Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuw instrument leren bespelen of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw instrument leren bespelen of niet?

Aangezien hier heel wat mensen zijn die (een/meerdere) instrument(en) bespelen vraag ik het hier.

Ik speel de volgende instrumenten: (Akoestische-)gitaar (2 jaar) en drum (4 maanden). Beide instrumenten aardig onder de knie, maar nog heel erg goed.

Nu wil ik het keyboard/de piano leren bespelen. Kan ik daar beter nog even mee wachten (tot dat ik de andere instrumenten goed kan bespelen) of gewoon aan beginnen.

Ik heb geen zeeën van tijd, doe namelijk het VWO en hierbij krijg je gewoon veel huiswerk. Dus zal daardoor wel minder lang de andere instrumenten kunnen bespelen/oefenen.

Dus beter wachten of gewoon beginnen met spelen?

Misschien nog nuttige info:

- Ik ben 14
    - Wil later zo ie zo iets met muziek gaan doen en ben van plan om een eigen professionele studio te runnen.

Alvast bedankt!

Ik denk dat het spelen van keyboard/piano je juist gaat helpen, zeker wanneer je later meer met studio wilt gaan doen. Tegenwoordig kun je namelijk met MIDI-keyboards de meeste software plugins aansturen en kun je makkelijk met je keyboard-toetsen bepaalde instrumentale klanken triggeren. Zo kun je bijvoorbeeld trompet spelen, of accordeon, percussie-instrumenten, noem het maar op, door middel van je keyboardtoetsen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Ik denk dat het spelen van keyboard/piano je juist gaat helpen, zeker wanneer je later meer met studio wilt gaan doen. Tegenwoordig kun je namelijk met MIDI-keyboards de meeste software plugins aansturen en kun je makkelijk met je keyboard-toetsen bepaalde instrumentale klanken triggeren. Zo kun je bijvoorbeeld trompet spelen, of accordeon, percussie-instrumenten, noem het maar op, door middel van je keyboardtoetsen.
      Dat weet ik, dat is ook de reden (naast dat ik het gewoon leuk vind) om dit te leren spelen.
      Dus het is wel een goed idee?

Alvast bedankt!

Comment

Als je het mij vraagt wel, aangezien het in de studio ook veel gebruikt wordt in de vorm van MIDI-keyboards.

Comment

Hoe eerder je begint hoe beter.
          Dus als het enigszins kan, gewoon doen!

Comment

gewoon doen zou ik zeggen, maar als je de andere instrumenten niet wil verleren, moet je deze natuurlijk blijven onderhouden.

Comment

Heel erg bedankt voor jullie reactie's
              Heb nog een erg goedkoop keyboardje staan, dus kan gelijk beginnen. En als ik dan een beetje kan spelen word het sparen voor een wat betere.... Haha.

Nogmaals bedankt!

Comment

Working...
              X