Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat veranderen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat veranderen?

Hallo,

Ik heb sinds ongeveer een jaar een drive-in (ben 15 jaar)
    Alleen ben ik niet zeker over sommige dingen.
    zoals de speakers, die vind ik te klein en dus weinig geluid hebben.
    en het licht vind ik ook te weinig het liefst zal ik truss willen,
    die heb ik ook maar die hangt op in mn kamer is 3 meter en aardig beschadigd
    wat raden jullie mij aan?

Hebben jullie tips en of opmerkingen wat ik anders kan doen?
    (zoiezo de snoeren de volgende keer beter wegwerken)

Zie hier het filmpje

Dag Dave,

Voor dat je 15 bent heb je het al best goed voor elkaar, als ik het tenminste vergelijk met mijn buurjongen van 16.

Speakers kunnen altijd groter, maar dat kost vaak aardig wat wil je echt een beetje kwaliteit hebben. Ik weet niet waar je woont, maar als je redelijk noordelijk woont kun je mijn Mackie's wel eens lenen voor een feestje ;-)

Lichten aan een trus hangen ziet er inderdaad vaak ook een stuk professioneler uit. Met een rookmachine heb je vaak ook met weinig geld meer lichteffecten met je bestaande verlichting...
    Last edited by Deejay; Wednesday-20-05-2009, 19:03. Reason: aanvulling

Comment

bedankt voor je reactie Deejay :)
      Je mackie's lenen gaat hellaas niet (woon namelijk in sliedrecht, zuid holland)
      Inmiddels heb ik al wat nieuwe dingen erbij gekocht.

Zoals een Acer laptop voor het aansturen van dmx gestuurd licht en het deels draaien van muziek, en de dmx4all dongle.
      Ook een aantal kleine dingen erbij gekocht zoals een externe geluidskaart voor mn laptop
      (de uitgang van mn koptelefoon was namelijk stuk)
      die ik dan weer aan kan sluiten op mn mengpaneel

Back on topic
      Last edited by --Djdave--; Wednesday-20-05-2009, 19:25. Reason: was wat vergeten

Comment

hmmmm dan kom ik nog wel eens langs als ik in de buurt ben (schoonouders wonen in Dodrecht)

Comment

Hey dave wij zitten wel erg dichtbij! Onze opslag zit namelijk gevestigd te spijkenisse.

Ziet er goed uit inderdaad wat verder groeien en de puntjes op de i zetten met de kabels etc.

Comment

Wat je wel zou kunnen doen is als je daar weer een feestje hebt is het lampen statief bovenop de gaanderij neer te zetten en meer van boven af te verlichten. Dan schijn je mensen minder in het gezicht en belicht je de dansvloer meer ;-)

Comment

Zou ik niet zo snel doen, omdat je dan een stukje aanzichtssfeer mist. Vind het altijd wel prettig als je één punt hebt waar je gehele show staat opgesteld. Geeft meer breedte aan je show. En het is lastiger om de gehele ruimte wat uit te lichten, omdat het bovenste deel nogal overkoepelend is.

En waar moet je dan die scanner kwijt? ;)

Comment

die scanner kun je toch overal kwijt, de leuning loopt rondom.

Je zou trouwens heel goed gelijk kunnen hebben hoor Rick...

Comment

Scanner (of andere lichteffecten) aan een leuning ben ik niet zo'n fan van eigenlijk. Zeker als je die niet degelijk kunt bevestigen. En bij de meeste leuningen heb je daar ook last van.

Comment

Och ik ben nogal een creatieveling... waar een wil is, is een weg...

Maar als je wilt dat de show van 1 kant komt en jij zelf ook in het middelpunt staat is het dan toch beter de T4 met spots achter de dj-booth te zetten?

Comment

Ligt aan de locatie. 9 van de 10 x word ik zo ongeveer tegen een muur gezet en dan is het niet zo handig om een statiefpoot bij wijze van spreken tussen je benen te hebben.
                      Daarom zie je op de meeste drive-in foto's waar ik een klein setje meeneem de T4 meestal rechts van mijn meubel staan (voor het publiek links).
                      Ik doelde er meer op dat je een centraal punt hebt waar de complete show staat, dat vind ik juist meer uitstraling geven, je show lijkt stukken groter en je creëert ook direct een soort van danshoek, wat bij de meeste feesten ideaal is omdat daar vaak toch niet iedereen tegelijk op de vloer staat te hossen.

Comment

oke ik wilde een ander topic openen maar was even vergeten dat dit topic ook nog open stond:

even overnieuw:

hallo,

ik zit te twijfelen over mn apparatuur ik denk dat het te goedkoop is en ook dingen moet gaan vervangen hier een lijst van mn apparatuur:

1x Botex par 56 DMX set
                        1x Martin mania scx 500
                        1x double derby
                        1x JB Systems MCD 580 pro dubbele mp3/CD speler
                        1x JB Systems Beat 6 MKII mengpaneel
                        2x community 100 watt speakers
                        1x DAP Palladium P-700 Vintage versterker
                        1x shure sm-58 microfoon
                        1x Stanton DJ PRO 2000S hoofdtelefoon
                        1x laptop voor het aansturen van het licht en het afspelen van muziek

Wat moet ik veranderen/wegdoen of (bij) kopen?

Budget? momenteel 200 euro :-p maar sparen bestaat ook :-)

Comment

Je link werkt niet. Volledig kopiëren en graag in [url tags zetten. (De forumsoftware kort hem vanzelf al wat in, nogal logisch, anders staan hier straks 3 regels aan alleen maar hyperlink).

Verder zou ik eerst aandacht besteden aan het uiterlijk van je show. Doekjes of een meubel maken al erg veel verschil.
                          Verder zou ik eerst die luidsprekers vervangen voor een betere set, want deze zullen alleen voor hele kleine feestjes geschikt zijn.

Comment

Symetrische lichtbrug, een of twee statieven.

Zal wel erg over je €200,- heengaan maar misschien wat voor de toekomst? Scan erbij of een rookmachine.

Zijn genoeg keuzes, hangt af van wat jij nu voornaamelijk aan feesten doet en wat jij het liefs wil verbeteren (licht(en rigging) of geluid.

Comment

Een American DJ Duratruss System kost een kleine 300 euro. Een ideaal systeem voor de kleinere shows.
                              Ideaal om mee te starten en wanneer je flink wilt uitbreiden kun je er 4,5 meter van maken en er een backdropje aanhangen.

Comment

Working...
                              X