Announcement

Collapse
No announcement yet.

[toebehoren] Wat heb jij bij?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@ mol.

Klopt voor wat gereedschap is zoon stanly kist echt niet een verkeerde optie. Kost niet veel en vrij handig.

Maar gereedschap?
    Woooow wat nemen jullie toch allemaal mee.
    Ik heb het ook gedaan maar sterk terug gestapeld.
    Nu nog.
    Aan me riem.
    Leatherman TTI
    Ledlenser p5 ( heerlijk klein gruwelijk fel dag dag maglite )
    Setje oordoppen in me zak en klaar.

Wat ligt er wel standaard in me auto ( zij deur )
    Rolletje zwart en wit nichiban.
    Setje stift en pennnen.
    Paar verloopjes maar niet echt overdreven veel.
    Batterijen. Maar dan wel alleen aa en 9 volt dingen.
    Verdwaalde set van 2 waterpomptangen.
    2 precies de zelfde inbus sleutels ( is de maat van de bouten van de db speakers )
    cd zit in me radio en vaak ligt er ook nog wel een verdwaalde mp3 speler in
    Belangrijkst htc one x vol met info muziek en internet.

Dat was het verder niets.
    In onze la van alle racken liggen nog laptops en hoofdtelefoons en tich andere rommel dingetjes.

Comment

Ik heb ook standaard een gereedschapskistje onder de bijrijdersbank staan. Daar zitten o.a. schroevendraaiers, inbussleutels, een waterpomptang, een kniptang, een baco en een hamer in.

Aangezien hij onder de bijrijdersbank staat heb ik er ook geen last van. Daar staat trouwens ook nog een 32a krachtstroomverdeler (met een verloopje naar 16a) aangezien de meeste locaties die gigantische investering van 200 euro blijkbaar niet zelf kunnen doen..

Comment

als ik ga werken is het meestal
        -scaffhamer
        -helm
        -handschoenen, een paar met vingers en een zonder.

binnenkort komt er een klimset, en dan gaat alles ook in een peli case komen.

Comment

@ronennieshow
          Klopt inderdaad, ik neem redelijk veel mee. Maar ik heb liever dat ik een verloopje zo bij me heb dan dat ik het moet gaan zoeken, heb het zelfs wel eens op locatie moeten solderen omdat het er niet was.
          Ik ben verder geen apparatuur verhuurder dus in mijn auto heb ik ruimte zat; "beter mee, dan om verlegen" zullen we maar zeggen

/offtopic
          @Fallgum
          Ik krijg steeds meer het idee dat jij werk doet wat jij helemaal niet mag doen of dat de leeftijd in je profiel niet helemaal correct is..
          Als het eerste is, pas op wat je op internet zet want iedereen kan mee lezen en je moet net een keer pech hebben!

Comment

Bazzy: Klimwerkzaamheden mag volgens mij prima hoor, op de PT opleidingen krijg je daar zelfs met 15/16 al cursussen voor, net als werken met hoogwerker etc.

Comment

Cursus en opleiding is heel wat anders dan dat het ook mag.

Ik mag wel lessen in een auto als ik 17 ben maar er niet zelf mee rijden ;)

@Bazzym

Tja als je toch je auto hebt. Gewoon erin gooien en lekker laten liggen inderdaad. Verschil is dat wij standaard al vrij veel in onze standaard kisten hebben zitten. Dus tja dan neem je het niet nog een keer extra mee. Collega's waar ik veel voor werk hoef ik echt helemaal niets mee te nemen. Zelfs extra zaklamp en leatherman is niet erg vreemd.

Comment

Originally posted by BazzyM View Post
                /offtopic
                @Fallgum
                Ik krijg steeds meer het idee dat jij werk doet wat jij helemaal niet mag doen of dat de leeftijd in je profiel niet helemaal correct is..
                Als het eerste is, pas op wat je op internet zet want iedereen kan mee lezen en je moet net een keer pech hebben!
                even ter informatie, ik werk bij crewsoulutions. deze zend mensen uit naar grotere producties, meestal in het sportpaleis. er word echt wel gelet op wat wel en niet mag. ik ben 17 in feb 18 op mijn 18e wil ik beginnen met klimmen.
                kijk misschien dat er tijden zijn dat het eigenlijk net niet mag, maarja dat is gewoon in deze branche iedereen werkt te lang.

@slvg
                je mag niet voor je 18e proffesioneel klimmen. ook vragen de meeste bedrijven een certificaat om te klimmen.

Comment

welk certificaat is dat eigenlijk? ben je met een KVB1 brevet van de plaatselijke klimzaal iets? (ben van België, weet niet dat verschil maakt)

Comment

KVB1 is een brevet/certificaat in het "sport"klimmen.

Wil je serieus beroepsmatig klimmen heb je het over "veilig werken op hoogte" of het echte klimmen/touwwerk "IRATA"

Comment

oke bedankt, het was eigenlijk enkel omdat ik misschien in de toekomst dat kvb1 brevet wil halen om dit als sport te doen. (en ik dacht dat het misschien wel eens van pas kon komen bij vakantiejobs ;) niet dus, hoewel het ook niet slecht zal zijn :p )

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                        oke bedankt, het was eigenlijk enkel omdat ik misschien in de toekomst dat kvb1 brevet wil halen om dit als sport te doen. (en ik dacht dat het misschien wel eens van pas kon komen bij vakantiejobs ;) niet dus, hoewel het ook niet slecht zal zijn :p )

komt vooral omdat je met sportklimmen anders aan het zekeren bent als dat je boven op een catwalk staat.
                        sportklimmen zeker je meestal met zen 2en, een met een tuigje aan op de grond met een zekerings apparaat of een zeker 8je.

boven op een catwalk zeker je meestal met 2 steiger haken, dus je zekert jezelf.
                        ook zit er nog een verschil in de tuigjes, in het evenementen klimmen, klim je meestal met een full body suit, en voor de sport meestal met een heup gordel.

Comment

Originally posted by Fallgum View Post
                          een zeker 8je.
                          8jes? wordt toch ook bijna niet meer gebruikt? Ik dacht dat deze toch zo veel mogelijk worden omgeruild door veiligere toestellen.

maar goed, bedankt voor de info ;)

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                            8jes? wordt toch ook bijna niet meer gebruikt? Ik dacht dat deze toch zo veel mogelijk worden omgeruild door veiligere toestellen.

maar goed, bedankt voor de info ;)
                            ligt er maar net aan de mensen die het doen. ze zijn niet verboden, ik heb zelf nog 2 jaar geleden geleerd om te zekeren met een 8je.

voor de beginners is een zekerings apparaat een aanrader.

Comment

Working...
                            X