Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plastic spullen zoals kabels stinken vreselijk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Plastic spullen zoals kabels stinken vreselijk

Hi,

de laatste tijd reis ik veel met mijn dj apparatuur. Nu valt het mij sinds een paar weken op dat mijn kabels vreselijk zijn gaan stinken, maar ook mijn iPhone hoesje die ik altijd in mijn tas bewaar bijvoorbeeld. Ik heb geen idee hoe dit kan, ik heb de tas 2 weken niet geopend, en sindsdien zit die lucht in de kabels en andere plastic spullen en ik wordt er fysiek onwel van (misselijk etc). Nu heb ik al wat schoenvreter in de tas gespoten, de kabels verliezen hun stank hier niet door.

Het gaat om DAP kabels, maar dat lijkt me niet heel relevant omdat ook m'n rubberen iPhone hoesje vreselijk ruikt...

Ik heb niet echt zin de kabels allemaal te moeten gaan vervangen want dan kost dat weer snel 50-60 euro, maar die stank die er nu van af komt, ook als de tas dicht zit, is niet te harden. Heeft iemand hier ervaring mee en wat er tegen te doen is?

Groeten!

Is het een bierlucht o.i.d? Als mijn kabels echt veel te verduren hebben gehad (slijk, bier, zand en alle zooi die relevant is): oude doek nat maken met terpentine (puntje is voldoende) en daarmee je kabels schoonmaken. Uurtje buiten laten liggen en dan heb ik nergens meer last van, misschien kan dit bij jou ook helpen?

Groeten,
    Joep

Comment

Dat zou heel goed kunnen. Ik denk idd dat er drank bij gekomen is, de kabels liggen vaak gewoon op de grond of op smerige plekken...

Ik ga het uitproberen :)

Comment

Gewoon iedere keer na gebruik je labels even schoonmalen met een vochtig doekje

Comment

afnemen met een oplossing van alles reiniger en water
          niet teveel alles reiniger

Comment

Nou, de kabels stinken niet meer! Maar ik ben er wel achter waardoor alles zo stonk in mijn tas.. ik had vleeswaren in het voorste opbergcompartiment gedaan en ben die helemaal vergeten. Dat heeft dus twee maanden kunnen rotten. Ging bijna over mijn nek toen ik het er uit pakte. Nu even ontdekken hoe ik die tas weer goed gereinigd krijg. Heb er al een doekje met een wassopje doorheen getrokken maar dat is vooralsnog niet voldoende..

Ik ben echt een debiel af en toe ;)

Comment

Stop hem in de wasmachine :)
              Doe ik ook met mijn sportschoenen aan het einde van een seizoen ;)
              Het is een risico dat je neemt. Je kan het proberen als andere oplossingen niet werken. Anders is de tas toch afgeschreven denk ik.

Succes :)

Comment

Ritueel verbranden en een nieuwe tas zonder dode beesten kopen lijkt mij de meest eenvoudige oplossing.
                Volgende keer doe je je kabels in een kabel-kist of koffer en niet naast de boterhammen in je schooltas

Comment

Gaat om een DJC-SC1 tas, die niet al te goedkoop is. Moet er regelmatig 4uur+ mee reizen naar klussen, dus ik neem wel eens wat te eten mee onderweg. Vrij slordig van mijzelf dat ik het vergeten ben, hoop dat ik het nog schoon gewassen krijg :)

Comment

ik wil graag even inpikken op dit topic. Vandaag 2 verlengkabels gekocht, en deze stinken echt. (moeilijk te definiëren geur). Het gaat zelfs zo ver dat ik ze op de fiets door mijn rugzak heen ruik... Wat kan ik hier aan doen? Even aan de wasdraad hangen? of gewoon gebruiken en de geur verdragen? Of bestaat er een product waarmee ik mijn kabels kan "afkuisen"?

Comment

Working...
                    X