Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ideeën voor verbeterde beveiliging van Bax forum.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ideeën voor verbeterde beveiliging van Bax forum.

Beste Baxxers,

De titel geeft al aan waar het om draait in dit topic.

De reden waarom dit topic er is? Sommigen zullen het wel gemerkt hebben dat er dit weekend zomaar uit het niets 2 nogal 'verziekers' bezig waren. Ik surf al regelmatig rond op het forum, en kwam zelden iets tegen wat dan alsnog in de buurt moest komen van die 2 van dit weekend.

Gezien het feit dat Bax steeds groter en bekender wordt, is het ook steeds meer een aantrekkelijk doelwit voor personen die alleen maar op chaos uit zijn. Ten eerste voor dieven om info te ontfutselen. Ik kom regelmatig mensen met een 'drive in show' of iets dergelijks tegen. Onze hobby/werk kost wel praktisch per m2 het meeste geld dat een burger kan uitgeven over het algemeen.

Nu zal de wat 'oudere garde' het goed voor elkaar hebben. (geïnvesteerd in verzekeringen e.d.) maar dan nog, voorkomen is beter dan genezen. En daar is dit topic voor!

Stel je suggestie's/ideeën hier. Aangezien we allen met technologie werken zullen de meesten van ons ook bekend zijn met de beveiliging daarvan en dus ook wel her en der een idee erover hebben.

Het is uiteraard aan Rick & zijn team om uiteindelijk te bepalen wat er gebeurd. Bax staat altijd open voor verbetering, dus bij deze neem ik hierin het voortouw!:D

Mijn ideeën:
    Ik zit direct al met een splitsing. Moet Bax een forum worden voor Bax-shoppers only? (Meer closed) of niet? En dan nog de vraag of 1x wat kopen voldoende is of vaker? Nu beperk ik mij even tot de eerste vraag. Ik zou dit in eerste instantie wel wensen. Het (kunde/inzet) niveau zal naar mijn inziens wel stijgen, als je je inzet voor de muziek etc, dan investeer je daarin. Het Bax forum is een zeer veelzijdig platform om veel kennis uit te wisselen en te vinden. Je gaat bij voorbaat al een onderscheid maken tussen de mensen van: 'Ik ben er echt serieus mee bezig' of 'Ik doe het voor mijn plezier een beetje aankloten'. Er tussen in heb ik nog niet vernomen...

Indien het een Bax fan only forum wordt (en dus meer closed), zou de selectie al bij de aanmelding beginnen.

Indien niet, dan vind ik dat ook niet erg, alleen weet ik niet hoe we dan de 'verziekers' buiten de deur houden? Toen ik mijn nick registreerde voor het forum was dat relatief simpel. Je hoeft maar een 'email-adres' te hebben en het is goed. Dat is 5 minuten werk and you're done to make chaos...

Nogmaals Rick en zijn team bepalen uiteindelijk, wij kunnen hooguit onze visie en ideeën geven!

Dus brand los allen! Rick kan alle support gebruiken denk ik zo ;).

Succes!

Geklooi komt op alle forums voor. Is moeilijk tegen te houden.
    Behalve in de gaten te houden.

En waar ligt de grens dan in onderscheid bij jou.

Je omzet, hoeveelheid spullen, meeste vaste klant.
    Erg wazig allemaal. Wel niet prof zijn.
    Dan lig ik er al uit in jouw idee. Ben alleen maar een nogal uit de hand gelopen hobbyist/muzikant. Met veel knutsel kennis en een interesse in alles met geluid.
    Ik zou het prettig vinden als je ongeveer weet hoe oud iemand is.
    Maar dat kan je ook veinzen. Scheelt vaak zinloze gesprekken over te duren spullen.

Comment

Ik zit direct al met een splitsing. Moet Bax een forum worden voor Bax-shoppers only? (Meer closed) of niet?
      Daar kan ik heel kort over zijn. Nee. Het Bax-shop.nl forum is voor iedereen, of je bij wijze van spreken alleen af en toe een opname maakt en alleen een moonflower hebt, of voor mijn part heel je loods vol staat met apparatuur zal mij een worst wezen. Iedereen is welkom om kennis te delen en op te doen.
      En dan nog de vraag of 1x wat kopen voldoende is of vaker? Nu beperk ik mij even tot de eerste vraag. Ik zou dit in eerste instantie wel wensen. Het (kunde/inzet) niveau zal naar mijn inziens wel stijgen, als je je inzet voor de muziek etc, dan investeer je daarin.
      Ook onzin. Het Bax-shop.nl forum is inderdaad een verlengde van de webshop, maar je begrijpt natuurlijk wel dat ik geen mensen de toegang ga weigeren als zij niet bij ons kopen. Hoe vaak ben jij een winkel binnengestapt zonder dat je daadwerkelijk iets aanschaft? Natuurlijk zit er ook wel een stuk commercie in, we willen graag onze producten via dit medium aanbieden aan iedereen die op zoek is. Dat moge duidelijk zijn, de servers betalen zichzelf niet en ik zie aan het eind van de maand ook graag wat centen op mijn loonstrook verschijnen. ;) En natuurlijk is hier een stuk technische ondersteuning aanwezig voor producten die bij ons zijn aangeschaft.

Het Bax forum is een zeer veelzijdig platform om veel kennis uit te wisselen en te vinden. Je gaat bij voorbaat al een onderscheid maken tussen de mensen van: 'Ik ben er echt serieus mee bezig' of 'Ik doe het voor mijn plezier een beetje aankloten'. Er tussen in heb ik nog niet vernomen...
      Iedereen is gelijk, of je nu net in het wereld je zit of je jaren ervaring hebt. Het Bax-shop.nl forum moet voor zowel beginner als professional een aantrekkelijke plek blijven. Natuurlijk beschikt een beginner niet over de kennis die een professional die al 20 jaar in het vak zit heeft, maar dat is juist een uitgelezen kans om wat kennis te delen, zodat we er allemaal beter van worden.
      Indien het een Bax fan only forum wordt (en dus meer closed), zou de selectie al bij de aanmelding beginnen.
      En dat gaat dus nooit van z'n leven gebeuren en ben ik fel op tegen. Openheid is de basis van dit forum en daar is het groot mee geworden. Ook zijn wij vele malen makkelijker en accepteren we meer dan de gemiddelde fora waar de toverwoorden 'handleiding' en 'google' regelmatig de revue passeren. Zo blijft het Bax-shop.nl forum een leuke community en word je als beginner niet direct de deur gewezen. Heb je geen zin om te reageren of alleen met een negatieve lading? Dan doe je dat niet en dan is er vast wel iemand anders die een beginner op weg wil helpen. Je zult in de toekomst nog veel vaker de vraag 'ik zoek een DJ controller, welke is goed?' krijgen. Bedenk je eens goed, als jij net je rijbewijs hebt en op zoek gaat naar een leuke auto, dan wil je toch ook bij kennissen, op het internet en via ervaren deskundigen weten waar je rekening mee moet houden? En reken maar dat ook zij die vraag duizenden keren hebben gehoord.
      Iemand die net in een bepaald gebied stroomt, neem als voorbeeld het DJ-vak, wil graag een bevestiging van een kenner dat hij op de juiste manier ergens aan begint. Zelfs als hij voor zichzelf al een keuze heeft gemaakt en alleen van een kenner een bevestiging wil krijgen.
      Indien niet, dan vind ik dat ook niet erg, alleen weet ik niet hoe we dan de 'verziekers' buiten de deur houden? Toen ik mijn nick registreerde voor het forum was dat relatief simpel. Je hoeft maar een 'email-adres' te hebben en het is goed. Dat is 5 minuten werk and you're done to make chaos...
      Er loopt onder water een geavanceerd spamcheck-systeem dat een meer dan behoorlijk deel van de spam buiten de deur houdt. Menselijke interactie met kwaadwillende bedoelingen kun je nooit onderscheppen en zullen toch wel opduiken, hoe zwaar je het ook wilt dichttimmeren. En dat willen we dus niet, want het moet voor iemand die interesse heeft om zich aan te melden ook makkelijk zijn om zich te registreren.

Indien iets niet door de beugel kan zal ik daar vanzelf actie op ondernemen. Kom je zelf wat tegen (ik heb tegenwoordig geen tijd meer om elk topic aandachtig door te lezen) dan kun je een melding doen via de inmiddels bekende middelen. Een PM of topic report zijn dan je beste vrienden. ;)

Ga alsjeblieft niet zelf in een topic anderen afsnauwen of zelf bepalen wat er moet gebeuren, dat beslis ik (of indien van toepassing iemand anders van de forumleiding). Zie ik dat zoiets toch gebeurt dan hebben er 2 schuld en zal ik sancties treffen waar nodig.

Ik waardeer je enthousiasme om het Bax-shop.nl forum te verbeteren, maar in sommige standpunten en ideeën kan ik me vanuit mijn eigen visie en de Bax-shop.nl visie niet vinden.

Comment

ik denk dat de beste spamfilter nogaltijd Rick zelf is. Indien hij merkt dat er een lid ongewenste berichten post, kan hij deze poster zelf handmatig verwijderen. Indien Rick dit nauwlettend in de gaten houd (wat volgens mij tot nu toe wl altijd netjes gebeurde), denk ik dat dit een deftig forum kan blijven. Het is volgens mij een meer waterdicht systeem dan elk ander computerprogramma.

Comment

Wij kunnen ook helpen door die raporteerknop te gebruiken ==>

Comment

Je zou de echte spammers kunnen tegenhouden door het eerste bericht van een nieuw lid (of de eerste drie berichten bijvoorbeeld) handmatig goed te keuren. Daarmee had je die gast met zijn piramidespel spam wel mee buiten de deur gehouden.

Aan de andere kant is dat ook weer extra werk (maar misschien niet zo heel veel, ik weet niet hoeveel gebruikers er per week bijkomen) en ik vind het aantal spammy reacties hier tot nu toe te verwaarlozen dus een echte noodzaak daarvoor is er wat mij betreft ook niet.

Een gesloten forum alleen voor Bax-shop klanten is inderdaad een slecht idee. Zo'n forum zorgt er juist voor dat niet klanten regelmatig bij Bax op bezoek komen en zo worden ze vanzelf wel een keer klant.

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
              ik denk dat de beste spamfilter nogaltijd Rick zelf is. Indien hij merkt dat er een lid ongewenste berichten post, kan hij deze poster zelf handmatig verwijderen.
              Dat is denk ik de beste oplossing, en als het voor rick teveel werk is wat ik kan begrijpen met een groot forum als bax dan is het mischien een idee om wat meer medewerkers van bax in te zetten om alles nog wat beter in de gaten te houden en strenger op te treden, het forum zal er alleen maar beter en gezelliger op worden.

@geluid en licht.com,
              Het eerste bericht goedkeuren is een oplossing maar geen goede oplossing denk ik, dat vraagt heel veel werk op een forum als bax en dan moet er constant ook iemand mee bezig zijn, stel je plaatst een bericht waar je dringend een antwoord op verwacht, dat wil jij toch hebben dat het meteen op het forum komt te staan, op die manier kan het een tijdje duren voor je bericht op het forum te lezen is.

Comment

Working...
              X