Helaas gaat er soms door toedoen van een klant wel eens iets defect.
Gelukkig gebeurt dit (tot nog toe) nog niet zo vaak, maar als dit gebeurt is dat natuurlijk erg vervelend. Daarom zijn er natuurlijk Algemene voorwaarden om deze schade op de klant te verhalen, welke dit vervolgens weer aan zijn verzekering op geeft: juist dit geeft vaak problemen.
De verzekering vraagt om allerlei informatie: ook duurt het vaak erg lang voordat zij uitbetalen. Verder eist de verzekering wel eens dat het beschadigde niet wordt gerepareerd voordat zij dit hebben beoordeeld erg lastig als het weer nodig is:
Daarnaast betaald een verzekering vaak een door hun vastgestelde dag waarde vast voor uitbetaling: Hier kan ik echter geen nieuw apparaat van kopen: oftwel (verschil met) Nieuwprijs moet de klant zelf bijleggen.
Ben ik veplicht om dit te doen, of kan ik van de klant eissen dat hij binnen de termijn betaald en het later maar met de verzekering op lost? (natuurlijk wil ik dan wel mee helpen hem van informatie te voorzien als het maar niet te gek wordt)
Als ik extra werk en kosten heb aan een beschadiging, kan ik deze dan ook in rekening brengen?
Dus als iets kapot gaat en ik krijg pas over 2 weken een nieuw toestel: 2 weken huur rekenen, mag dat?
Gelukkig gebeurt dit (tot nog toe) nog niet zo vaak, maar als dit gebeurt is dat natuurlijk erg vervelend. Daarom zijn er natuurlijk Algemene voorwaarden om deze schade op de klant te verhalen, welke dit vervolgens weer aan zijn verzekering op geeft: juist dit geeft vaak problemen.
De verzekering vraagt om allerlei informatie: ook duurt het vaak erg lang voordat zij uitbetalen. Verder eist de verzekering wel eens dat het beschadigde niet wordt gerepareerd voordat zij dit hebben beoordeeld erg lastig als het weer nodig is:
Daarnaast betaald een verzekering vaak een door hun vastgestelde dag waarde vast voor uitbetaling: Hier kan ik echter geen nieuw apparaat van kopen: oftwel (verschil met) Nieuwprijs moet de klant zelf bijleggen.
Ben ik veplicht om dit te doen, of kan ik van de klant eissen dat hij binnen de termijn betaald en het later maar met de verzekering op lost? (natuurlijk wil ik dan wel mee helpen hem van informatie te voorzien als het maar niet te gek wordt)
Als ik extra werk en kosten heb aan een beschadiging, kan ik deze dan ook in rekening brengen?
Dus als iets kapot gaat en ik krijg pas over 2 weken een nieuw toestel: 2 weken huur rekenen, mag dat?
Comment