Announcement

Collapse
No announcement yet.

APK geluidset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• APK geluidset

Even een misschien wat rare vraag maar bestaat er zoiets als een APK voor je geluidset? Geeft je versterker nog wat hij zou moeten kunnen.... zijn je speakers nog in orde, etc.

Puur omdat het natuurlijk wel gebruikt wordt maar ik er verder weinig verstand van heb en wel wil dat het betrouwbaar blijft (net als bij mijn auto). Waar zou ik voor zoiets terecht kunnen (in omgeving Dordrecht)

Je zou eens kunnen informeren bij: F&B show. Deze heeft ook veel van mijn apparatuur in onderhoud. Heb er goede ervaringen mee.

Comment

Zet ze aan met een nummer wat je goed kent... weet je meteen of je speakers nog in orde zijn...

Het vermogen van een versterker degradeert niet en de werking van een speaker degradeert niet merkbaar of hoorbaar. Je speaker zal bij normaal en regelmatig gebruik blijven werken tot die het begeeft en dat kan makkelijk 20 jaar zijn als je er netjes mee omspringt.

Comment

Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om preventief wat onderhoud uit te voeren:
        Een keer per jaar versterkertjes, en andere dingen open maken en ont-stoffen alles weer eens goed vastdraaien en klaar.

Comment

APK is verplicht en kijkt naar de veiligheid en het milieu. Niet echt een supervergelijking :-)

anyways, als jij naar een fatsoenlijke geluidstoko met eigen TD gaat en die vraagt of ze je set even compleet nalopen, dan zal dat zeker lukken..

Comment

APK staat voor Algemene Periodieke Keuring, was ook geen vergelijking maar een benoeming voor het controleren. Dat kan prima zo.

In het geval van auto inderdaad verplicht. Maar de term APK kan je voor alles gebruiken dat periodiek gekeurd kan/moet worden.

@ Greendiek
            Ik ken F&B, maar als ik naar hun materieel kijk.... mijn (kleine) set gebruikt kwalitatief hoogwaardiger (betere merken) materiaal dan dat zijn aanbieden.... dat voelt dan toch als een ferrari wegbrengen naar een dacia dealer.
            Last edited by zassie; Saturday-23-02-2013, 23:05.

Comment

@zassie als je doelt op de stapel Dap x serie die hij heeft dan heb je gelijk. Maar hij heeft ook andere merken staan (rcf, sound-projects). Ik weet dat hij ook een EV set van een lokale vereniging in onderhoud heeft. Dat hij Dap heeft staan, doet niets af aan zijn kennis over andere merken ;-). Los daarvan is de Dap X serie volgens mij vooral een economische keuze. Je zou hem sowieso eens kunnen bellen met de vraag wat hij voor jou kan betekenen.

Comment

Working...
              X