Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke nummers hebben een speciale betekenis voor jou?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke nummers hebben een speciale betekenis voor jou?

Allemaal hebben we op de één of andere manier iets te maken met muziek, en weten we beter dan wie ook in welke mate een nummer soms bepaalde gevoelens kan opwekken. Voor sommige mensen helpt het om dit even te delen. Op dit moment voel ik toch die behoefte, en steek dan maar meteen van wal.

Anderhalve week geleden waren dit de belangrijkste nummers die we hadden uitgekozen voor de begrafenis van mijn broer:
    - Bastille - Pompeii
    http://www.youtube.com/watch?v=F90Cw4l-8NY

- Klangkarussel - Sonnentans
    http://www.youtube.com/watch?v=JMPYmNINxrE

- Swedish house mafia - save the world
    http://www.youtube.com/watch?v=BXpdmKELE1k

Gecondoleerd Mathias

En om verder te gaan, voor mij betekent deze veel met het verlies van huisdieren (ben pas 13 dus gelukkig nog niks ergers meegemaakt ;) )

Comment

gecondoleerd en heel veel sterkte zeker de eerst komende tijd nu alles nog vers in je geheugen ligt.

Is voor mij heel veel muziek waar ik grote waarde aan hecht, maar denk dat deze 2 er toch wel uitspringen doordat ze een verhaal vertellen:

John Miles - Music
      Hoorde het voor het eerst bij de eerste editie van "night of the proms" die ik live bijwoonde (2001) en was eigenlijk meteen helemaal weg van dit nummer.
      De muzikale opbouw van het nummer en mix van verschillende genres en stijlen maken het tot muzikaal een van de meest gevarieerde en gesofisticeerde nummers die je kunt vinden en dan heb ik het nog niet eens over de tekst; wat er ook gebeurd muziek was, is en zal altijd het belangrijkste in mijn leven zijn.

Coldplay - the scientist
      Brengt me altijd weer terug naar maart 2005, begrafenis van een net-wel/net-niet klasgenoot (is door ziekte nooit aanwezig geweest, maar toch echt 1 van ons) De beste jongen was zelf een niet onfortuinlijk drummer en muziekliefhebber pur sang. Vanaf het begin van zijn ziekte wist hij dat het moeilijk zou worden, dat is ook wat dit nummer voor hem betekende. Hij was er bijna tot een longontsteking zijn verzwakte lichaam deed bezwijken. Nobody said it was easy..

Comment

Muziek kan een bijzondere betekenis hebben bij vervelde gebeurtenissen maar er is natuurlijk veel meer.
        Zo ben ik zelf vorig jaar ( tijd lijkt soms erg snel en soms lijkt het tergend traag voorbij te gaan ) getrouwd. Een voor ons heel bijzondere dag. Met hier natuurlijk ook bijzondere muziek bij. Sommige nummers met een bijzondere betekenis door leuke en bijzondere ervaringen die we gedeeld hebben maar helaas ook muziek die ons toch ook heel even stil heeft laten staan bij de minder fijne dingen in het leven.

Door bepaalde nummers, mooi of niet mooi heb ik wel een soort van bijzondere platenkast gecreeerd. Sommige platen zullen wat cliche matig zijn maar er zullen er ook genoeg in staan waarvan de meeste zullen denken jah nou en wat is daar speciaal aan. Maar voor mij is het meer een herrinering die opgeroepen word en een gebeurtenis die ik er mee oproep dan dat de plaat zelf echt iets speciaal voor me betekend,

Vreemd genoeg is er 1 uitzondering op deze regel voor mij. Vraag me niet waarom of hoe ik erbij kom maar moby heeft toch wel een appart plaatsje in me platenkastje van het leven gekregen. Vooral

Verder is het echt de meest vreemde mengelmoes waardoor ik terug denk aan zowel leuke als minder leuke dingen.

Comment

het volgende nummer voeg ik graag toe aan mijn eerste lijstje:

Het is vooral de tekst die het zo emotioneel maakt voor mij. Maar ook omdat ik het nummer in deze emotionele periode leerde kennen

Comment

Showtek ft. We are loud & Sonny Wilson - Booyah:

Tony Junior - Twerk anthem:

Comment

Working...
            X