Announcement

Collapse
No announcement yet.

laptop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• laptop

Ik zou graag een laptop willen aaschaffen zodat ik mn lichten (2 parrenset e scanner ) mee kan besturen en er muziek mee kan draaien via mn mengpaneel

Waar moet ik op letten?
    ik moet zoiezo een snelle hebben

en is een notebook hetzelfde als een laptop ?

Notebooks, laptops... zoveel termen waar mee gesmeten wordt. Meeste programma's kunnen prima draaien op de laptops van nu. Echter, wanneer je je shows vooraf in 3D gaat programmeren met visualisatie zou ik wel zorgen voor een goede videokaart en een snelle processor.
    En anders zou ik de aanbiedingen van de MediaMarkt e.d. in de gaten houden. ;) Wel eentje nemen met minimaal 1 gig werkgeheugen. (maar volgens mij is dat tegenwoordig redelijk standaard...)

Comment

En verder niet van de hak op de tak een aankoop doen, van heel veel laptops zijn reviews op internet te vinden, dus eerst even lezen!!

Comment

maar ik kan er wel gemakkelijk 2 botex t-4 mee aansturen en een martin mania scx500 scan ?
        en de lampen die er nog bij komen evt.

en zo ja wat voor dmx apparaatje is het best om mn lampen via de laptop te laten werken

Comment

Je kunt je het beste verdiepen in de verschillende software die op de markt is. Vaak kun je gratis deze software al gratis legaal downloaden om hier eens wat mee te spelen en te oefenen. Denk eens aan MyDMX, Freestyler, Daslight, enzovoorts. Ook is het erg afhankelijk in welke prijsklasse je het zoekt.

Comment

Waar ik zelf mee werk is de combinatie van:

- Usb dongle van DMX4ALL
            - Freestyler dmx software (gratis te downloaden) (hierbij zit ook een 3D weergave programma zoals rick al zei, voor het makkelijk 'thuis' programmeren van je show)

De usb dongel staat hier ook op de webshop, ff zoeken dus!
            Zodra je deze aan je pc hangt kun je 1 lange dmx lus maken en maakt het niet uit welke dmx apparaten je eraan hangt. Dus ook voor toekomstige uitbreidingen, is dit een ideaal setje.

Bij mij draait het overigens op een P4 1,6 Ghz 1024mb
            zonder extra videokaarten of wat dan ook.

Comment

ik ga waarschijnlijk de Acer Aspire 6530G-704G64Mn
              en een DMX4ALL DMX sturing via USB

kan ik hiermee zonder moeite 2 dmx balken ( met 56 parren ) en een martin mania scx 500 scanner mee laten draaien en live shows geven
              want ik heb er namelijk niet zoveel verstand van

Comment

Met een dergelijk DMX-programma kun je al je DMX-verlichting aansturen zonder problemen. Of het nu parren of scans zijn maakt dan niet veel uit.

Comment

1 gig werkgeheugen is te weinig zeker met windows vista dan heb je echt minimaal 1,5 a 2 gig nodig..

Comment

Hier totaal geen probleem met freestyler software tenminste.
                    Draait prima (met 3D weergave) zonder haperingen op een 1,6 GHZ

Comment

ik heb inmiddels al een laptop, scanner werkt er prima op alleen de t-4 lukt me nog niet

Comment

En kan je uitleggen wat er niet lukt? wat je gedaan hebt? wat je geprobeert hebt om hem aan de gang te krijgen? En wat het niet kan zijn, omdat je dat al gecheckt hebt? IK wil je best helpen, maar niett op deze manier.

Comment

Working...
                        X