Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opstelling?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opstelling?

Beste mede Bax-shoppers,

Omdat ik niet weet waar deze vraag eigenlijk thuis hoort plaats ik hem in deze categorie.

Ik wil graag weten wat de beste opstelling voor de apparatuur die ik heb.
    Ik vertel eerst even wat ik allemaal heb:

Geluid.
    Dap club mate 12.
    2x skytec spl8
    Flightcase met 12ihn mengpaneel en twee tabletops.
    Fligtcase met versterker en microfoon ontvanger.
    Laptop.
    microfonen, kabels, hardeschijf ect.

Ik heb een partytafel van de makro waar een strak doek voor zit:

op die tafel staan de fligtcase met het mengpaneel en table tops en laptop.
    onder de tafel staat de andere fligtcase.

Ik vraag me af waar ik het beste mijn speakers kan laten.
    In mijn dap clubmate heb ik een speaker adapter gebouwd voor een tussen paal.

Dat was mijn geluid nu het licht:

Kls-200
    2 futurelight scanners.
    rookmachine
    eurolite scy 100
    laser.

wat ik heb aan statieven:
    2 speaker stands.
    1 tussen paal
    3 licht statieven
    1 statief speciaal voor de kls.

graag hoor ik het.

Met vriendelijke groet,
    Blue sky juniors.

ps, Als er iets onduidelijk is hoor ik het graag.

Lastig te zeggen,

Want het is in principe voor 'on the road' gebruik telkens anders. Ik neem aan dat je met deze apparatuur toch zeker wel on the road bent en niet voor thuisgebruik?

Dan nog verschilt de opstelling keer op keer.

Comment

Originally posted by Firespace Recordings View Post
      Lastig te zeggen,

Want het is in principe voor 'on the road' gebruik telkens anders. Ik neem aan dat je met deze apparatuur toch zeker wel on the road bent en niet voor thuisgebruik?

Dan nog verschilt de opstelling keer op keer.
      Het is voor on the road. Ik doe inderdaad vaak aanpassen aan de ruimte. dat aanpassen gebeurd dan bij kleinere ruimtes.

Maar hoe zou ik het beste op kunnen stellen als ik alle ruimte heb?

Comment

Laat ik een paar kleine tips geven waarmee je rekening moet houden.

1. Kabels lopen ALTIJD via 1 kant. Oftewel, 1 kant is compleet vrij van kabels en daar loop je dus langs.
        2. Probeer je geluid optimaal te spreiden. (Je kan EQ-en of course) maar soms wil het juist positioneren van speakers ook al voldoende helpen.
        3. Omdat je maar 1 sub hebt, raad ik je die in het midden aan. Dus voor je booth.
        4. Zorg ervoor dat JIJ de ruimte hebt. Zonder jou is er geen feest... (Of geluid en/of licht) Zorg er dus voor...

Dat waren mijn tips.

Succes!

Comment

Originally posted by Firespace Recordings View Post
          Laat ik een paar kleine tips geven waarmee je rekening moet houden.

1. Kabels lopen ALTIJD via 1 kant. Oftewel, 1 kant is compleet vrij van kabels en daar loop je dus langs.
          2. Probeer je geluid optimaal te spreiden. (Je kan EQ-en of course) maar soms wil het juist positioneren van speakers ook al voldoende helpen.
          3. Omdat je maar 1 sub hebt, raad ik je die in het midden aan. Dus voor je booth.
          4. Zorg ervoor dat JIJ de ruimte hebt. Zonder jou is er geen feest... (Of geluid en/of licht) Zorg er dus voor...

Dat waren mijn tips.

Succes!
          Dankjewel voor de tips.
          Ik ga denk ik een keer in de tuin kijken, wat de opties zijn.

Comment

De sub hoeft echt niet perse in het midden hoor.

Je kan ook 1 tussenpaal in de sub steken en de top erop. Deze stack links (of rechts wat handiger is op dat moment) en aan de andere kant een statief met een top erop. Zorg wel dat de statief dan op dezelfde hoogte staat.

Ik zou zeggen, de skyec's: of thuis laten, of als monitor. Of als extra speaker bijvoorbeeld jij staat binnen. Skytec buiten.

Twee statieven voor licht. Aan de een 2 scanners. Aan de andere de lichteffecten. De kls achter je of ook naast je.

Rookmachine OP DE GROND!!!! Hier kunnen spetters heet niet verbrande vloeistof uitkomen. En jij kan weer opdraaien voor alles, en een slechte naam!

Comment

Kwa licht zou ik de KLS-200 in het midden zetten. Aan beide kanten van de KLS-200 kan je dan een statief zetten met een scanner + laser/eurolite scy 100. Dan ziet het er mooi symmetrisch uit.

Comment

Misschien kan je ook eens kijken naar een lichtbrug?

Comment

Zet de KLS achter je. Dan ben jij ook een beetje mooi uitgelicht. Als je de lampen aan de statief hangt, doe eens iets geks met de stand waar ze in staan. Doe bijvoorbeeld om en om schuin omhoog en dan schuin omlaag (niet te schuin natuurlijk). Alleen doen als het ook echt mooi/leuk staat. ;)

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
                    Misschien kan je ook eens kijken naar een lichtbrug?
                    Ik heb een lichtbrug gehad. Maar ik heb hem weggedaan omdat hij versleten was. Toen dacht ik dat ik misschien beter 3statieven kon kopen omdat je dan meer mogenlijkheid hebt en ook in kleinere ruimtes iets moois kunt neerzetten waar alles ook in de ruimte past.

Bedankt voor de tips weer.
                    Ik vind het symetrische opstelling wel een mooie opstelling. Ga hem vanavond is uitproberen met alleen licht.

Foto's volgen voor de geintresseerden

Groetjes

Comment

Hierbij twee set up's van mijn lichten. in het midden even graag je fantasie gebruiken en een tafel indenken.

1:

2:

welke vinden jullie beter?
                      1of2

Comment

Persoonlijk de 2e, dan is dat licht effect dat op foto 1 op de grond staat, van de grond

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                          Persoonlijk de 2e, dan is dat licht effect dat op foto 1 op de grond staat, van de grond
                          ik snap wat je bedoeld, maar dat lichteffect kom zeg maar onder onze tafel uit, waardoor je een leuk effect op de vloer krijgt.

Comment

Hang je dan geen net doekje over je tafel? Zoja zou ik toch liever dat lichteffect aan een statief zien, in plaats van dat het vanonder het doek komt piepen. Zeker als je op een podium staat zou ik het niet doen, want dan schijn je in de meeste gevallen in de mensen hun ogen én heb je natuurlijk maar heel weinig aan het vloer-effect. Maar als je het netjes op de vloer kan plaatsen, zou ik dat zeker zo houden. Zorg dan wel dat het idioot-proof is, en maak dat niemand kan struikelen over het toestel of kabels, zeker als het donker is.

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                              Hang je dan geen net doekje over je tafel? Zoja zou ik toch liever dat lichteffect aan een statief zien, in plaats van dat het vanonder het doek komt piepen. Zeker als je op een podium staat zou ik het niet doen, want dan schijn je in de meeste gevallen in de mensen hun ogen én heb je natuurlijk maar heel weinig aan het vloer-effect. Maar als je het netjes op de vloer kan plaatsen, zou ik dat zeker zo houden. Zorg dan wel dat het idioot-proof is, en maak dat niemand kan struikelen over het toestel of kabels, zeker als het donker is.
                              wij hebben onderstaande doek ervoor hangen:

Als we op een podium staan is het inderdaad anders.

Mijn vraag is inmiddels beantwoordt.
                              Ik pas naar het feest mij opstelling aan. als ik de ruimte heb kies tussen 1 of 2 (zie foto's)

Allemaal bedankt!

Groetjes.

slotje kan er op ;)

Comment

Working...
                              X