Announcement

Collapse
No announcement yet.

CDJ 2000 Pioneer, geen virtueel beeld van song

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CDJ 2000 Pioneer, geen virtueel beeld van song

Beste mensen,

Ik zat met een vraagje.
    Pas geleden heb ik eindelijk de stap genomen om te draaien in een kroeg.
    Het was even wennen omdat ik thuis Hercules heb, en hun de CDJ 2000 Pioneer.
    Na een tijdje lukte het beatmatchen me wel, maar het bleef lastig. Dat kwam door 1 ding.

Mijn track die ik opzette, zou volgens video's op youtube tevoorschijn komen op het scherm.
    Je weet wel, dat blauwe, wat je track virtueel weergeeft. (snappen jullie dat zo?)
    Maar dat blauwe bleef weg, dus ik zag niet wanneer mijn track ophield of het juiste moment om in te faden! :(

Heeft dat te maken met dat mijn tracks daar nog onbekende waren en hij ze daarom niet laad?
    Of heeft dat met functies of knoppen te maken die ik niet goed had staan?

Graag zou ik hiermee geholpen worden!
    Alvast bedankt,

Groeten,
    Thermo

Hoi,

De CDJ 2000 is redelijk vol met functies. Het instellen van de waveform zoom is volgens mij wat je bedoelt?

Gr. Mixurious

Comment

Hoi Tjerrelt,

wat je bedoelt is de waveform. Deze laadt hij alleen in als je de plaat via rekordbox al hebt geanalyseerd. Anders kan het even duren voor de CDJ hem zelf analyseert. Je BPM counter is in dit geval ook niet super-betrouwbaar (als je met cd's speelt kan je bpm counter tijdens een break een andere bpm aangeven dan tijdens de drop bijvoorbeeld). Als je al via rekordbox draait dan moet je ervoor zorgen dat je niet in het zoekscherm van de CDJ zit, dan geeft hij geen waveform weer. Verder zou hij het altijd moeten doen.

Wat ik je aan willen raden is de Rekordbox app te downloaden op je mac of pc. En verder zou ik je willen aanraden om gewoon niet meer naar de schermpjes te kijken maar om te luisteren naar de muziek. Je bent DJ, je draait muziek, dan moet je eigenlijk helemaal niet visueel bezig moeten zijn. Je moet je platen leren kennen ;)

Succes!

Comment

Volgens mij analyseert de CDJ 2000 ook niet ieder bestandsformaat. Normale MP3's wel, maar daar begint hij pas mee op het moment dat je ze afspeelt (dus niet direct als je ze inlaadt, net als Virtual Dj bijvoorbeeld).

Comment

Super bedankt voor jullie reacties,

Ik ben er meteen mee aan de slag gegaan.
          Nu heb ik Rekordbox gedownload. Maaaaaar ...
          Ik kon hem gratis binnen halen via een site, maar nu vraagt hij mijn Lincense Key??
          Waar of hoe kan ik dat vinden, om er weer mee aan de slag te gaan.

Top voor alle reacties tot zoverre!
          Tjerrelt

Comment

Gewoon downloaden vanaf de Pioneer site, daar is ie ook gratis en je krijgt via de mail een licentie code.

Comment

Ik heb het inderdaad gevonden.
              Allemaal heel erg bedankt! Dit gaat me zeker helpen.
              Mijn laatste vraag is of iemand toevallig een goede link weet waar wordt uitgelegd (liefst in Nederlands) hoe rekortbox werkt?

Top bedankt voor jullie hulp!
              Groet

Comment

Nederlandse filmpjes zijn er niet, Chuckie legt het wel uitgebreid in het Engels uit, moet je even googlen. Maar je moet vooral zelf oefenen met het programma, dan leer je je het snelst.

Comment

Working...
                X