Daar staat alles over de dempingswaarden. De site staat boordevol informatie.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Gehoorbescherming
Collapse
X
-
Originally posted by Mathias Van Rechem View Postmet in ears draaien? lijkt me nogal onhandig. Ik neem nogal graag mijn koptelefon vast zodat ik hem ook naast mij oren kan zetten, zodat ik zo veel mogelijk hoor wat het publiek hoort.
Ik heb al vaker met in ears gedraaid maar dan niet op maat gemaakte. Heerlijk!
Dus nu op naar ook nog eens stukken fijner zittende opmaat gemaakte inears.
Setje sennheiser beltpack erbij en ook geen kabels meer wat wil je nog meer.
Hoef je ook niet op standje oorlog te spelen om alles gewoon goed en lekker te horen,
Comment
-
Ik gebruik ook altijd de music safe pro. Eerste keer en altijd eerste kwartiertje voelt het ff raar maar daarna voel ik ze niet eens meer zitten. Ze vallen ook niet erg op. En ook het verschil tussen de filters is duidelijk te horen... Als ik wat ouder ben laat ik me er wel inmeten... Maar dat heeft niets met deze oordoppen te maken...
Comment
-
Originally posted by ronennieshow View PostJa met in ears draaien. Hoe kan jij in hemelsnaam horen wat het publiek hoort als jij niet in de zaal staat waar het publiek staat. Jou geluid klinkt al veel anders dan het voor de mensen in de zaal klinkt omdat je heel ergens anders staat.
en of in ears handig zijn of niet, is denk ik ook een beetje persoonlijk. Ik zou mijn koptelefoon alleszinds voor geen geld willen missen.
Comment
-
Als ik in ears dicht draain ( gewoon geen signaal dus ) heb je eigenlijk niets meer dan erg dure oordoppen. Je kan dan dus nog meer dan prima oordelen over wat erin het publiek gebeurt.
Dus als ik het goed begrijp heb jij geen bescherming onder je hoofdtelefoon?
In ears is naar mijn idee niets meer dan een oordoppen en hoofdtelefoon in 1.
Als ik het dan toch in me oren heb zitten kan ik er net zo goed ook geluid uit laten komen. Hoef ik ook niet telkens op en af te zetten en met een beltpack ben ik ook nog eens heerlijk draadloos beschikbaar.
Kortom bescherming, goed geluid en veel minder hard hoeven te draaien op je hoofdtelefoon omdat je geluid krijgt en daarna pas je bescherming en dan pas de buiten wereld.
Comment
-
ik begrijp volledig je standpunt, maar ik vind het gewoon niet goed in de hand liggen. En ja, ik draag geen bescherming onder mijn koptelefoon, omdat je als drive-in nogaltijd zelf beslist hoe luid je muziek staat (ik ga nooit boven 100db) + ik draai ook niet ieder weeken, zelf niet iedere maand, scheelt ook al een pak natuurlijk.
Comment
-
Maar wat is dan het verschil voor jou om niet in-ears te willen maar wel oordoppen? Dit volg ik niet.
Is het tegen je beeld om zeg een snoertje uit de oordop te laten komen waardoor je die hoofdtelefoon ( die iedereen beter ziet natuurlijk ) niet meer nodig hebt en het er zo wat anders uitziet op het podium / achter de dj booth.
Ook is 100 db nog steeds 15 db te hard.
Ik gebruik ook nog wel eens een hoofdtelefoon maar dat is meestal meer voor wat receptie achtige dingen en zo.
Comment
-
Als ik me niet vergis draai je veel met kinderen.
Laatst nog een feestje gehad ( hoort erbij en heb er geen hekel aan )
Gemeten geluid van de kinderen ( zonder dat ik er dus aan het draaien was )
niet schrikken 110 dba. Dit waren dus de rond rennende schreeuwende kinderen terwijl ik aan het opbouwen was.
Heerlijk goede doppen ( of omdat ik er toch mee draaide me in-ears )
Ik weet dat het een hele stap is om dag tegen je hoofdtelefoon te zeggen, ik draaide er 10 jaar of zo mee, maar mis het nu niet echt. Ik gebruik het alleen voor kleine dingen omdat het dan niet zo hard gaat en ik dan wat persoonlijker over kom omdat veel mensen toch nog de in-ear als oordop zien.
Ga je veel en vaak draaien koop gewoon iets van goede bescherming. Iedereen vind dit op een andere manier fijn maar ik zou niet voor de paar keer gebruiken weg gooi pluggen gaan. De op maat gemaakte kosten misschien wel tussen een 100 a 150 euro maar dit is het zeker waard. Je oren krijg je maar 1 keer en je moet het ermee doen. Dus zorg hier goed voor. Draai je ook veel dan zijn in-ears laten maken zeker een goede optie. Het is wennen aan het idee zeer zeker maar bied enorm veel en goede bescherming. Deze maken ze dan gewoon van de zelfde mal als je doppen dus dan word het vaak goedkoper, Dus heb je doppen en in-ear samen voor een leuk prijsje. Vergis je niet in goede in-ears klopt zijn erg duur en een 400 a 500 euro is pas een goed begin.
Mijn oren vind ik dit waard. Ik wil dit over 10 jaar ook nog met plezier kunnen doen. Als ik opstap ben wil ik kunnen genieten zonder piep tot 3 dagen erna.
Het zijn je eigen oren en bescherming begint bij mijn idee bij jezelf. Klinkt gemeen maar ik heb totaal geen medelijden met dove muzikanten en dove dj's. Bijna iedereen krijgt een stel goede oren. Ze worden echt door jezelf vernaggelt of goed verzorgt. Ik heb medelijden met dove mensen door andere redenen. Die al het prachtige wat wij hebben wel moeten missen zonder dat ze er iets aan kunnen doen.
Ik besef heel goed wat een goed gehoor waard is en wat ik allemaal moet missen als het niet meer werkt. Dan vind ik het meer dan waard om er wat in te investeren om zo in de toekomst er ok nog van kunnen te genieten.
Comment
-
Originally posted by JanPetersen View PostDan vraag ik me af met welke meter jij dit hebt gemeten, en of je die niet even opnieuw moet kalibreren?
Moet ik wel zeggen dat het er ook wel extreem hard ging en er vreselijk geschreeuwd werd. Was dus 1 van de voor mij ergst schreeuwende kinder feestjes
Comment
-
Ik ga denk ik een filterz oordoppen set kopen (Thanks voor de aanbeveling!).
Maar, hier heb ik vragen over:
wat is vlakke demping?
verschil tussen hard en zacht?
welke moet ik nemen als ik naar hardstyle feesten wil gaan, zelf wil gaan draaien en voor gewoon in een café? (hoofdvraag)
Comment
Comment