Announcement

Collapse
No announcement yet.

nieuwe mix :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

:)

Hij is binnen in ga hem gebruiken.
    Toch lijkt me het een goede voor thuis te gebruiken :)

Comment

Jullie halen twee verschillende soorten door elkaar en scheren het over 1 kam.

1. De live DJ:
      - Mixt een liveset thuis, of in de club en neemt die op. Hij mixt zijn tracks live en bepaalt on-the-fly wat hij allemaal gaat doen. Effecten, hotcues, samples, trackkeuze. Doel is om dit te delen ter promotie, of op een forum als dit te posten om commentaar en tips te ontvangen om nog beter te worden. Een liveset kan een halfuurtje zijn, maar ook makkelijk twee uur. Doel van zo'n liveset is het live draaien voor publiek, dus zorgvuldig vooraf je platenkeuze bepalen, tussendoor inspelen op publiek en er voor zorgen dat je steeds iets op het gemakje opbouwt, los laat gaan en vervolgens weer wat afzwakt om het publiek niet te veel te vermoeien, maar wel naar de zin te maken. In een liveset kun je daarom ook wat 'saaiere' nummers gebruiken.

2. De mixtape DJ
      - Mixt een liveset thuis in een studio-omgeving en heeft de tijd om zorgvuldig tracks uit te zoeken, te sorteren op een bepaalde volgorde en precies op te knippen zoals hij dat zou willen. Het invoegen van loopjes, vocals en dergelijke kan erg precies gebeuren omdat je het hele project tot in detail kunt inzoomen en zo je cues altijd perfect kunt plaatsen. Hier draait het met name om platenkeuze, de manier waarop ze in elkaar overgaan (heb je een lange voorbereiding voor) en het moet lekker wegluisteren. Vaak worden hier wat meer populaire en vlotte tracks achter elkaar in geplaatst.

Comment

Ik denk idd dat ik mijn DRAAIkunsten wel kan bewijzen in het veld, verder oefen ik veel met traktor. ik neem daar ook wel wat van op, maar dat is voor eigen gebruik. dat evalueer ik zelf en ik treed daarmee niet naar buiten. ik mix zelf mixtapes in ableton, een mixtape moet zo goed mogelijk, dan is het niet de kunst van het knippen en plakken, maar toch echt van muziekkennis en gehoor. Dit is praktisch dezelfde discussie als de synchronisatiefeatures van bepaalde programma's en cd'spelers gebruiken. Bij een mixtape hebben we idd dan verschillende meningen, maar ik weet dat je het beste van jezelf wil laten zien en dan zijn fouten niet tolereerbaar omdat je dan meteen achterloopt op de rest.

Rick was me voor

Comment

Thanx Rick.
          Hier heb je toch al snel wat info die ik nog niet precies wist en nu wel.
          Ik ga het proberen op de manier van Dj Empiii met ableton ik denk dat ik daarmee wel iets heel moois kan gaan brouwen en inderdaad op feesten draai je vaak de track's die je thuis heb gefabriceerd.We gaan kijken wat het gaat worden heb nog wel 2 maanden om elke dag goed te oefenen dus ik denk dat het wel goed komt.

Als er vragen zijn horen jullie het van me.

ThanxThanx Als een vogel zo blij.
          Haha.

Comment

en inderdaad op feesten draai je vaak de track's die je thuis heb gefabriceerd.
            Niet bepaald. Je bereidt je platenkeuze grof voor als je thuis of onderweg bent, ter plaatse zul je op de wensen van het publiek moeten inspelen.

Wanneer je naam Headhunterz of Armin van Buuren is, dan kun je wat makkelijker zelf bepalen wat je doet en je eigen tracks draaien (sterker nog, daar komt je publiek ook voor).

Comment

Ja dat klopt maar wij draaien puur thema feesten.
              Bijv Harstyle elite is een thema die wij op verschillende locatie's hebben gegeven dus dat is niet met verzoekje's en op het publiek inspelen wel bij een een normale drive-in dat wij ook doen dan ga je in op de wensen en reactie op muziek etc.

Comment

Er zijn ook genoeg dj's die gewoon 1 track afspelen en dien alsof ze live aan het mixen zijn, bijvoorbeeld met 3 spelers en 1 niet zouden gebruiken waar toch gewoon de track op draait en die anderen geen muziek uit komt, alleen aan de knopjes gedraaid en ingedrukt...

Comment

Working...
                X