Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lange set.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lange set.

Hee,

ik heb een praktische vraag. Ik moet binnenkort op een feestje draaien maar deze keer is het erg lang (4/5 uur), hoe doen jullie het met de muziek als je naar de wc moet? Doe een nieuwe plaat op en laat die die lang doorspelen of andere suggesties?

4/5 uur is vrij normaal voor een feest.. dus gewoon niet gaan :)

Comment

Paradise by the dashboardlight is daar wel geschikt voor, duurt een minuut of 7.

En als je een house-setje o.i.d. draait, er is vast wel een leuke mashup of mini-mix ergens te verkrijgen. ;)

Comment

Of als er iemand is die je (goed) kent van het feest, even vragen of hij je setje wilt 'bewaken' ;)
        EDIT: Als er wel een mixje op staat dan, haha

Comment

Radio 538 brengt ieder jaar een mix van een uur uit. Zet die op en je kan met een gerust hart naar de wc, haha.

Er bestaan redelijk wat CD's die alleen bestaan uit een remix van een kwartier, half uur of langer.

Comment

Met wat bier op houd ik het helaas niet 4/5 uur vol. Meest geschikt lijkt me inderdaad een mini-mix of iets dergelijks. Voor de grote boodschap lijk me een jaarmix wel lang genoeg haha

Comment

Moet je nuchter blijven ;-)!

Comment

haha Met cola/water is 4/5 uur ook nog aardig lang vol te houden hoor!

Comment

Volgens mij is paradise by the dashboard light inderdaad de meest gebruikte pisplaat die er bestaat...

Comment

Of gewoon dj software met automix functie.

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                      Of gewoon dj software met automix functie.
                      Bijv: Virtual DJ

Comment

Een emmer onder je booth :)

Comment

Oke genoeg grappen.

2 dingen.

1, naar de wc gaan tijdens een sessie is heel normaal (zeker bij zo'n lange) 4/5 uur non stop dj-en doet bijna niemand. En diegene die dat doen, die zijn de uitzondering die de regel bevestigen.
                          2, Een remix opzetten is het beste, nu hoeft het geen heel uur te zijn, maar neem wel een remix die minstens over de 8 a 9 minuten gaat, zodat je zeker weten wat speling hebt.

Oh nog 1 ding.

DJ-en en drinken (alcohol dus) gaan niet samen!
                          Reden 1) Beatmatchen wanneer je aangeschoten bent gaat niet meer, je reactie vermogen gaat flink achteruit ;). Wat je set niet ten goede komt.
                          Reden 2) Je hoeft het maar 1x om te stoten (als je het vlak naast je hebt staan) over je apparatuur of van een ander heen. En het hele feest kan plat liggen! (Dit geldt voor alle soorten vocht, makkelijk op te lossen door het ergens neer te zetten waar het wel kan, maar hou je godenwater wel in het zicht :P! GHB For the Fail (FTF) hehe ^^.

Comment

Automix functie met virtual dj zou ik ook nog op kunnen zetten. Op 2/3 biertjes kan ik nog prima draaien hoor, dit is hetzelfde als met autorijden, officieel mag het ook mits een kleine hoeveelheid en daar zal het ook altijd bij blijven.

Comment

Als je vakken vuller bent ga je toch ook niet bier staan drinken. Je bent aan het werk. Tenzij je bier tester bent drink je niet tijdens het werk. In heel erg veel gevallen is het drank op de werkvloer direct ontslagen.

Wij drinken altijd 0 als we draaien. Dat doen we dan eventueel na de rand als we klaar zijn maar nooit tijdens.

Setjes van 5 uur zijn voor ons standaard. Ik denk zoon 90%. Maar wij zijn meestal of erg vaak in ieder geval met z'n 2e. Als dat niet is gewoon een niche erin en tot over 10 min.

Comment

Working...
                              X