Announcement

Collapse
No announcement yet.

(Review) Innox gaffa tape vs. Nichiban gaffa tape

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• (Review) Innox gaffa tape vs. Nichiban gaffa tape

Innox ETA05 50mm gaffa tape

Nichiban 50mm 50mtr gaffa tape

Ik heb nu een tijdje deze 2 soorten gaffa tape in gebruik. En heb ze ook (op locatie!) beide gebruikt. Hierbij een review en tegelijk een strijd tussen de 2 soorten tape!

Levering
    Innox, zoals in de recensie staat bij deze. Hij wordt een beetje gekreukeld geleverd. Is voor mij opzich geen probleem. Maar staat niet heel erg net. Ook ziet het er niet heel goed uit. Zowel de Innox als de Nichiban wordt in een plastic zakje geleverd.
    Nichiban, zoals in de recensie staat een goede tape. Klopt ook. De levering was gewoon goed, heeft niet onder een trein gelegen!
    Innox: 8
    Nichiban: 10

Prijs/Kwaliteit verhouding
    Innox, kost 2,50 minder dan de Nichiban. Als we dit even in ons achterhoofd houden komt de innox er het beste uit! Kwalitatief vind ik ze vrijwel gelijk als ik ze zo zie. Dus daarom wint de Innox dit duel. Maar in de praktijk…

Afscheuren
    Zowel de Innox als de Nichiban scheuren lekker makkelijk af, zowel horizontaal als verticaal. Wel ging de Innox af en toe wat stroef. Waardoor ik een heel stuk gekreukeld kreeg. Dit heb ik bij de Nichiban niet meegemaakt.
    Innox: 7
    Nichiban 9

Plakken
    De Innox en de Nichiban bleven beide goed plakken. Op onregelmatige ondergronden deed de Nichiban het het beste. Verder op vlakke ondergronden deden ze het beide meer dan goed. Ga je dus voornamelijk op de grond kabels tapen raad ik de Nichiban aan. Wil je vooral op statieven tapen kunnen ze beide prima volstaan. Soms kost het helaas wat moeite bij de Nichiban om ze na een wat langere tijd weer los te halen. De Innox heeft dit niet.
    Innox: 6,5 (niet goed voor niet vlakken ondergronden)
    Nichiban: 8

Conclusie
    Ik zelf koop bij voorkeur de Nichiban. Maar mocht die even niet aanwezig zijn bij de bax shop neem ik de Innox.
    Voor echt ruig werk (grote drive-in/producties) raad ik wel de Nichiban aan. Voor kleine of beginnende drive-ins volstaat de Innox ook.

btw: Review is nu wat kort/klein. Zal de review morgen wat uitbreiden! Sorry hiervoor!

(@ Rick, Wist niet goed waar deze het best te plaatsen. Vond daarom deze het beste hiervoor)
    Last edited by JanPetersen; Saturday-06-10-2012, 21:47.

Wat doet de Innox als hij gedurende lange tijd op een kabel plakt, in de volle zon?

Comment

Gaat nu wat lastig om te gaan doen. Maar zal dit morgen doen. Met nog een aantal andere ondergronden/situaties.

Comment

Wij hebben ook andere tape geprobeerd gehad.

Onze conclussie is eigenlijk simpel en snel. Nichiban. Niets anders. Het is eigenlijk altijd wel iets met andere. Geven af, scheuren minder fijn, ziet er niet uit, plakt niet fijn of je kan er niet goed met een stift opschrijven. Omdat het dan weer afgeeft. Kortom geef mij maar nichiban want scoort eigenlijk op alle vlakken het best.

Moet het nog sterker zijn. Neem kip tape. Erg sterk maar hierdoor helaas ook stukken vervelender te scheuren. Ook geeft deze na langere tijd of flinke poos in de zon wel af.

Comment

Showtec Gaffa, theaterkwaliteit.
          EXACT hetzelfde als de Nichiban tape, alleen dan zonder de woorden 'Nichiban' in de rol gedrukt.
          Exact hetzelfde? Yup. Nichiban komt ook van Highlite af...

Comment

En is (bij de rj shop) 2 hele euro's duurder!!!!! Heb de zwarte niet bij bax shop kunnen vinden?

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
              En is (bij de rj shop) 2 hele euro's duurder!!!!! Heb de zwarte niet bij bax shop kunnen vinden?
              De Showtec dan de Nichiban bij Bax bedoel je?
              Niet zo gek... RJ heeft de Nichiban op bijna de dubbele prijs staan... dure jongens!

Comment

Ja, de zwarte showtec 50mm/50mtr staat niet in de bax shop. Z'n kloon van nichiban wel!

Comment

Nog een nadeel van de innox, was ik vergeten:
                  Als je een stuk tape afscheurt blijven er allemaal witte draadjes achter die heeeeel irritant kunnen zijn als je iets netjes af probeert te maken...

De nichiban heeft dit heel soms een klein beetje. Maar dat is echt 1 op de 30-40 keer.

Comment

Highlite is de importeur, die importeert de ene tape uit china en de andere uit vietnam ofzo. Er zit echt wel verschil in ;)

Comment

Heb vandaag op een stuk kabel beide tape geprobeerd. Die heb ik zo rond 11 uur 's ochtends buiten neergelegd. Helaas niet veel zon.
                      Hier de resultaten:
                      Nichiban. Goed, geen lijmresten, liet niets achter. Ging er ook nog makkelijk af.
                      Innox. Prima, bijna geen lijmresten, liet niets achter. Ging er niet heel makkelijk vanaf..

Comment

Bij gebrek aan zon kun je ze onder een par leggen?

Mijn ervaring is dat sommige goedkope gaffa's vervelende plakkende resten achter laten als ze wat opgewarmd geweest zijn.
                        Mocht dat niet zo zijn bij de Innox, dan is die het overwegen waard om te kopen.

Comment

Heb helaas alleen led parren! Gaat niet echt een zonnetje maken denk ik zo...

Heb ze redelijk vaak buiten in openlucht gebruikt. Maar lijmresten? Nee, nooit meegemaakt.

Comment

ik heb wel al dikwijls kabels in mijn handen gehad (die niet van mij waren), waar nog lijmresten aanhingen...

Comment

Heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt. Behalve op m'n vorige school, maar zij maakte hun kabels vast aan de muur/grond/truss met druppeltjes seconden lijm...

Comment

Working...
                              X