Announcement

Collapse
No announcement yet.

platen mixen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• platen mixen

hoe kan je eigenlijk platen mixen? kunt u het goed uitleggen, hoe je een goede dj kan worden

Platen mixen doe je door de beatsnelheid van beide platen te synchroniseren.

Elke (dance)plaat is opgebouwd in maten. Stel jij hebt 2 platen de één met 130 BPM en de andere met 128 BPM, dat gaat zo:

BOEM BOEM BOEM BOEM <-- plaat A
    BOEM BOEM BOEM BOEM <-- plaat B

dan zie je dat ze in het begin bijna gelijk lopen maar in de loop van de tijd, wordt dit verschil steeds groter omdat plaat B te langzaam gaat en de andere plaat niet kan volgen. Je gaat plaat B dan pitchen (sneller zetten) zodat ze dichter bij elkaar in de buurt komen.

Het is moeilijk om uit te leggen via de computer, wij geven trouwens ook dj cursussen. Mocht je daarin interesse hebben dan kan je contact opnemen met ons.

Verder is heeeeeel veel oefenen. Het is niet zo dat als je kan beatmixen (dat wat ik net beschreven heb) dat je dan een goede DJ bent. Dat is een basis, als je kan fietsen wilt ook niet zeggen dat je gelijk wereldkampioen wielrennen wordt. Bij DJ'en gaat het ook platenkeuze, enthousiasme etc.
    Last edited by Robert; Thursday-16-07-2009, 16:18.

Comment

Originally posted by Robert
      Het is moeilijk om uit te leggen via de computer, wij geven trouwens ook dj cursussen. Mocht je daarin interesse hebben dan kan je contact opnemen met ons.
      Heej,
      Ik ben een beetje aan het rond kijken op site's van dj scholen, misschien kunnen jullie wat info mailen of hebben jullie hierover ergens iets op internet staan?

Comment

We hebben hier geen verder info over op het web staan. Dit zijn vaak op maat gemaakt cursussen. Dus neem even per e-mail contact met ons op hierover.

Verder sluit ik me bij robert aan, je moet beginnen met de basis. Dit is het beat mixen. Van daaruit is het einde van jou creativiteit het maximale wat je kan bereiken. Anders gezegd er is geen einde.

Comment

Gelijk tellen zoals er al beschreven werd..

en heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeel oefenen is de kunst...

Comment

Natuurlijk zal je wel enig ritmisch gevoel moeten hebben. Maar wat vooral heel belangrijk is, is een stukje doorzettingsvermogen.

Comment

Ja, dat ook. Maar zelf heb ik nog één muziekles gevolgd op school. Verstand van hoe muziek in elkaar zit heb ik niet en om over noten lezen al helemaal niet te beginnen :P en toch kan ik zeker een plaatje mixen!

Als je kan beatmixen heb je de basis, door dit beatmixen of synchroniseren kan je zoveel doen als je zelf wilt, denk bijv. aan acapella's mixen, dingen loopen etc.

Persoonlijk vind ik de platenkeuze het belangrijkste in een set moet veel variatie zitten en 2 uur lang beuken op hardstyle of wat dan ook zie ik al helemala niet zitten.

Luister eens naar een setje van mij: www.funkyro.nl/funkyenfunkstarB2B.mp3

Je hoort dan veel variatie, van R&B tot danceclassics en van house naar electro. Dit allemaal in één set, weet jij ook zo te draaien dan heb je het publiek in je zak!!

Comment

@t Robert je set doet het niet... pagina kan niet worden weer gegeven.

En Yep doorzettingsvermogen heb je nodig je ben niet gelijk de nieuwe marco v of de nieuwe tiesto of de nieuwe dj chuckie...

Blijven oefenen tot je je platen het liefst 3 hoog het raam uit flikkert..

Comment

hmm....heel mijn site is offline. Naja vanavond nog een keer proberen!

Comment

GAST, lukt het al een beetje? Kan je misschien een mixje posten in het daarvoor bedoelde topic? :lol:

Comment

Ik ben zelf in Januari serieus begonnen met mixen en heb nu de basis al wel goed onder controle. Ik heb er dus niet zo lang over gedaan om het beatmixen onder controle te krijgen, maar dat is bj iedereen verschillend. Je moet er wel gewoon je tijd voor nemen. Bovendien hoef je niet gelijk de duurste cd-speler te kopen, je kunt het ook gewoon leren met 2 pioneer cdj-100sjes. Zo heb ik dat ook gedaan. Met BPM counters moet je het ook niet leren, want dat brengt je alleen maar in de war. Die kloppen namelijk niet altijd. Het beste is dat je het gewoon kunt horen. Maar dat komt vanzelf als je lang genoeg oefend, geloof me.

Comment

welk apperatuur kun je het beste dan gebruiken... draaitafels en mengpaneelen enz??

Comment

Beste Gast,

Welke apparatuur je het beste kan gebruiken ligt aan jouw wensen. Wanneer je op de volgende vragen antwoord kan geven kan ik je verder helpen

- Wil je gaan scratchen of beatmixen?
                          - Wil je met platen of cd`s gaan draaien?
                          - Wat is je budget wat je kan uitgeven
                          - Welke muziekstijl wil je gaan draaien
                          - Waar ga je de producten gebruiken en ga je het "on the road" gebruiken?

We willen je graag verder helpen, maar dan wel even een reactie.

Comment

Originally posted by jochanan
                            Beste Gast,

Welke apparatuur je het beste kan gebruiken ligt aan jouw wensen. Wanneer je op de volgende vragen antwoord kan geven kan ik je verder helpen

- Wil je gaan scratchen of beatmixen?JAH
                            - Wil je met platen of cd`s gaan draaien?MAG OOK WEL
                            - Wat is je budget wat je kan uitgeven? DAT MAAKT NIET UIT(BEN WEL EEN BEGINNER)
                            - Welke muziekstijl wil je gaan draaien? TRANCE
                            - Waar ga je de producten gebruiken en ga je het "on the road" gebruiken?
                            ON THE ROAD

We willen je graag verder helpen, maar dan wel even een reactie.
                            ZO GOED??

Comment

Voor een beginner vind ik dit draaitafel setje wel leuk:

setje

De draaitafels zijn gewoon keurig voor het geld en de mixer werkt ook prima!

Comment

Working...
                              X