Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spijt/balen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spijt/balen

Beste mede bax-shopers,
    Ik vroeg me af hebben jullie wel eens een moment gehad in je muziekkanten/dj etc carriere dat je ergens spijt van had of baalden. Bijvoorbeeld: je bent gevraagd voor een feest en een dag later word je gevraagd voor een anders feest wat veel leuker (b)lijkt te zijn.
    Of dat je iets gedaan hebt wat je beter niet of wel had kunnen doen?

Zelf heb ik onlangs zo iets meegemaakt.
    Ik ben gevraagd om 8september te draaien op een feest.
    Maar nu kwamen gister mijn buren naar me toe. Ze kwamen vragen of ik die 8september wil draaien met dj divasco. Ze hadden namelijk hem ingehuurd via de veiling van alphe du zes. Dj divasco heeft weinig spullen dus wij zoude dan samen met mijn spullen draaien. Dj divasco heeft zoals jullie misschien weten de dj contest van armin van buuren gewonnen. Harstikke dol natuurlijk dat ik dat mocht maar heb helaas andere afspraken die ik na moet en ga komen.

Balen dus.:(

Meer van dit soort verhalen?

Toen ik wou beginnen als dj heb ik me wat materiaal aangeschaft. wel wat uitgekeken op internet, op een ander forum (dat ondertussen niet meer bestaat) wat info ingewonnen, maar nu besef ik dat ik er eigenlijk toen nog niet zo veel van wist.

Met het gevolg ik naar huis ging met een jb mx4 mk2 en een jb hdp 100 (was maar al te vlug uit de rekken genomen) en nog wat andere spulletjes. Na vlug wat problemen ondervonden te hebben, de hdp200 in ruil gekregen, weer wat problemen, dan maar de synq cdx2 voor 99euro extra gekregen (ondertussen zijn we een half jaar verder). Tot nu toe zeer tevreden van dat materiaal, maar als ik de kennis had die ik nu heb, dan had ik me toch niet zo laten lijden wat de verkoper me allemaal aanbood (ik wil niets slechts zeggen over de verkoper, het was een eerlijk man die in eerste instantie keek naar wat ik wou, en niet wat beste was voor zijn winkel), en had ik toch wat andere spulletjes gekocht.

Maar ja, uit je fouten leer je hé ;)

Comment

Inderdaad van fouten leer je veel,
      Zelf heb ik ook nog geleerd dat je niet altijd je oude spullen te snel de deur uit moet gooien, ze komen meestal nog van pas.

Comment

Toen ik begon met draaien kocht ik een setje DAP MC-215 speakers. Regelrecht rampgeluid en na het tweede feest kon ik er ééntje afschrijven. Ben blij dat ik nu RCF achter me heb staan.

Comment

Bij een dubbele boeking ga ik naar wat mij het leukste ( of noodzakelijkste) lijkt, die andere kan iemand anders dan overnemen.

Eigenlijk is er niet zo veel waarvan ik denk: daar krijg ik spijt dat had ik anders moeten doen.

Comment

Soms na een klus / feest denk ik wel eens terug en denk ik; dat en dat had veel beter gekund. Had ik nou toch maar die gebruikt ipv die.
            En wel eens gehad dat ik iets verkocht en er later weer spijt van krijg. Maar verder niks.

Comment

Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat je achter je set bedenkt wat beter kan. Zo ga je vorruit

Comment

Bij ieder feest denk ik achteraf, dat kon beter, dat had ik zo moeten doen, had ik nu maar dit gezegd en niet dat.... dit is normaal hoor en dat overkomt ook de beste dj.

Comment

Ach ja, het heeft zo z'n voordelen! Weet je inderdaad wat de volgende keer beter kan! Totdat het ooit eens perfect is. Denk je, maar toch weer dat gevoel van 'het kon beter!'

Comment

Er is niet 1 persoon die perfect is en foutjes zal je altijd voorhebben daar kan je niet onderuit, maar uit fouten leer je en zo wordt je steeds beter.

Comment

"Foutjes" heb je altijd, echter als je dat accepteert dan zijn het eigenlijk geen foutjes meer.

Comment

Hebben jullie het dan ook wel eens dat je achteraf verschrikkelijk kwaad op jezelf bent?

Voorbeeldje uit een totaal andere wereld maar wel vergelijkbaar: documentaire filmen.

Ik stond met mijn filmcamera bij het SKS Skūtsjesilen (Fries, uitspraak: skoetsjezielen) op de Veenhoop, Friesland. Ik volgde het skūtsje van Joure die in deze tijdwedstrijd op een lange brede vaart op de heenreis naar de ton was. Joure voer voor het skūtsje van Bolsward langs die alweer op de terugreis was. Dat schip uit bolsward lag recht tegenover de camera om tegen de wind in te laveren. Ik hield de camera stil en liet Joure uit beeld varen zodat het skūtsje van Bolsward te voorschijn kwam en recht naar de camera toe voer. Ik volgde Bolsward met een mooie focus pull (het meetrekken van de scherpte, pro filmcamera' s worden nog steeds met de hand gefocust) waarbij je virtueel bij hun aan boord stapte. Ik bleef volgen door de draai en het opvaren naar de andere wal.

Daar kwam ineens het Skūtsje van Sneek, De Sneker Pan in beeld maar ik bleef Bolsward een tijdje volgen terwijl Sneek voor het schip langsvoer. Toen alleen nog het achterdek van Sneek in zicht was trok ik de camera met hun mee om ze te volgen.

Dit vond ik toen ik achteraf de beelden zag zo ongelooflijk stom dat ik een tijdje mijzelf hardop vervloekt had. Ik had natuurlijk op het moment dat De Sneker Pan precies mooi en volledig in beeld stond moeten meetrekken tot het overzicht van de wedstrijd. Dat zou een uniek shot zijn geweest dat ik heb verknald door even enkele seconde te twijfelen. En waarom?... Zeg het maar......

Ik weet dat het zo moet, meetrekken als het schip mooi uitgekaderd in beeld is en toch doe ik het niet. Aangezien je nooit weet hoe ze varen omdat het helemaal van de wind en dus de grillen van de natuur afhankelijk is, is een overvloei tussen drie schepen zeer zeldzaam. Zeker als je bedenkt dat het onaangepaste vrachtschepen zijn die een eigen willetje hebben.

Terwijl ik alle voorkennis had om dit unieke shot te kunnen maken.

Het enige wat ik er nu nog van kan zeggen: NOOB!
                        Last edited by JPSholland; Thursday-20-09-2012, 23:11.

Comment

Working...
                        X