maar helaas ook erg duur. Als je een beetje goed naar de post van te ts kijkt merk je eigenlijk al snel dat er maar erg weinig budget is. Dus de lasers, bewegende truss/schermen, co2 en vuur zal hem waarschijnlijk niet worden.

Wat wel opties zijn die niet te duur zijn.
                  Beamer met scherm of op de muur.
                  Bellenblaas met uv vloeistof.
                  Gewone confettie shooters. De handheld zeg maar

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                    Gewone confettie shooters. De handheld zeg maar
                    Tipje, bij de Action te halen voor 40 cent ofzo. Zijn goede dingetjes hoor (:
                    Zelf ook wel een gebruikt.

Comment

Die 40 cm Action shooters zijn qua inhoud en druk niet echt te vergelijken met de MagicFX varianten.

Afhankelijk van de grootte van de zaal, wellicht een viertal Power Shots in je truss, geladen met UV-actieve confetti.

Aanstaande donderdag ga ik zelf UV-actieve confetti gebruiken in combinatie met 2 400-Watt blacklight armaturen, ook ga ik laser-confetti gebruiken. Zal kijken of ik daar wat sfeervol beeldmateriaal van kan krijgen, ben zelf ook benieuwd naar het effect. Wordt denk ik een heel bijzonder effect, dus dat zou ook nog kunnen!

Verder is een DJ-booth, volgebouwd met (LED)Sunstrips en via software aangestuurd, ook erg leuk. Zeker als je er wat creatieve effecten doorheen jaagt (en eventueel bedrijfsnaam/DJ-naam) is dat een leuk effect. :)

Comment

Bedankt voor alle leuke reacties.
                        Helaas is er voor deze klus niet zoveel budget.
                        Er is vandaag wel het één en ander veranderd.
                        Er zullen in totaal 4 koppen worden ingehuurd, waarvan 2 washes en 2 spots.
                        De washes zullen dan in de trussbrug worden gehangen en de spots zullen op de trussbooth komen te staan.

Ook zal de triple derby uit de show verwijderd worden omdat ik dit met de rest niet vind staan.
                        Heel misschien zullen er 2 CO2 jets komen te staan maar hier ga ik niet van uit.
                        (ik ken ieman die ze ook heeft, waarvan ik ze vorige week ook heb gehad. maar naar mijn inzien zijn de tanks zo leeg)

Comment

Originally posted by --Djdave-- View Post
                          ik ken ieman die ze ook heeft, waarvan ik ze vorige week ook heb gehad. maar naar mijn inzien zijn de tanks zo leeg)
                          Als je een fruitige band met hem hebt kan hij ze aan jouw verhuren voor een leuk vriendenprijsje!

Comment

Je mag hier 2 CFX vlammenwerpers komen afhalen om te lenen. Maar dat was vast niet waar je op doelde, al haal je daar wel écht het WOW effect mee.

Comment

Ik heb een schets gemaakt, waarin ik alles onder de groepjes wil verdelen:
                              Nou heb ik een groepje voor het geluid en dj booth, en 2 groepjes voor het licht.
                              Alleen haal ik het met 2 groepjes voor het licht niet.

Ik denk dat ik de strobe er beter uit kan laten, overal staan hier ook andere wattage's over. Ze zeggen 1500 watt per flash, op de eerste bladzijde van de handleiding staat 2000W en iets verder staat zelfs 2700W. Nou zal deze vast een piek hebben maar aan welke wattage moet ik mij nu vasthouden.
                              Ik denk dat ik mn strobe beter weg kan laten en een ander centereffect in moet hangen.

Edit: ik keek net achter op de golden strobe en daar stond 1500watt max...
                              Last edited by --Djdave--; Monday-09-04-2012, 14:02.

Comment

Working...
                              X