Announcement

Collapse
No announcement yet.

Leuke Licht en Geluid gerelateerde Apps!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leuke Licht en Geluid gerelateerde Apps!

Post hier alle leuke Licht en Geluid gerelateerde Apps die je kent!

De App die ik bijvoorbeeld heel leuk vind is:
    Djay (iPad versie)
    Djay (voor iPhone, nu afgeprijsd naar 79 cent!
    Last edited by Guest; Friday-25-05-2012, 20:00.

Toevallig dat je hier net over begint, wilde eigenlijk een zelfde soort topic openen.

Ondanks dat het niet volledig DJ-gerelateerd is, maar wel muziekgerelateerd en verrekte handig...

Voor Android systemen is een 'Youtube Remote' app aanwezig. Je bedient in principe je laptop, computer of multimedia-TV (oftewel; alles wat Youtube fatsoenlijk kan draaien in een browser) met je smartphone.

Je kunt vanaf je GSM een afspeellijstje in elkaar draaien 'on the fly', dus mocht iemand een verzoekje hebben dan kun je die er ook tussen proppen. Je kunt ze ook net zo snel weer verwijderen.

Heb het net met een Galaxy S2 geprobeerd en werkt erg goed! :)

Verder weet ik dat Highlite (Showtec/DAP) voor iOS en Android een catalogus-app hebben, namelijk de ShowGear app.

IK Multimedia heeft iRig Mix, is geloof ik ook gratis te downloaden.

Comment

Voor Freestyler is in de Play Store 'Official Freestyler DMX Remote' aanwezig. Kun je eenvoudig intensiteit van kanalen aanpassen, pan/tilt corrigeren (bijv. theatergebruik ;)), noem het maar op.

Comment

Verder natuurlijk een dipswitch calculator, een decibelmeter (niet ge-ijkt natuurlijk) maar leuk voor benadering en van hetzelfde niveau een rta programmatje: even snel kijken in welk gebied je de feedback moet zoeken oid.

Dan heeft sennheiser nog een frequency finder, die aan de hand van je locatie vrij bruikbare frequenties aangeeft.

En verder nog een van de vele zaklamp apps, voor in het donker toch de goede kabel te kunnen vinden. Helaas heb ik nog geen leathermann app kunnen vinden om ook reparaties te kunnen uitvoeren via smarthphone.

Mocht de band lastig of laat zijn, dan vervang je ze gewoon met deze app.
        Last edited by SLGV; Friday-25-05-2012, 21:02.

Comment

je hebt ook avtools, daar zitten ook delay berkeningen, geluidsmetingen, pin outs voor bij het solderen etc.

https://play.google.com/store/apps/d...LmF2dG9vbHMiXQ..

Comment

Deze is voor de dj's onder ons die ook op feesten komen waar andere dj's draaien erg handig: Shazam

Edit: Een app die niet Licht of Geluid gerelateerd is maar toch heel handig kan zijn: EHBO
            Last edited by Guest; Friday-25-05-2012, 22:37.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Voor Freestyler is in de Play Store 'Official Freestyler DMX Remote' aanwezig. Kun je eenvoudig intensiteit van kanalen aanpassen, pan/tilt corrigeren (bijv. theatergebruik ;)), noem het maar op.
              Ik heb de app ook, maar krijg hem niet werkend. Kan nergens vinden waar het probleem ligt waarom hij niet kan connecten.

App: zijn ook een hoop rigging apps op maximaal gewicht in je installatie te berekenen. Heb hier nog niet een ideale app van kunnen vinden.

Comment

spotify. je betaalt dan iets van 10 euro per maand voor heel veel muziek. voor i pad

william

Comment

Weet iemand trouweens of de Geluidsmeter app (ikzelf gebruik android, voor IOS weet ik t niet) aardig klopt? Hierbij een foto waar de "analoge" meter hetzelfde is, maar onder de meter een grafiek wordt geplaatst in de app met pieken/dalen en gemiddelde http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...cehyB_uUIMR5kg

Comment

Voor PA-installaties, op afstand, zal het wel aardig kloppen... maar ga je echt SPL's meten op 1 meter afstand dan schiet het niet op, want het systeem maakt gebruik van de microfoon die in je smartphone zit.

Comment

Hehe, die geluidsmeter app gebruik ik ook op mijn nexus S maar ik geloof dat hij nooit boven de 94 DB uitkomt!:p Nee, als ik echt een keer wil weten hoe hard de DJ de pioneer/dateq in het rood heeft gekregen kijk ik wel op een echte decibel meter(of pfl van de mixer), maar heb blijft inderdaad een leuke indicatie geven.

Verder gebruik ik de Zeros app voor onze leap frog:Klik hier!

Leuk topic trouwens, ga ik in de gaten houden!

Comment

Deze app is speciaal gemaakt voor virtual dj, Met je iPhone of iPad bestuur je de de computer. Het enige wat je moet hebben is een router wat met je I-device is verbonden en met de computer. Een zeer leuke manier om wat meer met je publiek in contact te komen.

Comment

heb zelf av tools op mn android staan, kan je dipswitches mee berekenen, staat pinverdeling van pluggen in, delay berekening etc...

Comment

Originally posted by Thomas_Lubbers View Post
                            Deze app is speciaal gemaakt voor virtual dj, Met je iPhone of iPad bestuur je de de computer. Het enige wat je moet hebben is een router wat met je I-device is verbonden en met de computer. Een zeer leuke manier om wat meer met je publiek in contact te komen.
                            Dit kan ook met ITM DJ in traktor!
                            Last edited by Guest; Monday-28-05-2012, 15:00. Reason: us -> nl

Comment

Originally posted by Thomas_Lubbers View Post
                              Het enige wat je moet hebben is een router wat met je I-device is verbonden en met de computer..
                              Gewoon van je gsm een wifi hotspot maken en als soort van router laten werken. Dan hoeft dat niet meer.

Doen wij ook met cuelux. Hier heb je ook een remote functie voor zodat je de programma's die onder de buttons zit kunt oproepen net als je ficture / dmx waarde. Ideaal om de lampen die je hebt op het juiste adres te zetten. Hoef je niet telkens op en neer te lopen van welk adres moet deze en welk adres moet die.

Comment

Working...
                              X