Announcement

Collapse
No announcement yet.

feest organiseren in amersfoort, help ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• feest organiseren in amersfoort, help ?

ik ben nigel, 15 jaar en ik woon in amersfoort.
    in amersfoort is er vrij weinig te doen voor jongeren (12-18 ), dus ik dacht dat een disco wel leuk zou zijn .
    heb zelf alle apparatuur voor dik 100 man .
    lokatie weet ik ook te vinden
    mijn vraag is, zou hier aniemo voor zijn ?
    en zo ja, hoe moet ik dat regelen.....

ik heb redelijk wat klasgenoten die waarschijnlijk wel mee willen helpen kwa drinkjes inschekken enzo.
    plaats weet ik waarschijnlijk ook al (kinderbelevingscentrum of duysthuisje in vathorst.
    waarschijnlijk heb ik een advertentie in de krant nodig .
    afschrijfwaarde apparatuur

denken jullie dat dit er uit te halen is ?

e.v.t. mede organisatoren, voel je welkom.

Je doelgroep 12 / 18 roept al enorme vragen bij me op.

Ik weet wel dat mensen van 16+ over het algemeen totaal niet zitten te wachten op kinderen van 12. Ook gaat iemand van een zeg 16+ gewoon door tot een uur of zeg 2, 3 wie weet 5 uur smorgens. Ik denk niet dat het daar de juiste plaats is voor mensen van een 12 tot zeg 14 wie weet 15 jaar.
    Denk ook eens aan wie wel en wie niet alcohol mag. Hoe wil je dat gaan controleren. Wie is verandwoordelijk als het mis gaat.

Drank inschenken? Je bedoeld een bar dienst.

Wat denk je van veiligheid. Wie staat hier garant voor?

Reclame in de krant? Ja kan maar hou dan maar meteen op met het denken aan iets over houden.

Ook kijk ik op je site en vraag ik me af waar die installatie is om een zeg 100 personen ( jeugd ) van een lekkere stampen installatie te voorzien vandaan moet komen. Met de tsx 15 alleen ga je het al helemaal niet redden in ieder geval.

Maar wat dan wel? Hoe kan jij nu wel een vet gaaf poep ruig feest geven.
    Vrij eenvoudig.
    Ga naar je lokale kroeg. Kom daar met een goed verhaal over wat voor een feest je wil gaan geven. Dus style muziek, uitstraling enz. Is hier bij ons ook vaak genoeg gedaan. Krijg je vaak een budget van .... euro om wat pr en overige kosten te dekken ( nee geen vetpot ) geeft daar lekker je feest. Mensen komen en betalen lekker hun eigen drankje. Jij hoeft dus alleen te zorgen dat de juiste spullen er zijn ( audio en licht ) en er een zeg leuke flyer gedrukt word en rond bezorgt word. Wie weet regel je nog andere sponsors die je wat geld kunnen geven of materiaal / dienst als dank kan je ze bijvoorbeeld ook op de poster laten komen te staan.

Verdien je hier veel aan en mee. Nee vast en zeker niet
    Kan je zonder veel risico en of sores een leuk vet feest neer zetten. Ja met wat werk wel.

Comment

Dit leeftijdsverschil zou je als volgt kunnen oplossen:
      Het eerste deel van de party voor de kinderen tussen 12 en 15
      Het tweede deel van de party voor de kinderen tussen 15 en 18
      (je kan natuurlijk de leeftijden aanpassen naar eigen smaak, maar ik denk uit ervaring dat dit wel kan werken. De tijdsindeling moet je zelf ook maar eens over buigen, maar je zou ook de delen in elkaar kunnen laten overlopen en een gezamelijk deel maken)

Om een complete party volledig uit het niets uit de grond te stampen, zonder enige ervaring hiermee is zo goed als onbegonnen werk. Ga eerst zelf eens, vanaf de opstart, meewerken aan een (eventueel grotere ) fuif om ervaring op te doen. Na die party zal je al goed weten waar je je mag aan verwachten en of je het haalbaar ziet. Zo zal je bijvoorbeeld weten waar je om sponsering kan vragen en hoe je dat best doet, waar je reclame het meeste zal aanslaan en hoe je goedkoop(er) reclame kan maken, aan welke wetgeving je je moet houden, welke kosten je hebt,...
      Ik zou het zelf ook nog niet durven proberen, ondanks dat ik al 4 jaar vele kinderparty's op poten zet bij ons op de jeugdbeweging, zelf al een volledige verjaardagsfuif in elkaar heb geboxt en ik nu voor het eerst echt mee werk aan een grotere fuif (+- 1200 bezoekers).

Comment

@ronnieshow.

voor de tijden moet ik een middenweg vinden, zat zelf te denken aan ongeveer 1 uur ..?

alcohol is vrij simpel, doen we niet, voor iedereen leuk

veiligheid, ik denk dat ik toch wel een ploegje van minstens 6 personen optrommel (waaronder wat grote jongens), daarnaast geen alcohol dus dat schilt ook al heel erg.

reclame in de krant, is dat zo duur dan ?? ik hebt overigen over amersfoorts dagblad.

tsx 15, kan heel veel aan, dat valt echt flink mee, en meschien nog 1 of 2 subjes erbij.

kroeg is wel leuk, maar alleen voor de ouder jongeren (bedoeld voor 16+ meestal).
        en daar hebbe we al wel wat kroegen van.

ik hoef er ook geen honderden euro's aan over te houden

@djlanemo
        leeftijds initatief is een goed plan :D
        behalve het gezamelijk deel (want om dan iedereen uit de zaal te gaan opspeuren die bij de jongere groep hoort....)

ik heb ook al op een ander feest gedraaid, wat compleet uit de grond werd gestapt, daar hebben ze geen regelgeving lastgehad.

sponsoring lijkt me een beetje overbodig het is maar een klein feestje.

kostenplaatje heb ik nu ook al een beetje :

advert €280
        zaalhuure onbekend schatting 200 euro/
        drank : 100 euro (vage schatting)
        huur subwoofer :50 euro
        onverwacht €100
        fooi helpers €100

totaal €830

dit is een vage schatting

inkomsten :

100x 8 euro entree (schatting)
        250x1 euro drankjes

totaal 1050

realischtisch of niet ?

Comment

Denk jij dat je doelgroep een krant leest?

Spreek vanaf 12 jaar ook zeker niet meer over kinderen.

Regel een paar mensen die voor je flyeren. Mensen binnen (of iets ouder dan) de doelgroep die je aan wil spreken (wil je 14 jarigen aanspreken? Regel 14 of 15 jarigen die willen flyeren, etc.)

Geen alcohol? Mik dan op tot 15 jaar. 16-18 jarigen krijg je gewoon niet.

8 euro entree? Lijkt me wat veel voor wat je krijgt. Tenzij ze daar direct 2 consumpties voor terug krijgen.

1 euro per drankje is dan weer erg weinig.

Werk met een muntjes/consumptiebonnen systeem; zo hoeven de mensen die drankjes schenken zich geen zorgen te maken om geld.

Flyers zijn trouwens niet duur:
          Bij Drukwerkdeal helpen we ondernemend en creatief Nederland iedere dag te laten zien wie ze zijn met onze producten en diensten. Dat is niet de enige manier waarop wij een positieve bijdrage aan onze wereld willen leveren. Met sponsoring helpen wij de goede doelen van superhelden die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

(Helemaal onderaan, 1000 voor 25 euro)

Denk trouwens ook aan een maximum aantal personen (is ook aan de zaal voorgeschreven).

Waarschijnlijk eist de zaal ook een minimum aantal volwassenen (per zoveel gasten).
          Last edited by ThePartyDJS; Tuesday-08-01-2013, 22:58.

Comment

Flyers zijn inderdaad niet duur. Maar krant wel. Ja erg duur.

TSX Wat jij wil. Geloof me ik ken ze beter dan ik eigenlijk zou willen en no way gossay. Als je het spannend wil hebben voor een 100 man met jou doelgroep dan is het alleen al op de klank na ook kwa volume gewoon geen set daarvoor.

8 euro entree Wouw wie komt er dan? Grote lichtshow met een ik noem maar iets quantino of een lafuenette? Als hier een zeg maar wat jan smit ( die toch wel prisy is ) komt betaal ik meestal nog maar een zeg tussen de 5 en 10 euro entree. En dan is het echt een dikke party met een echt dikke geluid set en lichtshow als ook de nodige truss en dergelijken. Voor iemand van 12 is 8 euro behoorlijk wat geld voor ergens naar een feestje te gaan waar je de rest ook nog afrekend. Doe hier veel voor een jeugd honk buurt geval. 1 euro entree. Consumpties 1.10

Als ik 16 ben en mag drinken dan wil ik ook drinken. Ik ga als 16 tot 18 jarige echt niet naar een feest waar ik niets krijg. Nog niet bijna. Denk dan ook nog eens aan dat een 12 jarige voor iemand van 18 wel een kind is. Dit is een wereld van verschil.

Ook mis ik nog erg veel in je prijs berekening en zijn je inkomsten ook wel heel erg natte vinger werk.

Geloof me het is meer dan dat. Geen vergunningen en regels volgen kan. Maar gaat het fout dan zit je ook meteen wel diep in de shit.

Comment

Volgens mij blijf je er licht over gaan (maar ik denk dat je de uitdaging zeker moet aangaan;) ):

* Heb je offertes vergeleken? (voor onze fuif hebben we naar +-15 bedrijven gemaild voor licht en geluid, hebben we +-10 offertes voor brouwers gecontacteerd, idem voor drukwerk, security, t-shirts, ...) Dit kan echt soms hele grote bedragen schelen

* Waarom zou je geen sponsors proberen binnen halen? Het hoeft je (bijna) geen geld te kosten om voor hen reclame te maken én je hebt extra inkomsten. Soms sponseren ze ook in natura (bv een doe-het-zelf-zaak die spanbandjes etc. geeft, een verhuur bedrijf dat stellingen en podia levert,...). Zorg hier wel voor een goed sponsordossier die je kan voorleggen.

* geen wetgeving? moet er dan geen Buma, sterma, sabam of iets dergelijke betaald worden? heb je al aan verzekeringen gedacht? heb je al bij je gemeente gecheckt of je bij hen niets moet aanvragen?

* met 1 advertentie in de krant ben je er volgens mij ook niet. Je kan beter in scholen langs gaan, bij jeugdbewegingen, op plaatsen waar je doelpubliek zich verzameld. Wil je toch in de krant, vespreid dan een persbericht. Daarin heb je niet zoveel vrijheid (bijna niets zelfs), maar het kost je wel wat minder.

* Wat ga je doen als er nu erge ruzie uitbreekt die erg uit de hand loopt (er lopen ook wel 18 jarigen rond met boksbeugels of messen, wellicht zijn dat uitzonderingen, maar die zijn er volgens mij). Je grote jongens zullen volgens mij niet opgewassen zijn tegen 18jarigen. Mensen die hiervoor opgeleid zijn weten ook beter wat te doen in zulke situaties.

* Heb je al nagedacht over t-shirts of iets dergelijk. Het is volgens mij belangrijk dat iedereen kan zien dat je van de organisatie bent, en vooral dat je zelf iedereen kan herkennen

* heb je aan artiesten gedacht? Nu kan je zelf wel gaan draaien, maar dan sta je niet meer bereikbaar voor bezoekers of medewerkers die je nodig hebben (bv iemand heeft problemen met de tickets). En geloof me, die zijn er, in overvloed. Zelf zonder dat je op voorhand jezelf een taak oplegd (zoals bardienst, muziek draaien etc.) zal je je handen vol hebben als organisator.

* Vergeet je ook niet dat je voor veel dingen te onderteken volwassen moet zijn? (weet niet of je zelf al 18 bent natuurlijk)

etc. etc. etc.

Comment

hoi,
                @mathias

ik heb verschillende licht en geluid verhuur mogelijkheden bekeken en uiteindelijk kwam ik hierop uit.

en dan waarschijnlijk geluidset 3 huren . dan heb ik flink voldoende (2subs, 2 tops, me eigen tops)

sponsor, wie zou ik dan kunnen benaderen ?

om naar buma te geven voor een feestje voor waarschijnlijk maar 100 mensen lijkt me beetje overbodig (ik denk dat je bij je verjaardag ook niet naar buma gaat)
                verzekering waar en wat ??

qua reclame, advert in de krant is vanaf 80 euro en dan heb je een oplage van 70000 (amersfoort nu), veel ouders lezen dan (hopelijk) .
                face to face reclame, me vriendenkring nodig ik uit, en zij mogen (moeten XD) ook mensen mee nemen.
                en ik kan posters op school ophangen.
                op me eigen site wil ik het melden .
                hoe maak je een persbericht ??

ruzie is wel een moeilijk die moet ik toegeven .
                die jongens zijn er denk ik idd niet tegen opgewassen .
                er is in ieder geval mijn ouders aanwezig en ik hoop nog een paar paar ouders.
                maar ik denk dat ik de leeftijdsgroep dan ook kan verlagen naar 12-16

t-shirt wil ik op vista-print laten afdrukken voor mij en de 2de dj/lj en barcrew, en security vestjes .

artiesten gaat m echt niet worden, het is idd de bedoeling dat ik zelf ga draaien.
                maar ik werk dan ook niet alleen, en me broertje en een vriend van me kunnen het draaien ook (tijdelijk) overnemen. qua problemen enzv. wil ik iemand aanstellen die de leiding heeft en zulke dingen mag (moet ) regelen, en bij echt iets waar ze niet uit kunnen komen naar mij toe mogen komen.

ik ben nog geen 18 (bijna 16).
                maar ik denk (hoop) dat me ouders ook wel voor meerdere dingen willen instaan.

@ronenniesshow
                geluid heb ik al beschreven hierboven , lijkt me ruim voldoende (volgens de website is alleen dat setje al goed voor 100 man, maar 150 man redt je er ook wel mee, en dan nog mijn boxjes erbij

krant kan voor 85 euro (2 kolommen, 50mm) .

en folders voor 25

quintino , la fuente what te fuck, doe realischtich, het is geen evenemnt van 5000man maar een klein feest van 100 mensen

5 euro voor jan smit.... , de mensen meeste hebben hier wel wat meer voor over hoor (wel extreem weinig)
                ik zat nu ook aan 5 euro incl. 1cosumptie v.v. en 6 euro aan de deur.

ik ga denk ik ook me leeftijdsgroep aanpassen naar 12-16

@ the party dj's

doelgroep die de krant leest... te betwisten, hun ouders ja
                leeftijdgroep 12-16 nu
                entree €5 incl. 1 cosumptie v.v., 6 aan de deur. drankjes 1,5 ps

over de zaal moet ik nog ff info opzoeken, weet eigenlijk niet eens de prijs (lekker slim XD)

hoe moet ik aan die muntjes komen ? kan je die op marktplaats kopen ?

ik hoop dat ik vrijwel alles heb beantwoordt, maar er is idd erg veel om rekening mee te houden

flyers ga ik waarschijnlijk dankbaar gebruik van maken :D

Comment

ik ben voor mijn verjaardagsfeest (prive, en 50 bezoekers, ook naar Sabam = Buma in Belgie gegaan, heeft me toen der tijd 30 euro gekost)

Verzekeringen voor bv je medewerkers (als hen iets overkomt), voor het gehuurde materiaal, voor de zaal, voor als het brand, ... (Soms bestaan er al verzekeringen, of kan je een totaalverzekering afsluiten)

Voor een persbericht moet je gewoon aan de pers laten weten dat je iets organiseert, en als je geluk hebt, vinden zij het interessant genoeg om hierover een (klein) artikel te schrijven (desnoods als bladvulling) nadat ze een interview afnamen. Ik denk dat je wel kans maakt om geïnterviewd te worden, aangezien je zelf zegt dat er in de regio nog niet veel dergelijke feesten zijn.

5euro is niet zo overdreven weinig hoor. Voor onze fuif vragen we ook 5 euro in vvk (maar ik geef toe dat dit in de regio een behoorlijk lager tarief is, maar vergeet niet dat je een ander doelpubliek hebt)

Om je even een idee te geven: Voor mijn verjardagsfeest ben ik 2 à 3 maand op voorhand begonnen met de voorbereiding. Voor onze fuif zijn we in september begonnen, en het gaat op 8 maart doot (en dan hebben we nog geen tijd op overschot).

Comment

Wat ik aan wil geven is dat een 8 euro behoorlijk is voor een verkapt verjaardag feest. Dat er steeds meer festijnen en feesten zijn waar je ook meer voor zal krijgen. Hier zijn er zelfs meerdere feesten en festivals waar zelfs de grotere namen komen waar je niet eens entree hoeft te betalen.

Ook de buma. Komen ze? Waarschijnlijk niet. Komen ze wel? Ja dan word het knap praten om er onderuit te komen. Zeker als je advertenties gezet hebt en poosters hebt laten drukken.

Zelf draaien? Tja ik vind het niet slim. Jij organiseert wees dan ook de organisatie. Ga niet de popie jopie dj uithangen op de avond zelf maar neem je taak en verandwoording die erbij hoort. Ben je dj dan draai je. Ben je een organisator dan organiseer je. Gaat alles goed zit het mee is er niets aan de hand en had je misschien zelfs kunnen draaien. Maar gast er ergens iets fout dan is het ook meteen goed fout. Als dj kan je niet dat doen wat de taak van een organisator is.

Hou er rekening mee dat als je iets organiseert jij ook de verandwoording hebt. Dat jij alles moet regelen. Jij moet de beslissingen nemen. Gaat alles goed heb je een paar euro. Gaat het fout is het jou probleem. Gaat het echt fout dan heb jij een probleem. Dus denk goed na wat je doet en hoe je het doet.

Enne als ik me eigen verjaardag vier wat eigenlijk vrij eenvoudige gebeuren is heb ik eigenlijk al niet echt tijd om wat met de muziek te doen. Wat dan als je het zelfs nog wat groter op een vreemde locatie opzet?

Maar je hebt gelijk. Ik heb totaal geen idee waar ik wel of niet op moet letten. Waar je wel of niet tegenaan loopt. Welke risico's er wel en niet zijn.

Het enigste waar ik soms naast zit zijn prijzen voor kaarten en huur / verhuur van materiaal per regio omdat deze soms heel erg wisselend kunnen zijn.

Comment

@ronnieshow , ff opletten en je had gezien dat ik 5 euro incl. 1 consumptie voorverkoop of 6 euro aan de deur heb gezegt :D

buma ben ik niet zo bang voor ik draai trouwens ook nog legaal (echte cd's) en de kans dat ze komen is gemiddeld 1:1000

ik ben overigens mede-organisator

goed nadenken doe ik ook, daarom ook dit topic.

me eigen verjaardag is heel wat anders dan een feest.
                      bij je eigen verjaardag ben je met je gasten echt bezig
                      als dj ben je met de muziek bezig

dat zeg ik niet he.

@djlanemo

dat is pure onzin, je bent de enige van wie ik weet dat hij dit doet.
                      zeker in huiselijk verband hoef je geen rechten te betalen (dus dat snap ik ook niet, je betaalt niets voor niets al de rechten voor nummer als je een cd koopt)

medewerkers, medewerks, mensen die ik ken die mischien even een handje helpen.
                      beetje overdreven. (ken je die reclame niet van de ziekte dat je alles achterstevoren doet, voor alles verzekeren is geen optie)
                      spullen die ik huur ben ik altijd heel netjes op.

nou vind ik wel (aangezien de laak (voorheen starlight) voor hun jongere feesten 9/11 euro vragen, en je daar niet echt veel meer voor krijgt en het is niet in amersfoort, maar in hooglanderveen.

p.s. ik heb onbeperkt tijd aangezien ik nog geen datum heb vastgesteld.

Comment

Originally posted by nigelgein View Post
                        dat is pure onzin, je bent de enige van wie ik weet dat hij dit doet.
                        zeker in huiselijk verband hoef je geen rechten te betalen (dus dat snap ik ook niet, je betaalt niets voor niets al de rechten voor nummer als je een cd koopt)
                        In België is het alleszinds geen onzin ;) (voor een verjaardagsfeest was ik ook een uitzondering, omdat het risico inderdaad zeer laag is, maar voor openbare feesten waarvoor je reclame maakt verhoogt het risico aanzienlijk denk ik)

Daarnaast wil ik je zeker niet verplichten om iets te doen of te betalen (ik haal er dan ook geen enkel voordeel uit). Jij organiseert het, jij draagt de risico's, jij haalt de eer/ eventueel winst uit het feest. Ik wil je gewoon doen nadenken over bepaalde zaken die eventueel ook moeten / kunnen geregeld worden. Of je hier iets mee doet, is jouw zaak.

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                          Ik wil je gewoon doen nadenken over bepaalde zaken die eventueel ook moeten / kunnen geregeld worden. Of je hier iets mee doet, is jouw zaak.
                          oke, bedankt dan

Comment

ik ben nigel, dus ik dacht dat een disco wel leuk zou zijn .
                            heb zelf alle apparatuur voor dik 100 man .
                            lokatie weet ik ook te vinden
                            Ik zie hier erg weinig wij staan. Dus vandaar dat er uitgegaan werd van dat JIJ het zou organiseren.

Dat je de prijs ondertussen had aangepast had ik wel gezien en gelezen. Ik reageerde alleen nog even op de reactie die je gaf op dat ik dit te lezen kreeg.
                            quintino , la fuente what te fuck, doe realischtich, het is geen evenemnt van 5000man maar een klein feest van 100 mensen
                            :D
                            1.000 of 10 personen. Ik zie prijs kaartje en wat ik krijg. Natuurlijk zit er wel wat verschil in maar ik wilde je alleen maar aangeven van hey 8 euro voor een verkapte verjaardag vind ik fors. Mijn mening misschien in jou regio niet meer dan normaal maar dat verschilt schijnbaar per regio nogal.

Wat je wel en wat je niet verzekerd. Wat je wel en niet meld bij de buma moet je allemaal zelf weten. Kans is klein inderdaad. Maar is er wel. Dan nog een tipje van de dag voor je. LET OP!!! een cd is niet een legaal als je deze draait op een open gelegenheid. Verdiep je hier maar eens in dan weet zal je er achter komen. Is alleen voor gesloten gelegenheden familie gebueren bla bla bla. Wereldje om gek van te worden.

Enne niet alles verzekeren? Klopt hoeft ook niet. Maar wie draait ervoor op als het wel echt fout gaat? Ookal is de kans 1 op een miljoen dan blijft de kans er. Denk er dan ook even over na wie dat mag afrekenen / voor opdraait.

Maar ik zou zeggen succes. Ik krijg het idee dat je het eigenlijk wil doen als de held van de dag te zijn. Om een soort ster alures te verkrijgen. Geloof me dat gaat hem niet zomaar worden. Nogmaals. je bent een organisator of je bent het niet.
                            het is idd de bedoeling dat ik zelf ga draaien.
                            maar ik werk dan ook niet alleen, en me broertje en een vriend van me kunnen het draaien ook (tijdelijk) overnemen. qua problemen enzv. wil ik iemand aanstellen die de leiding heeft en zulke dingen mag (moet ) regelen, en bij echt iets waar ze niet uit kunnen komen naar mij toe mogen komen.
                            :D
                            Klinkt mij toch ook weer heel erg als chef organisator en niet zoals jij zegt

ik ben overigens mede-organisator
                            Dus ik zou hier allemaal nog eens zelf goed naar gaan kijken. Wat ben je? Wat is wel en wat is niet verstandig om te doen?

Comment

hoi,

om een lang verhaal kort te houden.
                              ik heb alles bedacht meeste gedaan, andere geven leiding ter plaatse.

als het fout gaat draai ik ervoor op .

ik hoef geen held te zijn hoor hahaha, ik wil gwn wat organiseren voor de jeugd en gelijker tijd mijn drive-in promoten

Comment

Working...
                              X