Announcement

Collapse
No announcement yet.

NAMM Show 2013

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• NAMM Show 2013

Nog een paar weekjes en dan vindt in Amerika het walhalla voor elke gear-liefhebber plaats; de NAMM Show.

Niet alleen doet Bax-shop.nl verslag vanaf de NAMM zelf met een eigen filmploeg, maar ook zitten wij met een groep copywriters lange dagen te maken om al het binnenstromende nieuws te verwerken. Alles wat op de beursvloer gespot wordt komt direct bij ons terecht en alles wat wij van het web kunnen plukken wordt gelijk opgezocht op de beursvloer. ;)

De eerste nieuwtjes en geruchten druppelen al binnen (Korg, T-Rex, LTD) en er zullen er zeker nog veel volgen.

Wat komt er volgens jullie aan nieuwe gear? Laat de geruchtenmolen maar eens draaien. :) DJ-gear, studiomateriaal, nieuwe synths, gitaren, kom maar op.

In ieder geval zal Roland weer wat nieuwe producten aankondigen, een paar dagen voor de NAMM zelf. Verder komt er nog wat op het gebied van DJ-gear maar daar kan ik niet teveel over kwijt. :mrgreen:

Waar ik eigenlijk vooral op hoop zijn de volgende producten.

Digitale draadloze in-ear systemen van line 6. Dus zeg maar net als de G90 maar dan dus ipv micro, belt pack een zender en een ontvanger voor in-ear monitoren.

Maar wie weet ook andere merken die met een nieuwe versie digitale in-ears komen.

Ook hoop ik dat db-technologies met een (dubbele) hoorngeladen top komt in het dvx d segment.

Wie weet komt traktor met een nieuwe controller maar dan hoop ik vooral op 1 met wel schermpjes erin. Dus een soort s4 met zeg een scherm van een pioneer cdj 900 / 2000. Ook een soort stand alone van traktor zoals de earo van pioneer zou zeer interresant kunnen zijn.

Comment

Inderdaad vooral de ontwikkelingen op (digitaal) draadloos gebied vindt ik wel interessant...

Verder heb ik voorlopig even genoeg :p

Comment

Ook ik vermoed dat er meer digitale mics en in-ear systemen komen die in de 2.4 GHz band werken. Is het niet nu, dan komt het op de Musikmesse wel aan bod.

Op DJ-gear gebied verwacht ik dat diverse merken de iOS apparatuur met dockingstation vaarwel zeggen. Dit vooral omdat Apple erg eigenwijs is en nu weer een nieuwe connector in hun producten gestopt heeft. (Lightning)

De draadloze iOS zaken zullen waarschijnlijk wel door blijven lopen, ook verwacht ik dat enkele merken op Android gaan mikken, qua data- en bestands-uitwisseling. (Denk bijv aan Pioneer die zowel Android als iOS ondersteunt).

Comment

De eerste nieuwtjes beginnen al binnen te druppelen.

Wat me als eerste opvalt is dat een handjevol merken nog producten heeft ontwikkeld voor iOS producten van eerdere generaties (iPhone 4(S), iPad 3) en nu lichtelijk in paniek raakt. Een ander groepje merken heeft snel nieuwe Lightning connectoren op bestaande producten geschroefd.

Een derde groep is het gedoe met connectoren beu en gaat over op Bluetooth. Getuige IK Multimedia zojuist met het Blueboard en ION met veel draadloze Bluetooth producten.

Ben benieuwd wat er nog meer uit komt rollen. :)

Comment

Zie ook al andere fora, blogs etc. die geruchten aan het posten zijn. Waaronder een wens voor een CDJ-900 Nexus. En wat geruchten over een vervanger voor de NI Traktor Kontrol S4. Op zich niet verkeerd aangezien deze al een aardige poos meegaat inmiddels, maar NI trekt zich normaal gezien niet zoveel van de NAMM en Messe aan...

Comment

Weer wat nieuwtjes die opgedoken zijn. Numark komt met een nieuw product dat volgens mijn bron " niet alleen gericht is op DJ's", het is ook niet het MPC DJ concept dat vorig jaar als prototype op de NAMM stond. Daarnaast zei mijn bron dat het (vrij vertaald) iets was dat hij nog nooit eerder had gezien... ik ben benieuwd.

Misschien dat Numark de strijd aan gaat met de DDJ-SX of de XDJ-Aero. Numark spreekt overigens zelf over products in meervoud, dus het zou ook kunnen dat er nieuwe tabletops en bijpassende mixer aan zitten te komen. Gezien de teaser op de Numark website zou het zomaar een NDX 1000 kunnen zijn o.i.d., of een goede vervanger voor de NS7. Dat er aardig wat hotcues e.d. op gaan zitten is af te leiden van de teaser op de Numark site.

En Sennheiser en TC Electronic lanceren samen op de NAMM een nieuw product. Ik vermoed een draadloze mic met een speciale ontvanger die diverse vocal-presets aan boord heeft en je middels een stel knoppen presets kunt wisselen. Of draadloze bediening via een iPad om bijv. harmony effecten toe te voegen met sneltoetsen. ;)

Ook lanceert Roland aanstaande maandag een stel nieuwe producten, om het publiek vast op te warmen voor de NAMM. Ook hier zijn aardig wat geruchten voor aanwezig, waaronder een toetsen-variant op de Integra-7 module.

Maar voor de duidelijkheid, dat is wat ik verwacht op basis van aankondigingen. Over een weekje zullen we het weten...

Comment

@Rick,

zou je mij de link van de video van Numark kunnen sturen?
                kan hem zelf niet vinden

Comment

Ik heb niets gezegd over video's geloof ik? ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Gezien de teaser op de Numark website
                    een teaser is toch een video?

Comment

Neehoor, een teaser kan van alles zijn. Een afbeelding, een raadsel, noem maar op.

Comment

Het moet niet gekker worden. Ik lees net dat Presonus PA-luidsprekers gaat maken. Worden drie toppen en een sub, waarbij de toppen voorzien zijn van een woofer en een coaxiale mid/hoog driver. We gaan ze nu inkloppen!

Comment

@Rick,
                          is de MixMeister Control een oude controller van numark?
                          heb hem nog nooit eerder gezien
                          MixMeister Control Hands-On Computer DJ System | Numark

Comment

Da's inderdaad al een oude. Met de NAMM komt er wat nieuws van Numark.

Uit betrouwbare bron weet ik dat er een opvolger komt voor de Mixtrack Pro. Maar of dat ook het product uit de teaserafbeeldingen is... geen idee.

Comment

Na ik dacht dat dat de nieuwe kon zijn.

Comment

Working...
                              X