Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mooi meubel maar....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mooi meubel maar....

Zijn er al mensen die dit meubel gebruiken?

Ik had hem al een maand geleden zien staan in een folder van een dj shop in mijn buurt aan 1250 euro wat best veel geld is, bax verkoopt hem nu aan minder dan 1000 euro wat nog veel geld is voor een meubel, maar hij lijkt me heel praktisch, licht, compact maar ik denk net iets te hoog, mijn werkblad is nu 90cm hoog.

Uit mijn hoofd heeft 1 forumlid hier zo'n meubel van. Ik heb er ook erg lang naar lopen kijken, alleen ik schrok flink van de prijs, dus heb besloten om mijn eigen meubel te houden.

Comment

Mijn eigen meubel is op maat gemaakt en koste mij ook al 500 euro, uitklappen, werkblad erop en het staat klaar maar ik ben een beetje klaar met iedere week te sleuren met die zware panelen daarom was ik dit meubel aan het bekijken, inderdaad de prijs schrikt een beetje af.

Comment

Het is prijzig, dat ben ik met jullie eens. Maar bedenk wel dat Prolyte aardig wat research in het meubel gestoken heeft en zelf de techniek heeft om stabiele constructies te maken die lichtgewicht zijn. Daarnaast is het systeem modulair te gebruiken en kun je het volledig naar wens aankleden. LED-panelen, spandoeken, doorzichtige doeken met LED-verlichting, TV-schermen, je kunt echt alle kanten op en het staat ook nog eens erg representatief.

Daarnaast geldt ook, als je al een speakerset hebt van 6000 euro, een DJ-set van 2000 euro en een aardig arsenaal licht, waarom dan ook niet je meest prominente decoratiestuk goed aanpakken? ;)

Vergeet ook niet dat dit meubel meer ruimte biedt dan het meubel dat je gewend bent. Je kunt je laptop hier direct op plaatsen en het nodigt niet uit om je bier er op te zetten omdat alles schuin afloopt. Daarnaast is ook je kabelwerk naar je laptop grotendeels afgeschermd dankzij deze schuine constructie en kun je ook CD-hoesjes kwijt terwijl je ze nog kunt aflezen zonder er boven te gaan hangen. Ingebouwde kabelpoorten zorgen er voor dat je al je kabels zo hebt afgevoerd en zo kan ik nog wel even doorgaan... ;)

Comment

133 cm breed.. past amper een setje cd spelers + mixer op. Het ziet er op zich wel mooi uit, maar ik zie liever iets dat minstens 2 meter breed is

Comment

Je kunt er uiteraard twee naast elkaar zetten. :)

Comment

Mijn flightcase van Prodjucer met 2x cdj 2000 + DJM 900 nexus is 112cm breedt, dan moet jij wel hele grote cd spelers hebben want de cdj 2000 is al een aardig formaatje.

Iedereen gaat compacter werken voor het gemak en omdat feestzalen meer en meer kleinere plaatsen voor de dj creëren, ik hou het liefst kleiner dan 1.50m breedt.

Originally posted by Rick View Post

Daarnaast geldt ook, als je al een speakerset hebt van 6000 euro, een DJ-set van 2000 euro en een aardig arsenaal licht, waarom dan ook niet je meest prominente decoratiestuk goed aanpakken? ;)

Hier heb je een punt rick, dan komt het niet meer op die 1000 euro aan om alles mooi te hebben.
              Ik vind het meubel heel mooi en handig want dit is ook niet onbelangrijk.
              Last edited by Mol; Thursday-29-11-2012, 22:14.

Comment

Een 2de edit lukt niet, ik heb al 2x mijn bericht getypt en als ik op opslaan klik dan staat mijn bericht er niet, dus nogmaals een 3de keer het bericht typen dan.

Wat ik niet kan vinden is de hoogte van het werkblad, dus het blad waar de spelers op komen, ik heb dit graag op 90cm, met mijn flightcase kom ik dan op 102cm, dat is de ideale hoogte voor mij, als ik het zo bekijk zal dit rond de 70cm zijn, dan sta ik de ganse avond redelijk gebogen wat slecht is voor mijn rug.

En hoe monteer je daarop een microfoon?
                Ik werk graag met een microfoon op een standaard (zwanenhals, statief...) want met een losse microfoon werk ik niet graag en om naast het meubel een statief te plaatsen?

Comment

Je bericht is geplaatst hoor ;-)
                  Weliswaar 1 keer in de quote van rick??

Comment

Oeps niet opgemerkt, was niet de bedoeling dat het bericht daar gepost werd.
                    Ik heb het aangepast.

Comment

Heel fijn meubeltje! heb er zelf mee gedraait gehad. past n pioneer set ( destijds cdj 1000 - djm 800 - cdj 1000 ) goed op. De hoogte van die cd spelers heb je wel nodig, anders is ie te laag.

Comment

Wij hebben er sinds twee maanden een in gebruik voor onze drive-in show.

Het meubel is na een aantal keer "oefenen" snel door een persoon op te zetten en voelt eenmaal opgebouwd erg stevig aan.
                        De tassen waarin het meubel geleverd wordt zijn daarentegen niet erg sterk en bieden weinig bescherming tegen transport. Ik ben daarom van plan om hier een case voor te (laten) bouwen.

Het meubel is inderdaad niet heel breed maar een standaard DJ-set (CDJ-DJM-CDJ) past er makkelijk op, en dan heb je ook nog ruimte op de bovenste plank voor een laptop, derde CDJ etc.

Leuk detail is dat de ruimte voor de frontplaat even groot is als een 50 inch plasma scherm.

Comment

Daarvoor heb ik schrik, dat het te laag zal zijn, hangt ook af van hoe groot de persoon is.

En punt 2 is de microfoon, hoe kan je dit monteren op dit meubel?

Comment

Zijn de standaard kunststof platen licht doorlatend (met andere woorden, kun je het effect van mijn meubels bereiken door er LED spots achter te plaatsen)?

Voor wat betreft de prijs, mijn meubels zijn niet veel goedkoper. Dat is weliswaar inclusief verlichting maar zonder werkblad, mijn meubel is namelijk een voorzetwand. Bij mij zijn de zijkanten helaas wel open, anders worden ze onhandelbaar.

Dit soort meubeltjes zou ideaal zijn voor de kleinere feestjes bij mensen thuis, of locaties met een trap.

Ik ben overigens wel bang dat mensen bier plaatsen op het bovenste blad. Dat loopt dan wel schuin af maar als mensen wat teveel gedronken hebben zien ze alleen een plateau waar ze mooi hun glas even neer kunnen zetten, met alle gevolgen van dien.

Comment

@djbirdie

Neem de tas mee naar een zeilmaker en laat hem namaken van bisonyl... zal al een hele verbetering zijn, houd het licht en compact

Comment

Working...
                              X