Announcement

Collapse
No announcement yet.

cursus??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cursus??

Hallo

Ik ben nu 2 jaar 'bezig' in het geluidwereldje. Ik ben begonnen met een radiozender (fm) en kwam zo steeds verder in de techniek die erachter zit. Al gedurende schafte ik steeds meer eigen apparatuur aan en zodoende startte ik met het verhuren van mijn eigen spul aan diverse kleine feesten/verenigingen. Tot op heden aan toe. Ik heb afgelopen jaar een mobiel draaimeubel gemaakt wat vooral ingezet kan worden voor radiouitzendingen. Ook heb ik een passieve set van JBL/hortus aangeschaft met 2 versterkers en een crossover. Daarnaast nog een lichtsetje met laser. 2 paar mengpanelen, en divers ander draaiapparatuur. Dit verhuur ik (meestal zonder 'mezelf') doormiddel van mensen om mij heen die ik n jet vak zitten heb ik al het een en ander geleerd. ik heb een opleiding voor timmerman gedaan dus heb geen basiskennis maa re kan me wel aardig redden (techniek,dmx etc.) Nu zou ik mij hier wel verder in willen ontwikkelen. Zijn hier cursussen voor, of moet ik hier een 4 jarige opleiding voor volgen.. ik heb geen idee waar ik moet starten dus vandaar leg ik de vraag hier neer.. als iemand mij hier advies over kan geven hoor ik het graag.

Gr Edward

De beste leermeesters om kennis op te doen zijn als volgt:
    - Praktijkervaring (Kijken, luisteren, zien en vooral doen)
    - Theorie (Fora lezen, zelf dingen opzoeken, jezelf altijd de vraag stellen 'hoe werkt dat nou precies?' en relevante online artikelen opzoeken.

Zelf ben ik op een leeftijd van +/- 14 jaar begonnen in het wereldje en heb me via diverse fora ingelezen. Door bepaalde topics in de gaten te houden en te volgen hoe bepaalde antwoorden tot stand komen, leer je ontzettend veel.

Cursussen om DJ te worden, opleidingen tot theatertechnicus... is leuk, maar voor iemand die hobbymatig bezig is niet zo relevant.

Comment

Kijk eens of je een keer (of een aantal keer) mee kunt gaan met een verhuurbedrijf uit de buurt: daar leer je het meeste van

Comment

Working...
      X