Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gehoorbescherming

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gehoorbescherming

Hallo iedereen,

Ik wil graag gehoorbescherming kopen, omdat ik na een feest heel wat gehoorbeschadiging heb opgelopen. Hiermee bedoel ik een blijvende piep in mijn oor en ik kan niet echt meer goed tegen hoge tonen. Zelfs in een café heb ik hier last van.

Ik heb gekeken naar welke ik zou moeten kopen en tot mijn conclusie heb ik 2 producten waaruit ik wil kiezen:

- http://www.bax-shop.nl/gehoorbescher...t-details.html

- http://www.bax-shop.nl/gehoorbescher...t-details.html

Wat raden jullie aan als ik naar een café wil gaan, hardstyle feesten, zelf draaien etc?

ik denk zelf de alpine music safe pro want daarmee kan je ook nog afwisselen met de hoeveelheid je wil filteren. Ook wil ik graag weten hoe het eruit ziet als je deze plugs in je oren heb. Steken deze plugs erg uit of zie je ze nauwelijks?

mvg

CVD

De plugs zelf verdwijnen zoveel mogelijk in je oren, net de plastic tuitjes steken een stukje uit.

Verder ligt het voornamelijk aan je persoonlijke beleving, misschien vind jij de ene set doppen niet goed zitten of goed filteren en de andere doppen juist wel.

Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan de versie met uitwisselbare filters. Hardstyle draaien is wat anders dan een gemiddeld kroegbezoek.

De partyplugs zijn meer voor festivalgebruik. Leuk als ze het overleven en als je ze niet kwijtraakt, maar mochten ze eens kwijtraken.. ach dan heb je zo weer een nieuw setje. ;)

Comment

Dus is de alpine music safe pro geen goede keuze voor festivals/feesten?

En hoever steken die plastic buisjes/filters uit je oor? (ik wil ook nog bijv als ik wil gaan draaien, de koptelefoon over mn oor doen) en ik wil ook graag dat het niet te opzichtig is, dat mensen vreemd gaan kijken van wat heb jij nou weer in je oren zitten.

Comment

Dus is de alpine music safe pro geen goede keuze voor festivals/feesten?
        Natuurlijk wel, maar dat ligt er aan hoe ruig het feest is en hoe zuinig je bent op de doppen. :) Plus dat je maar één toepassing hebt en dat is hard concert/festivalgeluid. Als je ze kwijt raakt heb je voor een tientje weer een nieuw setje.
        Bij de Music Safe doppen ben je wat duurder uit.

En hoever steken die plastic buisjes/filters uit je oor? (ik wil ook nog bijv als ik wil gaan draaien, de koptelefoon over mn oor doen) en ik wil ook graag dat het niet te opzichtig is, dat mensen vreemd gaan kijken van wat heb jij nou weer in je oren zitten.
        Steken echt amper uit. Bij een goede over-ear hoofdtelefoon moet dat geen hinder opleveren denk ik.

Comment

De gehoorbeschadiging die je nu hebt is blijvend. Met een beetje geluk gaat die piep nog weg, maar er bestaat een reële kans dat je die voor altijd zal horen. De gevoeligheid voor hoge tonen kan nog wel wat verminderen.

Gezien de beschadiging die je nu al hebt zou ik het stapje herriestoppers en partypluggen overslaan en een fatsoenlijke, duurzame oplossing kiezen. Laat een paar oordoppen op maat maken (bijvoorbeeld Filterz, kost iets van 125,-) met de zwaarst verkrijgbare filter om je gehoor goed en doelmatig te beschermen. Lijkt me een schijntje voor het behoud van het gehoor wat je nu nog hebt. Uiteraard ALTIJD in doen zodra het volume boven de 85dB(A) komt, anders heeft het nog weinig zin.

Comment

Dat was mijn gedachte ook.

Koop nu iets echt goeds. Zorg dat je nu pluggen hebt die echt lekker zitten
            Niet dat je na 2 uur al beginnend irriterende oren hebt.

Goede bescherming kost wat maar hier heb je veel meer plezier en draag comfort van.

Comment

Ik eb et gelukkig niet zo erg, maar wel een beetje.. heel lichtjes ruis als het helemaal stil is, ook na een gewone dag op school. Maar bijvoorbeeld ademen overstemd de ruis alweer. Maar daar houd het ook bij op. Zelf zit ik er aan te denken om ook gehoorbescherming te kopen, maar dan preventief. Ik zat zelf hieraan te denken. Misschien ook wat voor jou of filtert dit niet genoeg?

Comment

Gehoorbescherming is ALTIJD preventief. Gehoorbeschadigingen zijn onherstelbaar.

Comment

is dit dan niet genoeg?

Frequency (Hz) 125 250 500 1000 2000 4000 8000
                  Avg. Att. Gold Filter (dB)
                  18.8 15.6 16.0 18.5 27.7 23.9 22.0
                  Avg. Att. Silver Filter (dB)
                  14.8 15.0 15.7 18.7 26.6 24.4 18.9
                  Avg. Att. White Filter (dB)
                  10.2 11.2 14.3 17.9 24.0 23.4 18.0

(ook al heb ik die piep al in mijn oren en gehoorbeschadiging?)

Comment

Als je zelf ook nog wilt draaien. Waarom kies je er dan niet voor om in ears te nemen?? Dan heb je goed afsluitende doppen en je headphone in 1.

Comment

headphone is 5x zo handig qua gebruik, in ears moet je eerst helemaal in je oor doen en dan er ook weer uit halen. Headphone schuif je naar achter en hij is eraf.

Comment

en btw hoeveel db dempt die filterz earplug?

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                          Gehoorbescherming is ALTIJD preventief. Gehoorbeschadigingen zijn onherstelbaar.
                          dat snap ik. maar de ts wil ze gebruiken om z'n beschading nioet groter te laten worden, ik wil; gewoon helemaal geen beschadiging. dat was wat ik bedoelde met preventief.

Comment

de ACME dempen 25 tot 30 db

Comment

Originally posted by TomTheMusicFreak View Post
                              de ACME dempen 25 tot 30 db
                              met acme bedoel jij die filterz?

Comment

Working...
                              X