Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bax aanbiedingen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bax aanbiedingen

Ik heb mij ingeschreven voor de nieuwsbrief van Bax.
    Wanneer ik nu een productpagina bezoek, zie ik rechtsonder een popup.
    Deze popup meldt hoeveel personen het product bekijken.
    En ook.... indien het in "aanbieding" is, met een afprijzend percentage.
    Of vergis ik mij....want het percentagebedrag klopt niet met het vermelde bedrag.
    bv:
    Een hoog vermogen in een stevige, compacte behuizing: deze kwaliteit subwoofer van JBL is voorien van DSP, een Dual Coil Drive woofer en class D eindversterker circuit. Hij heeft een vermogen van 1500 Watt.

De prijs hiervan is: 1599€
    De popup spreekt van een voordeelpercentage van 23% en bedraagt 482,20€
    Wanneer ik 23% bereken op 1599, kom ik aan 367,77

Iemand meer uitleg hieromtrent?

Dat voordeelpercentage moet je berekenen over de van-prijs van het product, dus de 2081.20 euro. Dan klopt het wel. :)

Comment

Vette bump.

Ik vind het niet echt nodig om hier een compleet nieuw topic voor te openen dus plak het hier wel. Die fake-voordeel prijzen irriteren mij enorm Een product krijgt een prijs, de computer dumpt er zo'n 30 procent bovenop en dat is dan zogenaamd de adviesprijs/reguliere prijs. Ik vind het bijna een belediging dat Bax denkt dat ik 'daar in zal trappen'. Het haalt ook de geloofwaardigheid van aanbiedingen enorm naar beneden.

Ik kreeg in het verleden wel eens de nieuwsbrief van Drankgigant. Altijd met de titel "MEGA VEEL VOORDEEL!!!'. Stond vol met 'HELE LITER VODKA VOOR MAAR 10,95'... terwijl het normaal ook 10,95 kost. Moeten mensen nou echt denken dat ze iets afgeprijst kopen want dat is dan niet helemaal eerlijk, sterker nog ik vind het een vorm van liegen. De prijs met de prijs erdoor wordt vaak gezien als een reguliere prijs, terwijl de prijs altijd het zelfde blijft.

Comment

De adviesprijs komt van de importeur/fabrikant en is doorgaans pakweg 30% tot 40% hoger dan de inkoopprijs. Die 30% is de winstmarge. Door de winstmarge te verlagen (minder winst maken dus) kun je producten goedkoper aanbieden.
        Die adviesprijs wordt niet als lokkertje berekend maar vanuit de importeur/fabrikant opgegeven.

Comment

Toch is de wet hier heel duidelijk in.
          Ja het is liegen en valse reclame.
          Er mag bij wet alleen van voor en zo op staan als het product ook werkelijk eerst voor die hogere prijs verkocht / aangeboden is. Fabrikant opgegeven advies prijs en zo maakt hier niets op uit. Het gaat echt om waar bax het voor verkoopt. Ik als eind consument heb namelijk niets met de fabrikant te maken en wat hij voor prijzen voorsteld aan bax.

Dus ja het is een vorm van oplichting in de wet. Bij de consument word namelijk de indruk gewekt dat ze een voordeel hebben terwijl dit er helemaal niet is omdat deze prijs altijd zo berekend is en aangeschreven naar de eindgebruiker.

Ik heb hier ookal een keer een mail over naar bax gestuurd maar 0 reactie. Dus als zij de gene zijn die als volgende als voorbeeld een claim aan de broek krijgen ben ik er ook 1 die hard gaat staan lachen van jammer joh eigen schuld. Als ik als leek dit kan uitzoeken moeten die 180 medewerkers van bax dat zeker kunnen. Of in ieder geval 1 ervan.

Comment

Leuk voorbeeld:
            Ik had al een hele tijd een nieuwe basgitaar op het oog. Die was vanaf het moment dat ik hem zag ALTIJD 650,- (Bax weergave: van 800,- naar 650)
            Toen was hij opeens €429,- en wat stond er? Juist, van 800 naar 429. Het geeft je de illusie dat je iets minder dan 50% korting hebt. Ik heb hem natuurlijk gekocht, want ik wist hoeveel hij eerst was. Maar nu is hij weer ergens in de 500-550. Maar nog steeds lijkt het alsof hij eerst 800 was. Het wekt nog steeds de illusie dat het goedkoper was dan eerst, maar niets is minder waar, hij is juist weer duurder geworden.

Zelfs in de duurste muziekwinkels is hij niet eens 800 euro, max dat ik heb gezien was 680. Jaja, lekkere aanbieding...

Wat ik trouwens niet zeker weet is of de winkel de adviesprijs MOET weergeven, tweede is wel dat het wel heel flauw is als dat zo is en dat de winkels het puur gebruiken als sluikreclame...

Comment

Wat een gemekker... Als Bax graag aangeeft wat de adviesprijs is, want daar gaat het hier tenslotte om, dan mogen ze toch aangeven wat hun prijs is en hoe groot het percentage is dat zij er onder blijven? Ik zie nergens het woord "korting" en "aanbieding" staan en geloof dan ook niet zo heel erg in bedrog. Voordat jullie met beschuldigingen komen en lelijke woorden gaan smijten zouden jullie je beter eerst in de materie verdiepen. En ALS Bax dan al in de fout is gegaan zou je hen daar netjes op kunnen attenderen in plaats van hier op hun eigen forum wild om je heen beginnen te schoppen.
              Over gebrek aan fatsoen gesproken.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                Toch is de wet hier heel duidelijk in.
                Ja het is liegen en valse reclame.
                Er mag bij wet alleen van voor en zo op staan als het product ook werkelijk eerst voor die hogere prijs verkocht / aangeboden is. Fabrikant opgegeven advies prijs en zo maakt hier niets op uit. Het gaat echt om waar bax het voor verkoopt. Ik als eind consument heb namelijk niets met de fabrikant te maken en wat hij voor prijzen voorsteld aan bax.

Dus ja het is een vorm van oplichting in de wet. Bij de consument word namelijk de indruk gewekt dat ze een voordeel hebben terwijl dit er helemaal niet is omdat deze prijs altijd zo berekend is en aangeschreven naar de eindgebruiker.

Ik heb hier ookal een keer een mail over naar bax gestuurd maar 0 reactie. Dus als zij de gene zijn die als volgende als voorbeeld een claim aan de broek krijgen ben ik er ook 1 die hard gaat staan lachen van jammer joh eigen schuld. Als ik als leek dit kan uitzoeken moeten die 180 medewerkers van bax dat zeker kunnen. Of in ieder geval 1 ervan.
                Dus ken de materie. Roep niet zomaar. Ook heb ik ze er al op gewezen

Ik vind 130 op de snelweg ook gemekker. Maar hey wet is wet. Dan kan je bax of ronny heten je zal je eraan moeten houden

Comment

persoonlijk kijk ik echt al lang niet meer naar die doorstreepte prijs. die zegt voor mij helemaal niets. Ik vind het belangrijk te weten wat iets kost, en niet wat het misschien (al dan niet) in het verleden heeft gekost. Voor mij is het alleszinds al lang geen vorm van (al dan niet verborgen) reclame meer. verder zie ik heel wat sound & light web shops waar bij er pertinent bij ieder product een prijs doorstreept is (ken er eigenlijk bijna geen waar het zo niet is). Lijkt me bizar dat al deze web shops tegen de wet zouden in druisen...

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                    Maar hey wet is wet. Dan kan je bax of ronny heten je zal je eraan moeten houden
                    Op welk wetsartikel beroep jij je dan?

Comment

word echt niet veranderd hoor

guys,

wat een ongelooflijk nutteloze discussie hier weer.
                      Wat jij hier nu beschrijft doen ze bij de meeste winkels wel een beetje en in de muziek dj industrie al helemáál,
                      kijk maar eens naar feedback bijvoorbeeld (is nu iets anders geworden overigens),
                      Precies dezelfde adviesprijzen als bax meestal, dat is raar hé.. zou daar misschien iets achter zitten?
                      Originally posted by renevanh View Post
                      De adviesprijs komt van de importeur/fabrikant en is doorgaans pakweg 30% tot 40% hoger dan de inkoopprijs. Die 30% is de winstmarge. Door de winstmarge te verlagen (minder winst maken dus) kun je producten goedkoper aanbieden.
                      Die adviesprijs wordt niet als lokkertje berekend maar vanuit de importeur/fabrikant opgegeven.
                      owjah da's waar ook renevanh, dankje voor de herinnering...
                      het is nou eenmaal zo en daar is geloof ik niet echt een wet aan verbonden,
                      aangezien dit waarschijnlijk niet word gezien als reclame of promotie, maar als prijsaanduiding.
                      Bax-shop.nl zegt nergens bij dit soort producten Van --- Voor ---,
                      Dus is het geen afprijzen of korting maar aanduiden.
                      Natuurlijk laat de streep erdoor je dat wel denken,
                      maar daar is niks illegaals aan toch?
                      misschien bedoelt BAX met die streep wel: zoveel kost het voor ons...
                      Er staat nergens dat dit product werkelijk afgeprijsd is tenzij het ook echt in de korting is bij bax.

Groetjes Rik
                      Last edited by djrocksel; Tuesday-18-02-2014, 22:47. Reason: Titel toegevoegd :D

Comment

Het gaat er niet om wat inhoud maar meer wat het suggereert. Het gaat er ook niet om dat Bax mogelijk een wet overtreed maar meer het feit dat ze iets doen wat naar mijn mening niet helemaal klopt. Als je het een nutteloze discussie vind moet je ook gewoon zo flink zijn geen reactie plaatsen ipv van je mening te geven aangezien je nu net zo mee doet in deze 'onzinnige discussie'.

Comment

Het wet nummer moet ik je nog even verschuldig blijven. Maar het staat in ieder geval in de reclame code commisie gebeuren ( ik meen iets van 194 maar kan erook naast zitten )

Stukje voor de wat minder wet willen lezende leek.
                          Consumentenbond tijdje terug. Daardoor ging ik eens kijken of het echt wel allemaal zo is want die vertrouw ik ook zover ik ze kan gooien en toen kwam ik er dus achter ja het is echt zo.

De citaat van de consumentenbond gids nog wat:
                          De manier waarop winkeliers reclame mogen maken voor hun producten is gebonden aan regels, vastgelegd in de Nederlandse Reclame Code en de Wet Oneerlijke Handelspraktijken.
                          Belangrijkste voorwaarde is dat een consument een goed beeld moet kunnen krijgen van het product of de dienst die hij afneemt. Een winkelier mag geen informatie vertstrekken die de consument op het verkeerde been zet over bijvoorbeeld de prijs en het bestaan van een prijsvoordeel.
                          De oorspronkelijke prijs ( van-prijs ) moet direct voorafgaand aan de kortingsactie ook echt de verkoopprijs zijn geweest. Het is misleidend als een adverteerder niet kan aantonen dat dit echt het geval was.

Lijkt me duidelijk.

Zal wel eens kijken of ik de mail aan bax nog heb want met een beetje geluk stond hier zelfs een link naar het wet artikel in.

Originally posted by Hollender View Post
                          Voordat jullie met beschuldigingen komen en lelijke woorden gaan smijten zouden jullie je beter eerst in de materie verdiepen.
                          Misschien een tip aan jezelf?

Originally posted by Hollender View Post
                          En ALS Bax dan al in de fout is gegaan zou je hen daar netjes op kunnen attenderen in plaats van hier op hun eigen forum wild om je heen beginnen te schoppen.
                          Over gebrek aan fatsoen gesproken.
                          Dat heb ik dus al gedaan maar ja dat zie jij natuurlijk niet. Beetje fatsoen misschien om eerst te chekken wat die gene dan al wel of niet gedaan heeft en er misschien bij stil te staan of je wel of niet alles al weet wat er tussen 2 partijen gebeurt is? In plaats van iemand soort van wilde zonder fatsoen te gaan noemen zonder dat je weet wat er werkelijk al gaande is geweest?

Dan verder. Geen wet voor? Hallo we zijn hier in nederland. Voor elke nutteloze wat dan ook is er eigenlijk wel weer ergens een wet verzonnen. Verwacht dus maar niet dat die hier niet voor zal zijn. Dan nog het argument ja maar hier gaat toch niets aan veranderen. Ja en daarom gaan we nu ook met zijn allen gewoon 80 rijden binnen de bebouwde kom dan mag dat straks ook voortaan gewoon ookal zegt de wet van niet.

Ook valt het me op dat bax enorm veel reclame maakt via het cookie systeem ( boeit me niet zoveel heb zelf op ja geklikt ) maar dan staat er wel ZEER DEGELIJK gewoon heel erg groot korting bij berekend vanaf de door gestreepte prijs. Dus ja het is zeer zeker gewoon misleidende info / vals voorlichten van potentiële klanten volgens de wet. Dat nagenoeg elke winkel en webshop dit doet weet ik ook wel maar wil dat dan ook maar meteen zeggen dat het opeens wel mag?

@dj Rocksel.
                          Iets nutteloos noemen maar er wel zelf aan mee doen is volgens mij inderdaad een beetje tegen jezelf zeggen ja ik ben ook zoon idioot die zich hier in wil gaan mengen in een volgens jou nutteloze discussie ( die volgens mij juist helemaaaaaaal niet nutteloos is aangezien er een zo goed als landelijke soort van gewoonte probeert te doorprikken )
                          Last edited by ronennieshow; Wednesday-19-02-2014, 18:48.

Comment

Allez, dan sta je sterk voor een proces!

Comment

Allereerst wil ik mij even verontschuldigen aan de mensen die ik met mijn vorige reactie misschien onbedoeld beledigd heb.

Originally posted by rintie View Post
                              Het gaat er niet om wat inhoud maar meer wat het suggereert. Het gaat er ook niet om dat Bax mogelijk een wet overtreed maar meer het feit dat ze iets doen wat naar mijn mening niet helemaal klopt. Als je het een nutteloze discussie vind moet je ook gewoon zo flink zijn geen reactie plaatsen ipv van je mening te geven aangezien je nu net zo mee doet in deze 'onzinnige discussie'.
                              Ik bedoel met onzinnig niet dat ik dit topic ga negeren, ik bedoel dat het ook onzinnig is van mij dat ik er tijd in steek want dit gaat toch niet gebeuren :roll: .
                              En dat ze iets doen wat naar jou mening niet klopt is prima dat je dat post, maar dat anderen hier dan zeggen dat ze ook een wettelijk standpunt hebben etc. lijkt mij onzin.
                              Mijn intentie met de post die ik postte was gewoon mijn ideeën over wat het was laten zien, en niet om iemand te beledigen of wat dan ook.
                              Ik vind wel dat je gelijk hebt hoor, serieus..
                              maar je moet naar dat soort prijsjes gewoon totaal niet kijken, want er gaat toch nooit iets aan veranderd worden.
                              En ik weet, "nee heb je ja kun je krijgen" maar er zijn zoveel winkels die dit doen dat het vast niet tegen de wet is.

Overigens vind ik het ook een beetje stom bax-shop.nl te bevechten op hun eigen forum :oops:
                              Het is een service die zij aanbieden aan ons en dan gaan wij op die service een beetje zitten zeuren over een ander ding.
                              Maar goed da's mijn mening.

groetjes Rik

& ja ronennieshow ik ben een idioot, maar wel een die niet zo erg is als ie lijkt ;)
                              & die ads heb ik nooit gezien, addblock werkt best goed ;D
                              &ne ik weet ronennieshow dat je ook al persoonlijk contact hebt opgelegd met bax, alleen ik vind het gewoon een beetje verkeerd om het zo te doen... :|
                              Op het forum gaat namenlijk verder ook niets opgelost worden over deze zaak, net zoals bij de klantenservice, omdat deze mensen gewoon helemaal niks te maken hebben met de promotieafdeling.
                              Last edited by djrocksel; Wednesday-19-02-2014, 22:21. Reason: ronennieshow toegevoegd :p

Comment

Working...
                              X