Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat heeft meer prioriteit Version 2.0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat heeft meer prioriteit Version 2.0

Beste forumleden,

Vandaag is mijn microfoon stukgegaan, En ik was hard aan het sparen voor de opendag. Maar wist dus eigenlijk niet waarvoor.
    Soms weet ik niet waar ik het beste m'n geld in kan investeren, en een paar maanden geleden hebben jullie me ook uit de brand geholpen. En vind het ook leuk om mijn ideën met jullie te delen.
    Wat denken jullie?

Nieuwe draadloze microfoon van Skytec, Of toch een bedrade en iets anders moois kopen?

Mijn budget is 100,- euro

Jamal,

100 euro? Daar heb je een degelijke bedraade mic voor. ( sm58, sennheiser e845) dus kijk daar een na.

Comment

skytech is in mijn ogen altijd weggegooid geld. Veel beter een Shure SM 58 aan draad kopen.

Comment

Wat heb je nu al allemaal, en wat zou je nog willen kopen? Ik zou lekker voor een Shure SM58 of Pg58 gaan, een goede draadloze heb je niet voor 100 euro.

Comment

Skytec zou ik sowieso achter je laten. Waar je toch echt minimaal naar moet kijken is dan die mini van akg. Maar dat is ook eigenlijk al een echte instapper van akg. Of bedraadde mic kopen, of lekker doorsparen ;-)

Comment

hier mijn apparatuur lijst voor JasperA.

Geluid

•1x Hoofdtelefoon
            •1x Behringer Luidsprekerset
            •1x Laptop Met Muziekprogamma
            •1x Dj Controller voor muziekprogramma
            •1x Microfoon
            •1x Mengpaneel

Licht

•1x Dubbele moonflower
            •1x Rookmachine
            •1x 50 mW laser
            •4x led parren
            •1x lichtsturing

Rigging / truss

•2x Speakerstatief (inbegrepen bij Behringer Luidsprekerset).
            •1x Lichtbrug
            •1x DJ meubel

Comment

Als je veel witte kabels hebt (zijn we allemaal ooit mee begonnen hoor ;-)) zou je die misschien (iig een deel) kunnen vervangen door zwarte. En het liefst dan zelfs al neopreen. Deze rollen veel makkelijker op en zijn minder 'stijf/vast' dan de consumenten kabels ;-)

Comment

Bij de duitse concurrent heb je Titanex kabels 2,5mm2 voor enorm weinig geld. In dit vak is dat een van de beste kabels.. Dan hoef je zelf alleen stekkers erop te zetten en je bent klaar. Anders kan je ook kijken naar kant en klare kabels van bijvoorbeeld showtec.

Witte kabels, zo ben ik ook begonnen. Zelfs met een oranje verlengsnoer, maar in loop der tijd toch alles vervangen door prof zwarte kabels, 2,5mm2. Waarom? Is veel degelijker, je kan er makkelijk met flightcases over rijden zonder er iets gebeurd.

Comment

Dan de volgende vraag: wat heb je nodig?
                  Heb je een nieuwe microfoon nodig? In je lijstje staat er toch 1.
                  Is je geluidsset nog toereikend?
                  Is je lichtset nog toereikend?

Misschien een subwoofer voor bij de speakers? Of scanners?

Comment

@ Dj Scratch, check je pm!

Comment

Hoi allemaal,

Ik vond dat microfoon op 1 stond en heb die dus ook aangeschaft, Ik heb ook naar zassie en Janpetersen geluisterd door niet voor skytec te gaan, maar ik ben voor AKG gegaan namelijk de WMS 40 PRO Mini.

Comment

Originally posted by DJ sjamou View Post
                        Hoi allemaal,

Ik vond dat microfoon op 1 stond en heb die dus ook aangeschaft, Ik heb ook naar zassie en Janpetersen geluisterd door niet voor skytec te gaan, maar ik ben voor AKG gegaan namelijk de WMS 40 PRO Mini.

Single of dual?

Comment

Originally posted by DJ sjamou View Post
                          Hoi allemaal,

Zijn voor het geld naar mijn idee 1 van de beste microfoons. Klinken gewoon erg netjes en hebben een net berijk. Ook de levensduur van de batterij is redelijk lang. Ookal is de micro grotendeels plastic vind ik het toch nog wel een vrij degelijke microfoontje.

We hebben zelf 2 van de voorloper. De akg wms 40 dus geen mini. Gebruiken we vaak voor karaoke en zijn zeer te spreken over de micro voor dit doel.

Comment

Working...
                          X