Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoeveel klanten heeft baxshop ? en hoeveel dj's zijn er in nederland ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoeveel klanten heeft baxshop ? en hoeveel dj's zijn er in nederland ?

ik zat eens te denken hoeveel klanten baxshop nou ongeveer heeft, ik zie namelijk heel veel dj's die baxshop kennen .

ook hoor ik steeds vaker dat iemand dj wil zijn (met een controllertje van de intertoys ).
    maar ik vroeg me af hoeveel echte dj's er nou werkelijk zijn.
    met het vrij vage begrip echte bedoel ik dj's die meer dan 750 euro aan apparatuur hebben en ingehuurd zijn voor meer dan 2 feesten (geen familie)

Vindt je omschrijving van "echte" dj nogal erg ruim: dan heb je eigenlijk mog steeds de meeste "huiskamer en hobby dj's" erbij maar das natuurlijk maar wat je wilt.. Zullen er vast erg veel zijn...

Oh ik ben geen dj maar technicus? Telt dat ook? Of aleen dj's?

Comment

Zo vraag ik me wel eens af hoeveel mensen hier op deze site nog hun eigen speakerkasten zelf in elkaar knutselen. Complete PA kasten bedoel ik dan i.p.v. alles uit de winkel. Je hebt wel eens van die vragen die zo in je opkomen.
      Ik weet het nog steeds niet.

Comment

Originally posted by BertGitaar View Post
        Zo vraag ik me wel eens af hoeveel mensen hier op deze site nog hun eigen speakerkasten zelf in elkaar knutselen. Complete PA kasten bedoel ik dan i.p.v. alles uit de winkel. Je hebt wel eens van die vragen die zo in je opkomen.
        Ik weet het nog steeds niet.
        hahaha

Comment

ik heb het antwoord (deels) al gevonden onder bedrijsfprofiel van bax-shop.
          ze hebben 450.000 bezoekers per maand en jaarlijk sturen ze meer dan 280.000 paketjes op

Comment

Aantal DJ's zijn niet te tellen denk,dat zijn er echt heul veul als je ook de hobbydj's enz mee telt :P

Comment

Hoezeer ik de term: 'DJ' te pas en te onpas wordt gebruikt ben ik het met Shark_E eens. Het kunnen er heul veul zijn als we er niet een serieus en duidelijk kader om heen zetten.

Echter waar trek je de lijn van wat DJ-en is en wat niet? Leg je die al bij 1x mazzel hebben en de overgang correct te hebben qua beat(match)? Of pas als je op een bekend/beroemd festival mag optreden in het (voor) programma?

Ikzelf stel er geen kaders aan. Immers mijn focus ligt ook niet echt op DJ. Voor een Componist/producer zijn de kaders al een stuk duidelijker. Hoewel ook hier de 'titels' wel is te pas en te onpas door elkaar gaan. Ach ja, zoveel mensen, zoveel muziek en dus zoveel visie's eh ^^. Als het beestje maar een naampje heeft :p.

Om nog even op je vraag terug te komen TS: Je zou naast het bedrijfsprofiel van Bax ook de helpdesk kunnen bellen en er is naar vragen? Of je een (naar tevredenheid) antwoord krijgt is een 2e, je hebt het alleen dan wel geprobeerd ;).

Comment

Originally posted by Firespace Recordings View Post
                Hoezeer ik de term: 'DJ' te pas en te onpas wordt gebruikt ben ik het met Shark_E eens. Het kunnen er heul veul zijn als we er niet een serieus en duidelijk kader om heen zetten.

Echter waar trek je de lijn van wat DJ-en is en wat niet? Leg je die al bij 1x mazzel hebben en de overgang correct te hebben qua beat(match)? Of pas als je op een bekend/beroemd festival mag optreden in het (voor) programma?

Ikzelf stel er geen kaders aan. Immers mijn focus ligt ook niet echt op DJ. Voor een Componist/producer zijn de kaders al een stuk duidelijker. Hoewel ook hier de 'titels' wel is te pas en te onpas door elkaar gaan. Ach ja, zoveel mensen, zoveel muziek en dus zoveel visie's eh ^^. Als het beestje maar een naampje heeft :p.

Om nog even op je vraag terug te komen TS: Je zou naast het bedrijfsprofiel van Bax ook de helpdesk kunnen bellen en er is naar vragen? Of je een (naar tevredenheid) antwoord krijgt is een 2e, je hebt het alleen dan wel geprobeerd ;).
                ja ,ik weet ,daarom heb ik ook de lijn getrokken van 750E en 2 boekingen, want ik weet het ook niet echt wat je een dj kan noemen .
                ik denk niet dat de helpdesk daar antwoord opgeeft, maar ik kan het proberen

Comment

Het begrip dj is inderdaad erg ruim. Maar ook de begrippen "producer en technicus" worden hier erg makkelijk gebruikt. Meestal kijk ik naar de leeftijden in de profielen en dan weet ik al veel. Als ik een muziekstukje knip en plak, ben ik dan meteen een producer? Als ik voor een bedrijfje iedere avondde versterkerracks op het podium mag sjouwen, ben ik dan een technicus, een roady, of gewoon een helpende hand? Ik zet een in het rood ingestuurde en vet in de clip trekkende beat keihard aan, en ga gebroken nederlands brabbelend proberen om de maatschapij negatief te omschrijven, ben ik dan een rapper of iemand die niet kan zingen? Wat is een Dj?

Comment

John, knip en plak werk = producer? Heb ik een link voor je, die dat perfect kan uitleggen.

http://www.youtube.com/watch?v=xM16nr7VJ0Q

Hillarisch en tegelijkertijd heel beangstigend (voor mensen die iets meer dan knip en plak werk doen en zichzelf producer noemen) als die al meer dan 280.000x is bekeken. (niet al die 280.000 mensen zullen producers zijn I know ^^)

Afijn, we get the point hiermee ;).

Comment

Euhm, laat ik zeggen dat we gewoon een groot klantenbestand hebben. Veel accounts die 1x incidenteel bij ons bestellen, maar ook een groep vaste klanten die om de zoveel tijd hun spaarpot bij ons komen legen (waarvoor dank, uiteraard ;)). Daarnaast ook wat klanten die meerdere keren in ons systeem staan, dus je kunt nooit een 100% waterdichte berekening maken.

Verder hebben we niet alleen DJ's als klanten, ook producers, lichttechnici, drive-in shows, hobby DJ's, muzikanten, verhuurbedrijven, horeca-uitbaters, educatieve instellingen, je kunt het zo gek niet noemen.

Verder is er natuurlijk een trend betreffende goedkope DJ-gear. Waar je +/- 10 jaar geleden voor 300 euro nog een basic mixertje had en twee tabletops met pitch (en dat was het dan ook wel :mrgreen:), kun je nu voor nog geen 80 euro de DJ uithangen en heb je een controller met ingebouwde audio-interface. Dat maakt de drempel om het DJ-vak te ontdekken lager en zorgt er ook voor dat mensen sneller de kans aangrijpen om er eens mee te experimenteren. De één vindt het fantastisch en gaat door met een set die een stapje hoger ligt, de ander legt zijn controller in de kast en kijkt er nooit meer naar. ;)

Comment

Working...
                      X