Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koninginnedag eindigt in een drama, muzikanten werkloos?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koninginnedag eindigt in een drama, muzikanten werkloos?

Hallo allemaal,

Koninginnedag 2009, het had een feest moeten wezen maar ik zit nu al op de bank met een laptopje dit bericht te typen. Zoals iedereen wel (moet) weten is er een blanke man met plank gas de menigte ingereden, en nee niet om vooraan te staan. Iedereen geschokt zoals hier te lezen is.

Het gevolg, de pers riep op om alle activiteiten te staken en de vlag half stok te hijsen. Op mijn twee klussen werd hier vrijwel direct gehoor aangegeven aan de persconferentie die om kwart voor vier plaats vond. Gevolg dat we direct op meerdere locaties puin konden ruimen, geen gefeest meer. Leuk dat je al vanaf 08.00 uur in touw bent voor jan kut.

Net als duizende muzikanten, slagerijen - caterings, verhuurders kom je met overmacht in aanraking. Veel kosten gemaakt en vrijwel geen inkomen. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Je verlies geaccepteerd of je opdrachtgever hiervoor aansprakelijk gesteld?

En erger nog, hoe hebben jullie deze (rare) Koninginnedag ervaren?

Groetjes,
    Patrick

Ben net terug uit Eindhoven, eerder weggegaan.
    Het feest ging hier gewoon door, ook al was er wel sprake van dat ze om 20.00u alles wilde stoppen.

Comment

Wij hadden een promo dag die we 1,5 uur eerder moeten stoppen al was het de investering waard er had waarschijnlijk meer in gezeten.

maar gebeurd is gebeurd :)

Comment

Originally posted by Bart Coppens View Post
        Ben net terug uit Eindhoven, eerder weggegaan.
        Het feest ging hier gewoon door, ook al was er wel sprake van dat ze om 20.00u alles wilde stoppen.
        Hoe was de sfeer nadat het nieuws bekend werd? Bij ons knalde de stemming als een baksteen naar beneden, zelfs leuk presenteren loonde niet meer.

Comment

wij hadden ook 2 klussen vandaag, het leek zo'n leuke dag te worden. en dat was het ook in het begin toen het nieuws over was werd er drukt gediscussieerd of de markt en hoe het verder moest waar wij stonden. uiteindelijk moest de muziek op een laag pitje gezet worden. ( er traden een paar kinderen op met trommels die er maanden lang aan gerepeteerd hadden en je hoorde er bijna niks van omdat het geluid niet harder mocht)
          Dan denk ik of stop er helemaal mee of we gaan gewoon door, maarja.
          het "spektakel" zou dus tot 5 uur duren, het laatste "optreden" uiteindelijk afgelast.
          En tot mn spijt werden we opgebeld dat de klus die we ernaa nog moesten doen ook niet doorging.

Dat 1 zo"n man heel nederland onder zn hoede hebt!?
          ik heb er gewoon geen woorden voor...

en ook wat Citybeatz zegt de stemming knalde gelijk naar beneden en iedereen ging naar huis.

Comment

Ik was voor een dagje naar Amsterdam gegaan. Wat een drukte en wat een hoop dronken volk. Niemand scheen er last van te hebben en iedereen ging gewoon door. Wel stopte alles al om 19.00 uur. Klussen had ik alleen in de ochtend.

Wat een omzet is hierdoor misgelopen gigantisch en dat kan één man verpesten. We praten hier wel over miljoenen in het hele land wat de horeca net hard nodig heeft in deze tijd.

Of je wel of niet geld moet vragen is een keuze die bij je zelf ligt. In je algemene voorwaarden staat ongetwijfeld dat er gewoon betaald moet worden als er een x aantal uur van te voren wordt afgelast. Moet je je ert aan houden? Ja en nee. Dit is echt overmacht en de vraag is hoe flexibel ben jij en komen er in de toekomst nog meer klussen uit deze klant.
            Last edited by roderickk; Friday-01-05-2009, 09:24.

Comment

Update overigens, de dader is overleden.
              Hoe makkelijk kom je er dan vanaf... maar dat terzijde.

Comment

Originally posted by roderickk View Post
                IMoet je je ert aan houden? Ja en nee. Dit is echt overmacht en de vraag is hoe flexibel ben jij en komen er in de toekomst nog meer klussen uit deze klant.
                Ja flexibel genoeg, achteraf voel je je toch behoorlijk arm. Wij hebben de ene klus 50 - 50 gedaan en de beste man korting aangeboden op zijn vervolg boeking. Voor de andere klus waar we alleen (gedeeltelijk) hebben opgebouwd hebben we niks meer voor gevraagd, de oranje vereniging heeft ons wel gelijk geboekt voor volgend jaar.

Qua geld is net als voor vele echt een ramp (net kosten dekkend), maar ik ben wel tevreden met de oplossing die wij hebben kunnen bieden aan onze klanten.

Comment

Nou als ik eerlijk ben was er maar weinig van te merken dat de sfeer minder werd.
                  Dat kwam denk ik ook omdat de meeste mensen niet eens precies wisten wat er gebeurd was.
                  Ik heb trouwens wel een paar schitterende geluidsetjes mogen bewonderen, echt m'n ogen uit gekeken wat er allemaal weggezet, en vooral ook gehangen werd!

Comment

Ik zat ook TV te kijken met mijn ouders. Ik zei nog tegen ze: als ze nu een aanval willen doen dan is dat erg makkelijk, de bus was namelijk helemaal open en kreeg de beelden van John F. Kennedy weer een beetje voor me die ook zo door zn hoofd geschoten werd!

5 minuten later zie ik een auto door publiek heenrijden, echt bizar :S

maargoed, had donderdag 4 boekingen waarvan er 2 gecanceld werden helaas. De sfeer bij 1 was nog wel super maar bij die andere was de sfeer ook ver te zoeken!

Echt jammer, koninginnedag was niet zoals anders maar Koninginnenacht was waardeloos (al heeft dat niks met het ongeluk te maken).

Comment

Vind het best wel apart dat heel het land word platgegooit door die aanslag aan de ene kant denk ik ja logisch maar aan de andere kant vond ik het grote onzin...

Vooral omdat ik om me heen zag dat er duizenden euro,s waren geinvesteerd in donderdag en vervolgens kon alles weg gegooit worden of weer afgebroken worden..

Dan denk ik waarom laten we ons zo enorm kennen voor een nare vent in apeldoorn....

Comment

Het is toch uit respect voor de nabestaanden en de shock dat er iemand een aanslag heeft willen plegen op de koninklijke familie.

Echter, koningin Beatrix had al aangegeven dat zij wou dat de koninginnedagen in de toekomst weer zouden verlopen als vanouds.

Comment

Het gedeelte respect snap ik maar waarom moet er door 1 malloot in apeldoorn heel het land financieel in de buidel tasten dat snap ik niet..

Ondertussen schaam ik me om hollander te zijn in amerika vliegen ze 2 747,s naar binnen en hier..... een suziki swift met spoiler pfffff...

Mischien ligt het er ook aan dat ik nooit zo oranje liefhebber ben geweest , vind het jammer voor de gewonde en overleden mensen maar de feesten hadden nooit gestopt als de bus met de familie er niet reed.. dan had je er hooguit wat van in de krant gelezen.

Heb ook nog steeds me vraagtekens of het wel een aanslag moest zijn volgens mij was die gewoon doorgedraait...

Comment

Speculaties gingen er over dat het een wraak-actie is. Klik. Echter, dat is niet 100% zeker.

Aan de andere kant, wees maar blij dat het een klein autootje was.. als er iemand met een redelijke SUV door die menigte had gereden waren er wellicht meer dodelijke slachtoffers te betreuren en was de koninklijke familie er ook niet zo goed vanaf gekomen als hij daadwerkelijk de bus met zoiets flink zou raken.

Daarnaast vind ik het wel erg mooi dat het koninklijk huis zich graag tussen het volk bevindt en zich hier betrokken mee voelt. Het kon ook zo zijn dat zij zich dag in dag uit alleen in het donker van het paleis bevinden, en hier alleen uitkwamen voor staatsbezoeken e.d. En dan heb je gewoon geen connectie met het volk waar zij eigenlijk het boegbeeld van zijn.
                            En zij zijn ook heel erg sportief in mijn ogen, ik herinner mij nog een Ali B. waar Beatrix 3 zoenen van kreeg... dat zie ik nog niet gebeuren bij een Barack Obama, omdat er dan direct 6 forse kerels op je springen en de AK-47's op je gericht worden (en al dan niet afgevuurd). Ook doen de diverse prinsen op Koninginnedag altijd mee aan de diverse spelletjes (hoe oudbollig en niet-origineel die ook moge zijn..) met veel plezier, om te laten zien dat ook zij gewoon mensen zijn die plezier willen maken.

En wat betreft je 'ik schaam me om hollander te zijn', zou jij het leuker vinden om te zien dat er een of andere flinke bom in die bus zat en dat deze op diezelfde locatie werd opgeblazen? Ik vind het al erg dat 6 mensen om zijn gekomen en er 8 gewonden zijn, onschuldige mensen welke slachtoffer zijn van de zieke daad van 1 persoon, terwijl zij zich juist wilden vermaken op die dag.

Comment

Ik vind het ook triest uiteraard en het had ook beter niet kunnen gebeuren ik vind het alleen zo enorm opgeblazen... heb die swift al 400 keer tegen de speld zien gaan etc wordt er moe van..

die gozer is er geweest (gelukkig) al had een flinke straf beter geweest de slachtoffers halen we helaas ook niet meer terug de gewonde wens ik het beste toe en de nabestaande uiteraard ook en hopenlijk gaat in 2010 alles goed en hoop ik niet dat andere zieke mensen op rare ideeen zijn gebracht...

Comment

Working...
                              X