Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meest gebruikte luidspreker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meest gebruikte luidspreker?

Hallo collega's!

De laatste tijd hebben nogal wat kritiek op het assortiment luidsprekers. Schijnbaar valt het merkje RCF niet echt in de smaak.

Daarom mijn vraag, wat is het meest gebruikte systeem voor het semi pro segment? (Collega techniekers, bandjes, platendraaiers enz.)

Wat zijn jullie vooral voorbij komen?

Bij ons in de regio is het onder de semi mannen erg veel db. Dan voornamelijk de flexsys en dvx, dva serie.
    Maar ook de jbl prx serie is nogal eens een voorkomend iets net als de srx ( al ben ik hier niet zoon fan van )
    EV ( rx serie ) de gladiator en dominator zien we eigenlijk niet meer.
    Ook een dynacord powermax 5 is geen vreemde. Vooral bij zangers.
    Dan nog zo nu en dan een sound project de et en gt serie als ook een sp2 sp3 en sp4 ( sp3 en sp4 vooral als het wat groter is).
    Dan nog heeel soms ( is er 1 of 2 in de buurt ) met een fohn setje.
    Voor de wat simpelere beun setjes zien we nog vaak oude macky setjes voorbij komen.
    Rcf zien we wel eens in de vorm van de art 3 serie. Maar dit zijn meer de ik heb een drive in en wil net wat meer dan behringer hebben. Ook zien we eigenlijk nog maar zeer zelden een hk setje. Dit was vroeger wel anders ( meer dan 5 jaar geleden ) toen was iedereen hier weg van. Ook vmb is eigenlijk een uitstervend ras bij ons in de regio.
    Zo werken we ook nog als 1 van de weinige met een leuk assortiment aan ad-systems waar bij mijn weten nog maar 1 ander bedrijf in onze regio ook mee werkt.

Daarnaast komen we nog wel eens wat anders tegen maar dit is denk ik toch wel een 99% wat we tegen komen.

Maar wat voor rcf verhuur je dan en wat zijn de klachten? Is het ik ken het niet ik mot het niet of is het ook wel wat gegrond en is er misschien een verkeerde set mee gegeven ( dus niet passend op de situatie )
    Last edited by ronennieshow; Saturday-12-01-2013, 20:35.

Comment

Ik kom hier in de regio helaas weinig dB technologies en RCF tegen. Wel vaak toch nog HK Audio, soms Dynacord. Ben daar zelf niet zo weg van. Er zit een grote verhuurder in de buurt die alléén maar JBL verhuurt, voornamelijk de SRX maar ook de VRX en de Vertec set. Ben er zelf wel fan van, vind het erg geschikt voor house, deephouse, techhouse, techno etc. Hoor er ook voornamelijk positieve reacties over. (alleen negatief als hij te hard staat)

Ik heb even op je website gekeken, en de RCF set lijkt me echt meer dan prima voor tot 200 personen. Bovenstaande gaat vooral over feestjes vanaf 400-500 personen.

Comment

Hier bij ons (in Twente) kom ik veel EV en QSC tegen. Soms eens een rcf setje, maar ev het voornaamste. Dan heb ik het over de Phoenix en RX serie, maar ik denk niet dat dit bij jullie van toepassing is omdat het voor de provincie zuid holland? Is. Vind EV zelf erg netjes en strak klinken.

Comment

Hier veel JBL PRX.. En verder een heel groot deel gewoon d&b maar dat zit niet in je budget. Hier en daar nogwel eens RCF Artjes voor spraakversterking maar meer eigenlijk ook niet..

Comment

Hier vanalles:
            Zelf heb ik nexo (si reeks) en QSC (k10), een collega beetje verder heeft een aantal zeck sets (arena dacht ik) met 10 toppen, 4 kleine subs, 4 grote subs en 4 W-bins. In nabijgelegen dorpen zitter er 2 met JBL (vrx en srx reeks), en in het bedrijf waar ik werk (en een collega bedrijf) gebruiken we d&b. zelf hebben we 8x Qsub en 4 Q7 toppen, 4x D12 en 1x D6 versterker voor de d&b max monitor. Voor kleine setjes hebben we een QSC k12 setje op kw subs, en nog in de buurt gebruiken ze de dynacord cobra reeks (ik denk cobra2). Verder kom ik ook soms een nexo Alpha e set tegen en de ps15's

Comment

Ik heb ook al diverse keren over QSC gedraaid maar de sound is wat te aggresief naar mijn smaak. Het gaat wel ontzettend hard. Ik gebruik zelf HK Audio maar doe vrijwel uitsluitend drive-in-werk.

Ik dacht overigens dat RCF juist zo'n heel algemeen geaccepteerd merk was?
              Last edited by Geluid-en-licht.com; Sunday-13-01-2013, 19:51.

Comment

De wat meer serieuze bedrijven werken hier ook wel met andere merken. Maar de wat meer semi pro en dus uit de hand gelopen drive-in shows zien we eigenlijk niet echt met de zeg echte top a merken. Waar bij ons dan wel veel mee gewerkt word door de profs is:

EAW ( 730 / 850 )
                l'acoustics
                d&b
                nexo
                apogee

Maar zoals al aangegeven dit is toch wel meer wat aan de profs besteed en mindere maten aan de semi profs

Qsc komen we hier dan eigenlijk weer erg weinig tegen. Moet ik wel zeggen dat ik het voor de prijs erg nette speakers vind. Helaas net als db nog niet echt geaccepteerd voor wat ze doen. Mensen kijken naar mijn idee nog steeds teveel naar de plaatjes. Door te luisteren en naar prijzen te kijken zijn we zo ook bij db gekomen. Gelukkig beginnen ze hier in de regio toch wel redelijk goed door te komen en worden ze steeds meer geaccepteerd.

Comment

Ik kom hier heel veel JBL tegen, aantal drive ins die ik wel eens tegenkom draaien met de SRX serie, een aantal turkse bandjes die ik veel op besnijdenisfeestjes tegenkom werken ook met JBL (PRX, SRX), zelf werk ik met MRX van JBL.

Verder zie ik regelmatig EV en Dynacord (zangers) voorbij komen. RCF zelden

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                    Ik dacht overigens dat RCF juist zo'n heel algemeen geaccepteerd merk was?

Ik dacht dat ook, in praktijk valt het me toch wat tegen. Er zijn hier wat verschuiving geweest in het aanbod van licht en geluidsverhuurders.

Stel je een RCF set voor, is het toch van jaaaaa heee vroeger had ik veel betere spullen. (Maar omdat er niks anders is, nemen we het toch maar ...)

Comment

Tja als je echt een algemeen geaccepteerd systeem wilt hebben voor de semi-pro markt zou ik ook aan EV RX en PX denken. HK Audio en JBL zou ik niet adviseren als algemene acceptatie je doel is, daar heeft iedereen toch zo z'n mening over.

Comment

Zelf ben ik geen grote fan van EV. Daarover is net zoveel discussie als JBL. En ik denk dat HK daar qua kwaliteit pas een stukje onder komt. Maar ook hier geldt weer, hebben we het hier over een sub-top combi voor feesten tot 150 man of grotere systemen?

Comment

Over het algemeen wordt RCF door de meeste hier wel geaccepteerd, Ik vind het overigens prima klinken. Daarnaast zijn er voldoende bedrijven die compleet zijn overgestapt op RCF. Ik heb o.a. de RCF setjes van Ultrasound een aantal keren gehoord (koninginnennacht, Biercantus e.d.) en deze klinken prima.

Overigens heeft iedereen op elk merk wel commentaar, ik vind bijvoorbeeld de JBL (SRX en Vertec er buiten gelaten) en Qsc setjes best schreeuwerig..

Naar wat zou je dan willen overstappen?

Comment

Denk dat er voor het semi-pro segment niet echt een merk valt te zeggen.. De meeste semi-pro's kijken toch vooral naar wat voor hun (beurs) het meest geschikt is of wat ze het leukste vinden: erg divers aanbod dus.

Als je nou echt top act's doet kan ik me voorstellen dat je commentaar krijgt op een ART'je... maar gewoon een standaard dj of lokale artiest ???

Je zou eens kunnen kijken naar de RCF TT - serie anders, wellicht weer net wat meer geaccepteerd.

Comment

ik zie hier in de regio twente de laatste tijd vooral dynacord en ook ev. ook af en toe qsc. jbl zie je hier heel weinig

Comment

Working...
                              X